Wakacyjne metamorfozy domów. 5 rad Castoramy, jak sprawnie przeprowadzić remont
Ostatnie miesiące przymusowo spędzone w domach, uświadomiły nam, jakie są nasze potrzeby i oczekiwania dotyczące komfortu życia we własnych czterech ścianach. Wielu z nas korci, aby dokonać drobnych zmian lub całkowitych metamorfoz mieszkań. Nic prostszego - najcieplejsza pora roku i długie dni sprzyjają sprawnemu przeprowadzeniu odkładanych od miesięcy remontów. Jak najlepiej przygotować się do wakacyjnej domowej rewolucji podpowiada Castorama, która od lat oferuje wsparcie w tworzeniu dobrych domów.
1. Wybierz najlepszy czas
Polacy chętnie zmieniają swoje mieszkania i domy. Zwłaszcza ostatnie miesiące przekonały nas, jak ważne jest, aby dobrze czuć się pod własnym dachem. W ubiegłym roku 49% z nas zdecydowało się przeprowadzić remont swojej przestrzeni mieszkalnej. Pomieszczeniami, które najczęściej odnawialiśmy były kuchnie i salony. Na dalszym miejscu znalazły się łazienki oraz sypialnie[1].
Z uwagi na długość dnia o tej porze roku remonty można wykonywać dłużej niż wiosną lub jesienią. Dodatkowo wysokie temperatury sprawiają, że niektóre z wykorzystywanych podczas prac materiałów szybciej uzyskują wymaganą konsystencję, schną i pozwalają całkiem sprawnie przeprowadzać renowacje mieszkań nawet przez niewprawionych majsterkowiczów.
Na co zwrócić uwagę? Upały nie sprzyjają wszystkim rodzajom remontów. Malowanie ścian najlepiej wykonywać w temperaturze 18 - 21 stopni Celsjusza, a tapetowanie – 15 -18 stopni. Nie oznacza to jednak, że nie można rozpocząć tych prac, gdy jest cieplej. Wystarczy zadbać o odpowiednią wentylację pomieszczeń. W czasie zakupów warto poradzić się doradcy, jak poszczególne materiały zareagują na wyższe temperatury. Dzięki temu można oszczędzić czas i pieniądze.
2. Przygotuj plan
Sukces remontu zależy przede wszystkim od dobrego przygotowania. Już na etapie budżetowania trzeba zdecydować, czy wszystkie prace wykonamy samodzielnie, czy skorzystamy z pomocy profesjonalistów.
Jak doradza Castorama Polska, konieczne jest dokładne sprawdzenie, jakie narzędzia i materiały będą nam potrzebne. Ponieważ ich wybór jest bardzo duży, podczas zakupów warto poprosić o pomoc w doborze sprzętu optymalnego cenowo i adekwatnego do naszych potrzeb. Castorama na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych dostarcza wielu inspiracji do remontów.
Ostatnim niemniej ważnym etapem planowania jest dopełnienie wszelkich formalności. Należy skontaktować się ze spółdzielnią lub administracją i jeśli to konieczne uzyskać wymagane pozwolenia. Dobra rada: o remoncie warto też powiadomić sąsiadów.
3. Skorzystaj z rad profesjonalistów
Rynek budowlany i oferta producentów materiałów zmienia się w szybkim tempie. Warto więc skorzystać z rad profesjonalistów.
Jeżeli zmieniliśmy nasze priorytety i np.
- bliska jest nam polityka Zero-Waste,
- myślimy o przygotowaniu specjalnej przestrzeni dla dzieci,
- naszą przestrzeń chcemy organizować w duchu „Eko”,
warto zdać się na doświadczonych fachowców. Ich praktyczna wiedza, znajomość produktów, czy bycie na bieżąco z aktualnymi trendami mogą okazać się cenną pomocą. Projektantom i doradcom pracę ułatwia dostęp do bogatej oferty producentów. W sklepach Castoramy pod jednym dachem można znaleźć wszystkie materiały niezbędne do wykonania remontu. Sieć rozwija także szereg usług dodatkowych, takich jak projektowanie wnętrz, przegląd i serwis narzędzi, wypożyczanie zgrzewarek do rur PCV, czy usługi stolarskie.
4. Zainspiruj się i działaj samodzielnie
Aż 72% z nas woli samodzielnie lub z pomocą najbliższych wykonywać najprostsze naprawy i prace remontowe. 67% zabiera się za tapetowanie bez pomocy fachowca, a 59% bierze pędzel i wiadro we własne ręce. Samodzielnego remontu podłogi nie boi się natomiast 42% badanych. Castorama wychodzi naprzeciw majsterkowemu zacięciu Polaków. Jej budowana od lat baza inspiracji jest kopalnią praktycznej wiedzy, porad i pomysłów. Sekcja „Porady i inspiracje” na stronie internetowej oraz filmy na kanale YouTube są śledzone przez setki tysięcy odbiorców. Znana dekoratorka wnętrz Dorota Szelągowska i popularni youtuberzy z kanału „5 sposobów na” stali się dla wielu Polaków przewodnikami w ulepszaniu domów.
5. Myśl pozytywnie
Duma związana z czasem i energią, które poświęciliśmy, aby w swoim M czuć się komfortowo, odpowiada za 44% poczucia szczęścia w domu. Tak wynika z badań przeprowadzonych w związku z opracowanym w ubiegłym roku raportem grupy Kingfisher „GoodHome”. Warto o tym pamiętać podczas mierzenia się z trudami remontu. Dobre przygotowanie i nastawienie to gwarancja sukcesu.
Informacje o spółce Castorama:
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 81 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.
[1] Na podstawie wyników badania Kantar Polska przeprowadzonego w dniach 18-29 listopada na próbie 1005 osób. Badanie zrealizowano metodą wywiadów online (CAWI).

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.