Komunikaty PR

Weź udział w make me! - wejdź́ na ścieżkę̨ kariery profesjonalnego projektanta!

2022-02-22  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Trwa nabór zgłoszeń́, spośród których jury międzynarodowego konkursu wzorniczego make me! wyłoni najlepsze pomysły młodych projektantów!

Masz 20 - 35 lat? Jesteś́ studentem albo absolwentem studiów związanych z designem, sztuką, architekturą? Uważasz, że twój projekt jest innowacyjny, ważny w kontekście społecznym? Zgłoś go do tego konkursu! Make me! to wyjątkowa okoliczność́, kiedy nie ogranicza cię zamówienie ani koszty. Daj się ponieść́ wizji. Kto wie, może niebawem stanie się ona rzeczywistością̨? Historia konkursu zna takie przypadki.

Na twoje zgłoszenie organizatorzy Łódź Design Festival czekają̨ do 28 marca!

Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń́ w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciagających trendów, odważnych idei, oraz wsparcie młodych projektantów, którzy są gotowi do startu. Finaliści ubiegłych edycji podkreślają̨ możliwości, jakie otworzyły się przed nimi dzięki obecności w konkursie, w tym: zaistnienie w środowisku projektowym, promocję poprzez liczne publikacje czy kolejne wystawy. Konkurs realizowany od 2008 roku, adresowany jest nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem potrzeby lub problemu. W make me! nagradzane są również projekty eksperymentujące z materiałem czy poszukujące nowych interpretacji dotychczasowych funkcji. Zgłoszone prace oceniane są dwuetapowo przez specjalnie dobrane, różnorodne w swoich zainteresowaniach grono jury, a dzięki otwartej dla publiczności prezentacji projektów na wystawie i kontaktom z ekspertami, make me! może być trampoliną do dalszego rozwoju zawodowego.

Pula nagród make me! Design Awards 2022 to aż 60.000 zł!

Sponsorem nagrody specjalnej w wysokości 10.000 zł jest firma INTERPRINT Polska

Zwycięzcy konkursu zostaną̨ ogłoszeni podczas najbliższej edycji Festiwalu, która pod hasłem Re:generacja odbędzie się w dniach 12 -22 maja 2022 r.

Oto, co na temat make me! mówi Michał Piernikowski - dyrektor Łódź Design Festival i juror konkursu:

„Konkurs, w odróżnieniu od samego Festiwalu, z założenia nie ma tematu. Zapraszamy młodych twórców do tego, żeby przysyłali nam swoje projekty, które ich zdaniem są przełomowe, mają potencjał zmiany świata na lepsze. To dla nich wyjątkowa szansa, aby realizować się w obszarze, może nie absolutnej, ale względnie daleko posuniętej wolności. Mogą jeszcze projektować to, co im samym wydaje się ważne. Projektować poza obiegiem związanym już stricte z przemysłem i komercją. Tym, co najbardziej nas cieszy, jako organizatorów konkursu, jest fakt, że wiele prezentowanych tu pomysłów jako produkty trafia później do sprzedaży komercyjnej. To utwierdza nas w przekonaniu, że projektowanie nie na zlecenie, nie na zamówienie konkretnej firmy ma sens. Generowana jest sytuacja, w której młodzi projektanci mogą się zmierzyć z ważnymi społecznie tematami, mogą nie myśleć o sprzedaży, o kosztach produkcji, mogą poeksperymentować. Taki właśnie cel przyświeca nam, jako organizatorom. Chcemy równocześnie unaocznić naszym widzom, i potencjalnym uczestnikom konkursu, że takie myślenie ma sens. Moim ulubionym przykładem z make me ! jest projekt Róży Rutkowskiej z 2018 r, pod nazwą „SCOBY: opakowania, które żyją”. Materiał SCOBY, jak opisała go autorka projektu, karmiony był wyciągiem z odpadów rolniczych. Spełniał on funkcję membrany, która przedłużała trwałość produktu i mogła być zjedzona wraz z zawartością lub posłużyć za kompost. SCOBY, w zamyśle Róży, miało być hodowane przez rolnika nie tylko w celu produkcji opakowań, ale także ze względu na cenny produkt uboczny, który jest, zależnie od stężenia, naturalnym nawozem albo napojem probiotycznym (kombucza). Ideą stojącą za projektem było marzenie : może produkcja opakowań nie tylko nie musi zaśmiecać środowiska, ale wręcz może je wzbogacać? Takie pytanie zadała w 2018 roku autorka projektu SCOBY. Powstał on w istocie jako koncepcja z pogranicza sztuki i projektowania, a już niebawem okazał się być strzałem w dziesiątkę - tym dokładnie, czego potrzebują producenci. W jakiś sposób wyprzedził swój czas pod tym względem, że już kilka lat temu młodzi projektanci wiedzieli, przeczuwali, co za moment będzie dla nas wszystkich, producentów i konsumentów, ważne. Wiemy, jak istotnym tematem jest obecnie projektowanie opakowań nie z tworzyw sztucznych, takich, które mogą się po prostu rozłożyć, albo wręcz można je zjeść. Dzisiaj w sklepie Carrefour kupimy talerzyki turystyczne z otrąb pszennych. Tego typu rozwiązanie, po raz pierwszy chyba w 2013, pokazywaliśmy na Łódź Design Festival jako pewną innowację.” - wspomina dyrektor ŁDF

