Komunikaty PR

Ukrywamy czy eksponujemy za przeszklonymi frontami?

2023-02-15  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Małgorzata Wnorowska
Forestor

ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Do pobrania Fronty ( 0.17 MB )

Urządzając kuchnię wnętrza szafek coraz częściej pozostawiamy na widoku, eksponując zawartość półek za frontami ze szkła. Mają ogromny potencjał dekoracyjny, ale i równie duże wymagania. Za transparentnym frontem niczego nie ukryjemy, musimy więc zadbać o estetykę również wewnątrz mebla. Efekt wizualny zachęca jednak do podjęcia tych starań.


 

Przeszklenia z impetem wkroczyły do aranżacji kuchennych, a moda na szafki ze szklanymi frontami nabiera rozmachu. Nie rezygnujemy całkowicie z pełnych frontów, ale spodobało nam się ich łączenie z witrynkami, które pięknie się prezentują w towarzystwie dekorów drewna czy wybarwień w głębokim macie. Fronty z przeszkleniami odgrywają główną rolę w wystroju kuchennego wnętrza, zajmując coraz większą powierzchnię zabudowy meblowej. Podnoszą jej walory estetyczne i są prawdziwym polem do aranżacyjnych popisów. Same szafki wyglądają bardzo efektownie, ale ostateczny sznyt zapewnią im przedmioty wyeksponowane na półkach. Widoczne zza transparentnych frontów współtworzą kuchenną scenerię, budując wrażenie głębi i trójwymiarowości. Nawet identyczne meble nie będą wyglądały tak samo.

- Szkło odgrywa coraz ważniejszą rolę w urządzaniu przestrzeni kuchennej. To efekt zmiany naszego podejścia do tego pomieszczenia, jaką obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat. Nadal doceniamy prosty, funkcjonalny design, ale wybieramy meble, które kojarzą się nie tylko ze strefą roboczą, ale również salonem, którego częścią stała się kuchnia. Fronty z dużymi przeszkleniami są atrakcyjne w odbiorze, a meble wyglądają na bardziej wyszukane – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka mebli kuchennych w firmie KAM.

W stylizacjach o nowoczesnym charakterze witrynki mają prostą formę. Nie dzielimy ich już dekoracyjnymi listwami, ale zostawiamy jako wielkoformatowe powierzchnie. Gładką płaszczyznę szkła okala minimalistyczna ramka z płyty lub aluminium, zgodnie z zasadą: im większa powierzchnia szklanej tafli, tym bardziej wyrafinowany efekt.

- Szkło jest narzędziem aranżacyjnym, które poprawia wizualny odbiór wnętrza – podpowiada projektantka. - Powiększa je, rozświetla i dodaje przestronności. Bryła meblowa zyskuje lekkości, ponieważ przeszklenia przełamują masywność szafek.

Szkło doda uroku każdej kuchni. Poprzez wybór odpowiedniego wzoru można je zastosować w każdej stylistyce – od wnętrz klasycznych, po bardzo nowoczesne a nawet industrialne, gdzie pojawia się na frontach niemal całej górnej zabudowy szafek.

Meble z przeszklonymi frontami pełnią funkcję reprezentacyjną. Mamy możliwość wyeksponowania tego, co znajduje się we wnętrzu szafek. Wymaga to jednak starannego przemyślenia, co chcemy przechowywać na półkach, których nie ukryjemy przed wzrokiem gości. To dobre miejsce dla pięknej porcelany, eleganckiego serwisu, kolekcji wyszukanych kieliszków, ozdobnych pojemników albo ulubionych kubków i ładnych miseczek. Nie ryzykujmy jednak przechowywania produktów spożywczych lub przypadkowej zbieraniny naczyń i akcesoriów kuchennych, które mogą wyglądać niechlujnie i sprawiać wrażenie bałaganu.

- Nie dla wszystkich transparentność będzie atutem frontów meblowych. Zanim więc, zachwyceni dekoracyjnym potencjałem, wybierzemy je do swojej kuchni, zastanówmy się, czy łatwo nam będzie utrzymać nienaganny porządek na półkach – doradza Sylwia Kowalska-Mikutel. – Powinniśmy również rozważyć, czy możemy zabezpieczyć wystarczającą ilość miejsca w pozostałej części zabudowy meblowej dla zgromadzonych przedmiotów i zapasów spożywczych, których nie umieścimy w ozdobnych witrynkach o charakterze ekspozycyjnym. Jeżeli mamy zbyt mało miejsca w strefie magazynowej, lepszym pomysłem będą fronty pełne w całej zabudowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Forestor
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.