Komunikaty PR

W Łodzi dyskutowano o architekturze zrównoważonej

2022-05-18  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dobie kurczących się zasobów i zmian klimatu potrzebujemy rozsądku, także w architekturze. Czy współczesne budownictwo, powiązane z przemyślanymi technologiami  produkcji i gospodarką cyrkularną, może bardziej zbliżyć człowieka do przyrody? O tym dyskutowali podczas Łódź Design Festival wyjątkowi goście z branży, zaproszeni przez hiszpańską firmę Cosentino, specjalizującą się w produkcji wielkoformatowych powierzchni Dekton i Silestone, przeznaczonych dla świata architektury kubaturowej i wnętrz.

Świadomość znaczenia ekologii w architekturze staje się w środowisku projektowym coraz większa. Realizacje i używane w nich materiały wykończeniowe, nie mają już celu wyłącznie kreacji estetycznej kompozycji czy harmonii w przestrzeni. Obecnie, jak wskazywali w Łodzi znakomici goście: Agnieszka Kalinowska-Sołtys (APA Wojciechowski), Tomek Rygalik (Studio Rygalik), Marcin Szczelina (Architecture Snob), Jakub Krzysztofik (prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Łódź/3D Architekci) i Aneta Konowrocka (Cosentino Polska), ekologię w architekturze rozumie się nieco inaczej. Paneliści, zaproszeni przez firmę Cosentino do udziału w debacie „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”, podkreślali fakt, że po pierwsze budowanie jest z gruntu nieekologiczne, bo w dużej mierze polega na przekształceniu ładu naturalnego w nienaturalny. W dodatku materiały budowlane trzeba przecież jakoś pozyskać i wytworzyć. „Budownictwo odpowiada za 40% emisji CO2, musimy więc koniecznie zmienić paradygmaty w projektowaniu, stosować ekonomię cyrkularną i wziąć odpowiedzialność za nasze wybory” - mówiła Agnieszka Kalinowska-Sołys. Popyt na nowe inwestycje jest wciąż bardzo duży, jeśli więc planujemy zakup mieszkania, domu czy chociażby remont kuchni, zwracajmy uwagę i wybierajmy materiały, powstałe w poszanowaniu natury. W Polsce upowszechnia się na szczęście wiedza na temat systemów certyfikacji ekologicznej, architekci czują więc misję tworzenia odpowiedzialnej architektury, z udziałem dobrej jakości materiałów, takich jak chociażby Silestone by Cosentino, pochłaniających mało energii, w minimalnym stopniu ingerujących w środowisko naturalne. Ludzkość musi się rozwijać – powie ktoś. Czy na pewno? Może powinniśmy starać się maksymalnie poprzestać na tym, co mamy i starać się to utrzymać? „Tu ważna jest przede wszystkim edukacja, pogłębianie świadomości, praca nad innowacjami, bo wiele problemów można rozwiązać właśnie na etapie projektowania produktów” - tłumaczył Tomek Rygalik.

Re:Genracja: nowe oblicze tego, co było

W Cosentino wierzą, że zmiana zaczyna się od idei i chęci zmiany tego, co robimy i jak to robimy. Poprzez mądre wybory, nawet jeśli dotyczą prozaicznego zakupu blatu do kuchni, w wersji z przyjazną dla środowiska technologią Hybriq i HybriQ+, zakładającą recykling materiałów, możemy dawać rzeczom drugie życie. A dla zmiany liczy się każdy moment i każda, najmniejsza nawet decyzja.

Podczas trwania Łódź Design Festival, do 22 maja, można obejrzeć w przestrzeni Art_Inkubator wystawę, nawiązująca do idei niemarnowania zasobów i powtórnego wykorzystywania wielkoformatowych płyt Dekton i Silestone. Ekspozycja jest drugim wcieleniem stoiska targowego Cosentino na Warsaw Home z 2021 r., inspirowanego sztuką hiszpańskich twórców, zaprojektowanego przez zespół Hanczar Studio. „Re:Generacja. Nowe oblicze tego, co było” staje się powrotem do korzeni projektu i dosłownie ujmuje go w ramy, wskazujące na bezpośrednie inspiracje sztuką Hiszpanii. Zobaczymy tu Dekton – najbardziej zaawansowaną technologicznie powierzchnię z portfolio marek Cosentino, której prezentacja odzwierciedli sztukę Pablo Picasso. Ujrzymy również Silestone – doskonałą do wnętrz mieszankę najtwardszych minerałów, szkła i materiałów z recyklingu, o wyjątkowych właściwościach użytkowych – odzwierciedlenie znanych mozaik z Parku Guell.

Jeśli planujecie odwiedzić łódzki festiwal, warto wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Zrobioną telefonem fotografię należy umieścić na swoim profilu na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #Cosentino_ŁDF2022. Na czas trwania konkursu profil w mediach społecznościowych Uczestnika powinien być publiczny. Prace konkursowe opublikowane na kontach ,,prywatnych” tj. z ograniczonym dostępem, nie będą brane pod uwagę. W dniu 24 maja, na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni wyjątkowymi zapachowymi świecami w porcelanowej oprawie marki Kyuka.

Cosentino wspiera konkurs make me!

Od 2008 roku na organizowany przez Łódź Design Festival konkurs dla młodych projektantów make me! nadsyłane są prace najzdolniejszych twórców z całego świata. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. W tym roku firma Cosentino postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do konkursu, fundując nagrodę w wysokości 10 tyś. zł dla zwycięskiego projektu „Urban Coolspot Project”, autorstwa Julii Sulikowskiej. To modułowy system, który zatrzymuje spływającą wodę, wchłania ją dzięki porowatej strukturze i rozprowadza kapilarnie po całej objętości obiektu. W gorące letnie dni stopniowe parowanie chłodzi ciepłe powietrze otoczenia, a wiatr przenosi je przez rozgrzany krajobraz miejski, poprawiając komfort cieplny mieszkańców. „To wspaniała idea, promująca wykorzystywanie naturalnych zasobów. Cosentino identyfikuje się z nim, tym bardziej że od lat już w swojej działalności odzyskujemy całą wodę z produkcji, wprowadzając ją ponownie do obiegu” – skomentowała wybór Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.

Panel dyskusyjny „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”,  można obejrzeć na kanałe YT Łódź Design Festival: https://www.youtube.com/watch?v=MsEct0o_K5s

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.