Przeczytaj, czym dla Twoich poprzedników okazał się udział w make me!:

Alicja Patanowska, finalistka make me!:

"O rosnącej renomie konkursu make me! mogłam przekonać się osobiście będąc jego finalistką dwukrotnie (2012 i 2014 r.). (…) Po finale w 2014 roku zaprojektowana przeze mnie Plantacja zdobyła kilka nagród i weszła do produkcji w niecałe pół roku. Zainteresowanie medialne i komercyjne do tej pory jest dla mnie oszałamiające (nie przesadzam). (...) Konkurs make me! stał się dla mnie niewątpliwym bodźcem i prestiżowym zobowiązaniem w pracy nad jakością i największą dbałością podczas wprowadzania własnego produktu na rynek.”

Jan Lutyk, zwycięzca make me!:

"Dla mnie wygrana była początkiem lawiny wydarzeń i doświadczeń. Zaproszenia na wystawy, festiwale, kontakty z różnymi ciekawymi ludźmi, którzy gdzieś, na kolejnej wystawie czy on-line, zobaczyli mój projekt. Ponadto, ogromne wsparcie psychiczne, zachęta do tego, żeby mierzyć wysoko. No i oczywiście zastrzyk finansowy, który pozwala na niezależne działanie przez jakiś czas, realizację kolejnego projektu, wdrożenie czy bardzo długie wakacje (co kto lubi).”

Marlène Huissoud, zwyciężczyni make me!:

"To była wielka przyjemność wystartować w konkursie pośród międzynarodowych projektantów, dobrze dobranego jury i niesamowitych propozycji projektowych. Zakwalifikowanie do grona finalistów dało mi możliwość prezentacji na wystawie w Polsce (po raz pierwszy), a wygrana przyczyniła się do zainwestowania w wyposażenie mojego studia w Londynie. Konkurs utwierdził mnie w przekonaniu, że warto rozwijać projekt From Insects oraz kolejne pomysły.(...)”

Zarejestruj zgłoszenie konkursowe przed 28 marca!

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdziesz tutaj : makeme.lodzdesign.com

---

Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Łódź Design Festival

RE:GENERACJA

12-22.05.2022

lodzdesign.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Szafirowa lodówka side by side marki Haier zadebiutowała na polskim rynku Biuro prasowe
2024-07-27 | 13:00

Szafirowa lodówka side by side marki Haier zadebiutowała na polskim rynku

Haier wprowadził do oferty 4-drzwiową lodówkę side by side HFR79F19EFGK. Wyróżnia ją duża, bo aż 703 litrowa pojemność, szuflada My Zone, w której możemy
Dom Akcesoria, które musisz mieć
2024-07-27 | 01:00

Akcesoria, które musisz mieć

Wybierając meble do domu zazwyczaj kierujemy się względami estetycznymi. W drugiej kolejności sprawdzamy względy praktyczne: specyfikę dostępnych w ramach danej kolekcji szaf
Dom Dlaczego warto postawić na roletowe drzwi do garażu? 4 powody
2024-07-26 | 08:30

Dlaczego warto postawić na roletowe drzwi do garażu? 4 powody

Pod względem praktyczności roletowe drzwi garażowe nie mają sobie równych. Dzięki wyjątkowo kompaktowej konstrukcji sprawdzają się wszędzie tam, gdzie nie można

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.