Komunikaty PR

Wakacyjne metamorfozy domów. 5 rad Castoramy, jak sprawnie przeprowadzić remont

2020-07-17  |  12:15
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.12 MB )

Ostatnie miesiące przymusowo spędzone w domach, uświadomiły nam, jakie są nasze potrzeby i oczekiwania dotyczące komfortu życia we własnych czterech ścianach. Wielu z nas korci, aby dokonać drobnych zmian lub całkowitych metamorfoz mieszkań. Nic prostszego - najcieplejsza pora roku i długie dni sprzyjają sprawnemu przeprowadzeniu odkładanych od miesięcy remontów. Jak najlepiej przygotować się do wakacyjnej domowej rewolucji podpowiada Castorama, która od lat oferuje wsparcie w tworzeniu dobrych domów.

     1. Wybierz najlepszy czas

Polacy chętnie zmieniają swoje mieszkania i domy. Zwłaszcza ostatnie miesiące przekonały nas, jak ważne jest, aby dobrze czuć się pod własnym dachem. W ubiegłym roku 49% z nas zdecydowało się przeprowadzić remont swojej przestrzeni mieszkalnej. Pomieszczeniami, które najczęściej odnawialiśmy były kuchnie i salony. Na dalszym miejscu znalazły się łazienki oraz sypialnie[1].

Z uwagi na długość dnia o tej porze roku remonty można wykonywać dłużej niż wiosną lub jesienią. Dodatkowo wysokie temperatury sprawiają, że niektóre z wykorzystywanych podczas prac materiałów szybciej uzyskują wymaganą konsystencję, schną i pozwalają całkiem sprawnie przeprowadzać renowacje mieszkań nawet przez niewprawionych majsterkowiczów.

Na co zwrócić uwagę? Upały nie sprzyjają wszystkim rodzajom remontów. Malowanie ścian najlepiej wykonywać w temperaturze 18 - 21 stopni Celsjusza, a tapetowanie – 15 -18 stopni. Nie oznacza to jednak, że nie można rozpocząć tych prac, gdy jest cieplej. Wystarczy zadbać o odpowiednią wentylację pomieszczeń. W czasie zakupów warto poradzić się doradcy, jak poszczególne materiały zareagują na wyższe temperatury. Dzięki temu można oszczędzić czas i pieniądze.

     2. Przygotuj plan

Sukces remontu zależy przede wszystkim od dobrego przygotowania. Już na etapie budżetowania trzeba zdecydować, czy wszystkie prace wykonamy samodzielnie, czy skorzystamy z pomocy profesjonalistów.

Jak doradza Castorama Polska, konieczne jest dokładne sprawdzenie, jakie narzędzia i materiały będą nam potrzebne. Ponieważ ich wybór jest bardzo duży, podczas zakupów warto poprosić o pomoc w doborze sprzętu optymalnego cenowo i adekwatnego do naszych potrzeb. Castorama na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych dostarcza wielu inspiracji do remontów.

Ostatnim niemniej ważnym etapem planowania jest dopełnienie wszelkich formalności. Należy skontaktować się ze spółdzielnią lub administracją i jeśli to konieczne uzyskać wymagane pozwolenia. Dobra rada: o remoncie warto też powiadomić sąsiadów.

     3. Skorzystaj z rad profesjonalistów

Rynek budowlany i oferta producentów materiałów zmienia się w szybkim tempie. Warto więc skorzystać z rad profesjonalistów.

Jeżeli zmieniliśmy nasze priorytety i np.

  • bliska jest nam polityka Zero-Waste,
  • myślimy o przygotowaniu specjalnej przestrzeni dla dzieci,
  • naszą przestrzeń chcemy organizować w duchu „Eko”,

warto zdać się na doświadczonych fachowców. Ich praktyczna wiedza, znajomość produktów, czy bycie na bieżąco z aktualnymi trendami mogą okazać się cenną pomocą. Projektantom i doradcom pracę ułatwia dostęp do bogatej oferty producentów. W sklepach Castoramy pod jednym dachem można znaleźć wszystkie materiały niezbędne do wykonania remontu. Sieć rozwija także szereg usług dodatkowych, takich jak projektowanie wnętrz, przegląd i serwis narzędzi, wypożyczanie zgrzewarek do rur PCV, czy usługi stolarskie.

     4. Zainspiruj się i działaj samodzielnie

Aż 72% z nas woli samodzielnie lub z pomocą najbliższych wykonywać najprostsze naprawy i prace remontowe. 67% zabiera się za tapetowanie bez pomocy fachowca, a 59% bierze pędzel i wiadro we własne ręce. Samodzielnego remontu podłogi nie boi się natomiast 42% badanych. Castorama wychodzi naprzeciw majsterkowemu zacięciu Polaków. Jej budowana od lat baza inspiracji jest kopalnią praktycznej wiedzy, porad i pomysłów. Sekcja „Porady i inspiracje” na stronie internetowej oraz filmy na kanale YouTube są śledzone przez setki tysięcy odbiorców. Znana dekoratorka wnętrz Dorota Szelągowska i popularni youtuberzy z kanału „5 sposobów na” stali się dla wielu Polaków przewodnikami w ulepszaniu domów.

     5. Myśl pozytywnie

Duma związana z czasem i energią, które poświęciliśmy, aby w swoim M czuć się komfortowo, odpowiada za 44% poczucia szczęścia w domu. Tak wynika z badań przeprowadzonych w związku z opracowanym w ubiegłym roku raportem grupy Kingfisher „GoodHome”. Warto o tym pamiętać podczas mierzenia się z trudami remontu. Dobre przygotowanie i nastawienie to gwarancja sukcesu.

 

 

 

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 81 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.

 


[1] Na podstawie wyników badania Kantar Polska przeprowadzonego w dniach 18-29 listopada na próbie 1005 osób. Badanie zrealizowano metodą wywiadów online (CAWI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.