Urzekająco piękne święta!
Porcelanowy serwis – wysokiej jakości, piękny, z unikalnymi dekorami i o zachwycającej formie, to wyjątkowy element domu. Może stać się prawdziwym rodzinnym skarbem, przekazywanym kolejnym pokoleniom – świadkiem pełnych wzruszeń spotkań przy stole, mimowolną powierniczką anegdot i tajemnic. Bożonarodzeniowy, wspólnie spędzany czas w szczególności wypełniony jest takimi niezwykłymi, ciepłymi uczuciami. Nic więc dziwnego, że wymaga wyjątkowej oprawy. I właśnie z takiego założenia wychodzi marka Fyrklövern, której zastawy to idealny towarzysz tych jedynych w swoim rodzaju chwil. Tworzone z jednej strony z pasją i miłością, a z drugiej w zgodzie z najnowszymi trendami i skandynawskim stylem, to kwintesencja klasycznej elegancji z nutką nowoczesności. Prezentowane poniżej cztery kolekcje zaprojektowano z myślą o tym najbardziej magicznym czasie w roku – Bożym Narodzeniu. Każda jest równie wyjątkowa, tak samo misternie wykończona i ma podobną moc uchwycenia zachwycającego nastroju tych świąt.
Fyrklövern ÅSA’S WINTER
Kolekcja ÅSA’S WINTER to wyjątkowy serwis wykonany z porcelany skaleniowej z urzekającymi, ręcznie litografowanymi dekorami, zaprojektowany przez znaną w Skandynawii artystkę Åsę Götander. Talerze obiadowe oraz sałatkowe, kubki czy półmiski zdobią bajkowe krasnale, przywołujące wspomnienia beztroskiego dzieciństwa, które zachwycą zarówno młodszych, jak i starszych członków rodziny. Kolekcja wyjątkowo piękna, ale też praktyczna, gdyż porcelana nadaje się do mycia w zmywarce (w delikatnym programie) i stosowania w kuchence mikrofalowej.
Fyrklövern ÅSA’S CHRISTMAS
Kolekcja ÅSA’S CHRISTMAS urzeka przepięknymi dekorami. Motywem przewodnim zastawy są skrzaty i oprószone śniegiem świerki, których gałązki mienią się prawdziwym 18-karatowym złotem! To sprawia, że ta na pierwszy rzut oka urocza kolekcja nabiera prawdziwie wytwornego wyglądu. Na uwagę zasługuje także sam kształt talerzy, półmisków czy wazy – przypomina śnieżne zaspy, przez co ÅSA’S CHRISTMAS jest wręcz idealna jako (nie)spodziewany gość przy świątecznym stole.
Fyrklövern ÅSA’s CHRISTMAS WHITE
Kolekcja ÅSA’s CHRISTMAS WHITE to idealny wybór dla tych, którzy w aranżacji stołu stawiają na proste formy i stonowane kolory. Serwis zachwyca klasycznym designem, luksusowymi zdobieniami ze złota oraz uroczymi wizerunkami skrzatów w białych i srebrnych kapturkach. A skrzatów jest cała rodzinka: Mama Vilma, Tata Valter, wuj Olle i skrzacie dzieci Viktor, Valle i maleńka Viktoria. I nic w tym dziwnego, bo czy jest bardziej rodzinny czas w roku, niż Boże Narodzenie?
Fyrklövern SANTA CHRISTMAS
Kolekcja SANTA CHRISTMAS to serwis, który jednoczy całą rodzinę i łączy pokolenia. Artystka Anne Rooslien postawiła na ponadczasowy design i unikalne dekory. Serwis wykonano z białej porcelany zdobionej platyną, z ręcznie malowanymi wizerunkami skrzatów i zwierząt w zimowej scenerii. Urocze filiżanki, ozdobne miseczki czy waza w kształcie serca zapewnią przepiękną dekorację stołu, od którego nie będzie miało się ochoty wstać. A czyż nie to jest kwintesencją świątecznej kolacji?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.