Komunikaty PR

W stylu art déco. Kolekcja Cristal 2.0 spod kreski Krzysztofa Chróścielewskiego

2022-02-04  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Dbałość o detale, zamiłowanie do geometrycznych form oraz zaskakujące połączenia materiałów i kolorów. To niewątpliwie wyróżnia kolekcję mebli do łazienki Cristal 2.0 marki Devo utrzymaną w duchu art déco. Za jej projekt odpowiada Krzysztof Chróścielewski.

Art déco to styl w sztuce, także tej użytkowej, który powstał w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Lubujący się w symetrycznych formach i geometrycznych wzorach był odpowiedzią na zbyt zdobną, a przez to mało praktyczną secesję. Dlatego w przypadku aranżacji i wyposażenia wnętrz piękno w ujęciu art déco powinno wypływać z funkcji, a meble być użyteczne. Ich wzornictwo miało wyrażać upodobanie do proporcji i uporządkowania, ale również robić wrażenie. Te ostatnie uzyskiwano przez ciekawe, często zaskakujące zestawienia kolorów i materiałów. Także we współczesnej interpretacji tego stylu barwy i faktury grają istotną rolę. Stąd biele, jasne beże i pastele, uzupełniają tajemnicze, ciemne i zdecydowane kolory – utrzymane jednak w palecie barw ziemi. Zieleń, granat, a nawet czerń tworzą nastrój i pozwalają stworzyć w pomieszczeniu efekt głębi. Wyraziste, zgeometryzowane i symetryczne formy, także o owalnych i opływowych kształtach podkreślają panujący tu ład i harmonię. Dlatego powrót art déco, będący odpowiedzią na zachowawczy minimalizm, to prawdziwa gratka dla osób ceniących połączenie klasyki z awangardą.

Kolor i forma

Wszystkie te cechy wyróżniają także kolekcję mebli łazienkowych Cristal 2.0 zaprojektowaną przez Krzysztofa Chróścielewskiego dla marki Devo. Skierowana do grupy odważnych, śledzących aktualne trendy miłośników pięknych wnętrz, ukształtowana została w stylu art déco. Uwagę przyciąga zdecydowaną, wyrazistą kolorystyką, mocno zgeometryzowanymi bryłami oraz opływowymi, symetrycznymi liniami akcesoriów uzupełniających kolekcję. Została ona dostosowana stylistycznie do panujących tendencji aranżacyjnych poprzez zastosowanie nowych dekorów oraz nóżek z profili stalowych.

Meble dostępne są w czterech wariantach wykończenia, z których każdy łączy płytę meblową ze szkłem w tej samej tonacji kolorystycznej. Stąd obok klasycznej bieli Alpine White przełamanej szklanymi elementami w kolorze Signal White Glass oraz eleganckiej czerni z palety RAL w kolekcji Cristal 2.0 odnajdziemy meble subtelnie łączące odcienie złamanego różu Antique Rose i Rosa Pesca Glass.  Na uwagę zasługuje również wydobywające geometryczną głębie brył mebli połączenie koloru Tyrolean Blue z Metal Blue Glass.

Przede wszystkim funkcjonalność

Ponieważ art déco to nie tylko przyciągające wzrok kolory i geometryczne formy o nienagannej symetrii, ale przede wszystkim funkcjonalność, kolekcja Cristal 2.0 marki Devo zaskakuje również progresywnymi rozwiązaniami formalnymi. Należą do nich półokrągłe lustra, otwarte szafki, półki oraz rozbudowane struktury podstaw i stelaży. Już sama różnorodność dostępnych brył pozwala w pełni spersonalizować wystrój łazienki. W linii odnajdziemy bowiem słupek wiszący, półsłupek w wersji z praktycznym koszem na bieliznę lub pojemnymi półkami, szafkę wiszącą, lustra głębokie w dwóch rozmiarach z wewnętrznymi półkami, cztery warianty szafki pod umywalkę oraz, co jest rzadkością przy zakupie gotowych mebli łazienkowych, dwa rodzaje zabudowy na stelaż podtynkowy WC. To jednak nie wszystko. Kolekcję uzupełniają designerskie akcesoria wykonane z malowanego proszkowo metalu, w tym półokrągłe lustro ze zintegrowanym oświetleniem LED, metalowe półki nasadowe i z funkcją zawieszenia, relingi – sufitowy i do szafki pod umywalkę, a przede wszystkim designerski komplet nóżek. Dzięki nim uzyskano kolekcję lekkich wizualnie i powiększających optycznie łazienkę elementów.

Design produktu

Dr hab. Krzysztof Chróścielewski zajmuje się wzornictwem przemysłowym, architekturą wnętrz, wystawiennictwem, komunikacją wizualną i design management. Od blisko 30 lat jest aktywnym na rynku projektantem, przedsiębiorcą i pedagogiem. W swoim dorobku posiada kilkaset wdrożonych i zrealizowanych projektów produktów, systemów komunikacji wizualnej, opakowań, wnętrz i wystaw. Kieruje Pracownią Rozwoju Nowego Produktu na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i jest wykładowcą studium podyplomowego Design Management, prowadzonego wspólnie przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem jury wielu krajowych konkursów wzorniczych i autorem publikacji dotyczących wzornictwa. 

Dodatkowe informacje www.devo.pl

O Devo

Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.