Komunikaty PR

Ukrywamy czy eksponujemy za przeszklonymi frontami?

2023-02-15  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Małgorzata Wnorowska
Forestor

ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Do pobrania Fronty ( 0.17 MB )

Urządzając kuchnię wnętrza szafek coraz częściej pozostawiamy na widoku, eksponując zawartość półek za frontami ze szkła. Mają ogromny potencjał dekoracyjny, ale i równie duże wymagania. Za transparentnym frontem niczego nie ukryjemy, musimy więc zadbać o estetykę również wewnątrz mebla. Efekt wizualny zachęca jednak do podjęcia tych starań.


 

Przeszklenia z impetem wkroczyły do aranżacji kuchennych, a moda na szafki ze szklanymi frontami nabiera rozmachu. Nie rezygnujemy całkowicie z pełnych frontów, ale spodobało nam się ich łączenie z witrynkami, które pięknie się prezentują w towarzystwie dekorów drewna czy wybarwień w głębokim macie. Fronty z przeszkleniami odgrywają główną rolę w wystroju kuchennego wnętrza, zajmując coraz większą powierzchnię zabudowy meblowej. Podnoszą jej walory estetyczne i są prawdziwym polem do aranżacyjnych popisów. Same szafki wyglądają bardzo efektownie, ale ostateczny sznyt zapewnią im przedmioty wyeksponowane na półkach. Widoczne zza transparentnych frontów współtworzą kuchenną scenerię, budując wrażenie głębi i trójwymiarowości. Nawet identyczne meble nie będą wyglądały tak samo.

- Szkło odgrywa coraz ważniejszą rolę w urządzaniu przestrzeni kuchennej. To efekt zmiany naszego podejścia do tego pomieszczenia, jaką obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat. Nadal doceniamy prosty, funkcjonalny design, ale wybieramy meble, które kojarzą się nie tylko ze strefą roboczą, ale również salonem, którego częścią stała się kuchnia. Fronty z dużymi przeszkleniami są atrakcyjne w odbiorze, a meble wyglądają na bardziej wyszukane – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka mebli kuchennych w firmie KAM.

W stylizacjach o nowoczesnym charakterze witrynki mają prostą formę. Nie dzielimy ich już dekoracyjnymi listwami, ale zostawiamy jako wielkoformatowe powierzchnie. Gładką płaszczyznę szkła okala minimalistyczna ramka z płyty lub aluminium, zgodnie z zasadą: im większa powierzchnia szklanej tafli, tym bardziej wyrafinowany efekt.

- Szkło jest narzędziem aranżacyjnym, które poprawia wizualny odbiór wnętrza – podpowiada projektantka. - Powiększa je, rozświetla i dodaje przestronności. Bryła meblowa zyskuje lekkości, ponieważ przeszklenia przełamują masywność szafek.

Szkło doda uroku każdej kuchni. Poprzez wybór odpowiedniego wzoru można je zastosować w każdej stylistyce – od wnętrz klasycznych, po bardzo nowoczesne a nawet industrialne, gdzie pojawia się na frontach niemal całej górnej zabudowy szafek.

Meble z przeszklonymi frontami pełnią funkcję reprezentacyjną. Mamy możliwość wyeksponowania tego, co znajduje się we wnętrzu szafek. Wymaga to jednak starannego przemyślenia, co chcemy przechowywać na półkach, których nie ukryjemy przed wzrokiem gości. To dobre miejsce dla pięknej porcelany, eleganckiego serwisu, kolekcji wyszukanych kieliszków, ozdobnych pojemników albo ulubionych kubków i ładnych miseczek. Nie ryzykujmy jednak przechowywania produktów spożywczych lub przypadkowej zbieraniny naczyń i akcesoriów kuchennych, które mogą wyglądać niechlujnie i sprawiać wrażenie bałaganu.

- Nie dla wszystkich transparentność będzie atutem frontów meblowych. Zanim więc, zachwyceni dekoracyjnym potencjałem, wybierzemy je do swojej kuchni, zastanówmy się, czy łatwo nam będzie utrzymać nienaganny porządek na półkach – doradza Sylwia Kowalska-Mikutel. – Powinniśmy również rozważyć, czy możemy zabezpieczyć wystarczającą ilość miejsca w pozostałej części zabudowy meblowej dla zgromadzonych przedmiotów i zapasów spożywczych, których nie umieścimy w ozdobnych witrynkach o charakterze ekspozycyjnym. Jeżeli mamy zbyt mało miejsca w strefie magazynowej, lepszym pomysłem będą fronty pełne w całej zabudowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Forestor
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.