Komunikaty PR

W Łodzi dyskutowano o architekturze zrównoważonej

2022-05-18  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dobie kurczących się zasobów i zmian klimatu potrzebujemy rozsądku, także w architekturze. Czy współczesne budownictwo, powiązane z przemyślanymi technologiami  produkcji i gospodarką cyrkularną, może bardziej zbliżyć człowieka do przyrody? O tym dyskutowali podczas Łódź Design Festival wyjątkowi goście z branży, zaproszeni przez hiszpańską firmę Cosentino, specjalizującą się w produkcji wielkoformatowych powierzchni Dekton i Silestone, przeznaczonych dla świata architektury kubaturowej i wnętrz.

Świadomość znaczenia ekologii w architekturze staje się w środowisku projektowym coraz większa. Realizacje i używane w nich materiały wykończeniowe, nie mają już celu wyłącznie kreacji estetycznej kompozycji czy harmonii w przestrzeni. Obecnie, jak wskazywali w Łodzi znakomici goście: Agnieszka Kalinowska-Sołtys (APA Wojciechowski), Tomek Rygalik (Studio Rygalik), Marcin Szczelina (Architecture Snob), Jakub Krzysztofik (prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Łódź/3D Architekci) i Aneta Konowrocka (Cosentino Polska), ekologię w architekturze rozumie się nieco inaczej. Paneliści, zaproszeni przez firmę Cosentino do udziału w debacie „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”, podkreślali fakt, że po pierwsze budowanie jest z gruntu nieekologiczne, bo w dużej mierze polega na przekształceniu ładu naturalnego w nienaturalny. W dodatku materiały budowlane trzeba przecież jakoś pozyskać i wytworzyć. „Budownictwo odpowiada za 40% emisji CO2, musimy więc koniecznie zmienić paradygmaty w projektowaniu, stosować ekonomię cyrkularną i wziąć odpowiedzialność za nasze wybory” - mówiła Agnieszka Kalinowska-Sołys. Popyt na nowe inwestycje jest wciąż bardzo duży, jeśli więc planujemy zakup mieszkania, domu czy chociażby remont kuchni, zwracajmy uwagę i wybierajmy materiały, powstałe w poszanowaniu natury. W Polsce upowszechnia się na szczęście wiedza na temat systemów certyfikacji ekologicznej, architekci czują więc misję tworzenia odpowiedzialnej architektury, z udziałem dobrej jakości materiałów, takich jak chociażby Silestone by Cosentino, pochłaniających mało energii, w minimalnym stopniu ingerujących w środowisko naturalne. Ludzkość musi się rozwijać – powie ktoś. Czy na pewno? Może powinniśmy starać się maksymalnie poprzestać na tym, co mamy i starać się to utrzymać? „Tu ważna jest przede wszystkim edukacja, pogłębianie świadomości, praca nad innowacjami, bo wiele problemów można rozwiązać właśnie na etapie projektowania produktów” - tłumaczył Tomek Rygalik.

Re:Genracja: nowe oblicze tego, co było

W Cosentino wierzą, że zmiana zaczyna się od idei i chęci zmiany tego, co robimy i jak to robimy. Poprzez mądre wybory, nawet jeśli dotyczą prozaicznego zakupu blatu do kuchni, w wersji z przyjazną dla środowiska technologią Hybriq i HybriQ+, zakładającą recykling materiałów, możemy dawać rzeczom drugie życie. A dla zmiany liczy się każdy moment i każda, najmniejsza nawet decyzja.

Podczas trwania Łódź Design Festival, do 22 maja, można obejrzeć w przestrzeni Art_Inkubator wystawę, nawiązująca do idei niemarnowania zasobów i powtórnego wykorzystywania wielkoformatowych płyt Dekton i Silestone. Ekspozycja jest drugim wcieleniem stoiska targowego Cosentino na Warsaw Home z 2021 r., inspirowanego sztuką hiszpańskich twórców, zaprojektowanego przez zespół Hanczar Studio. „Re:Generacja. Nowe oblicze tego, co było” staje się powrotem do korzeni projektu i dosłownie ujmuje go w ramy, wskazujące na bezpośrednie inspiracje sztuką Hiszpanii. Zobaczymy tu Dekton – najbardziej zaawansowaną technologicznie powierzchnię z portfolio marek Cosentino, której prezentacja odzwierciedli sztukę Pablo Picasso. Ujrzymy również Silestone – doskonałą do wnętrz mieszankę najtwardszych minerałów, szkła i materiałów z recyklingu, o wyjątkowych właściwościach użytkowych – odzwierciedlenie znanych mozaik z Parku Guell.

Jeśli planujecie odwiedzić łódzki festiwal, warto wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Zrobioną telefonem fotografię należy umieścić na swoim profilu na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #Cosentino_ŁDF2022. Na czas trwania konkursu profil w mediach społecznościowych Uczestnika powinien być publiczny. Prace konkursowe opublikowane na kontach ,,prywatnych” tj. z ograniczonym dostępem, nie będą brane pod uwagę. W dniu 24 maja, na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni wyjątkowymi zapachowymi świecami w porcelanowej oprawie marki Kyuka.

Cosentino wspiera konkurs make me!

Od 2008 roku na organizowany przez Łódź Design Festival konkurs dla młodych projektantów make me! nadsyłane są prace najzdolniejszych twórców z całego świata. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. W tym roku firma Cosentino postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do konkursu, fundując nagrodę w wysokości 10 tyś. zł dla zwycięskiego projektu „Urban Coolspot Project”, autorstwa Julii Sulikowskiej. To modułowy system, który zatrzymuje spływającą wodę, wchłania ją dzięki porowatej strukturze i rozprowadza kapilarnie po całej objętości obiektu. W gorące letnie dni stopniowe parowanie chłodzi ciepłe powietrze otoczenia, a wiatr przenosi je przez rozgrzany krajobraz miejski, poprawiając komfort cieplny mieszkańców. „To wspaniała idea, promująca wykorzystywanie naturalnych zasobów. Cosentino identyfikuje się z nim, tym bardziej że od lat już w swojej działalności odzyskujemy całą wodę z produkcji, wprowadzając ją ponownie do obiegu” – skomentowała wybór Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.

Panel dyskusyjny „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”,  można obejrzeć na kanałe YT Łódź Design Festival: https://www.youtube.com/watch?v=MsEct0o_K5s

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy Biuro prasowe
2025-08-06 | 13:45

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Urządzanie domu daje możliwość stworzenia przestrzeni, w której po prostu dobrze się żyje. Niezależnie od tego, czy właśnie wprowadzasz się do nowego mieszkania, robisz
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Media

Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.