Komunikaty PR

Wizja i wartość. Biuro Hoogwegt w Warszawie spod kreski BIT CREATIVE

2024-11-24  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro@okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Hoogwegt jest największym niezależnym dostawcą produktów mlecznych i składników na świecie, działającym w ponad 130 krajach. Funkcjonując zgodnie z dewizą „We add vision & value”, dostarcza wysokiej jakości produkty, informacje rynkowe w czasie rzeczywistym, inteligentne usługi logistyczne i dostosowane rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem. Tę misję odzwierciedla także biuro firmy w Warszawie mieszczące się w budynku LIXA. Za jego projekt odpowiadają architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy sięgając po wartości marki i jej wizję, stworzyli przestrzeń wizualnie odzwierciedlającą jej misję.

Nowoczesne biuro Hoogwegt w Warszawie to 767 mkw. powierzchni zaprojektowanej w sposób niezwykle spójny i konsekwentny. Głównym założeniem było stworzenie funkcjonalnego wnętrza, które designem będzie nawiązywało do charakteru oraz brandingu firmy. Stąd też powtarzającym się motywem jest użycie koloru granatowego, wzorów graficznych oraz litery „H” zaczerpniętych z brandbooka Inwestora. I choć na powierzchni biura znajdziemy różne rodzaje pomieszczeń, zarówno tych do pracy, jak i tych do organizacji spotkań, to tworzą one wizualnie jedną, spójną całość.

Program biura odpowiadający potrzebom Inwestora był jak zawsze dla nas priorytetem przy tworzeniu nowego układu oraz designu aranżacji. W tym przypadku zależało nam na zaprojektowaniu koncepcyjnie spójnej powierzchni, dlatego też ograniczyliśmy paletę użytych barw oraz materiałów. Pomieszczenia przenikają się między sobą, co odzwierciedla m.in. projekt sufitów, który oparty jest na kwadracie oraz wykończeniu materiałami w takim samym szarym kolorze – wyjaśnia arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.

Jak podkreśla sam architekt, to właśnie projekt sufitów jest elementem, który zasługuje tu na szczególną uwagę. W strefie wejścia oraz w jednej z sal konferencyjnych znajdziemy akustyczny sufit wykonany na zamówienie przez firmę Nyquista. Prostopadłościenne elementy z materiału typu PET tworzą ciekawą kompozycję naprzemiennie ułożonych pudełek z wycięciami o różnych kształtach - litery „H” nawiązującej do logotypu firmy, kwadratów, okręgów z miejscem na oprawę oraz półkoli. W pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach typu open space oraz pozostałych salach spotkań z kolei zaprojektowano sufit również wykonywany według indywidulnego projektu, tym razem przez firmę Morrow Woods. Są to wyspy sufitowe z siatki cięto-ciągnionej lakierowanej na kolor niebieski oraz wyspy drugiego rodzaju z paneli PET. Obydwie wersje wysp wykończone są laminowaną listwą obwodową w kolorze drewnopodobnym Swiss Krono Dąb Pradawny - takim samym jak na ścianach czy części zabudów meblowych. Dla podkreślenia tych nietypowych elementów i wyciszenia tła strop wraz z instalacjami został pomalowany na kolor biały. Pomiędzy wyspami podwieszone zostały czarne oprawy liniowe w rozmiarze poszczególnych grup wspomnianych wysp.

Innym ciekawym elementem jest foliowanie, które pojawia się na ścianach szklanych, w których ze względu na ograniczony budżet, szkło ryflowane zastąpiono wzorem drobnych pasków klejonych równolegle i prostopadle do posadzki – dodaje arch. Zuzanna Wojda.

Istotny był także sam podział funkcjonalny przestrzeni, który miał odpowiadać konkretnym potrzebom Inwestora. W przypadku projektu Hoogwegt strefa wejścia składa się z recepcji, poczekali oraz otwartego coffee point’u. W tej części biura użyto dużo drewna oraz różnych materiałów w odcieniach szarości. Kolor ten pojawia się na posadzce, suficie czy froncie lady recepcyjnej. Przeciwwagą dla stonowanej kolorystyki są płytki, meble oraz oprawy dekoracyjne w kolorze granatowym i pomarańczowym.

Część pracownicza z kolei, na którą składa sią open space oraz pomieszczenia biurowe, to przede wszystkim jasne wnętrza, ocieplone drewnem, z kolorystycznymi akcentami w formie lakierowanej siatki cięto-ciągnionej na suficie czy kolorowych frontów lockerów. Przestrzenie te zróżnicowano poprzez dobranie innych wzorów tapet do gabinetów i do open space’ów. Całość wystroju uzupełnia duża ilość żywej zieleni w wolnostojących oraz stojących na szafkach donicach.

Na powierzchni biura znajdują się łącznie cztery sale spotkań, z których trzy można połączyć w jedną, uzyskując większą przestrzeń dla 20 osób. W tych pomieszczeniach również pojawia się kolor niebieski i zestawienie kolorystyczne drewna z szarością. Sufit jest powtórzeniem elementów z przestrzeni pracowniczych, jednak ze względu na mniejszy rozmiar sal, ograniczonych do wysp z paneli PET. W jednej z mniejszych salek na ścianie znajdziemy wycięte z dibondu symbole z karty graficznej Inwestora, które nawiązują do obszaru aktywności firmy, czyli branży mleczarskiej.

Głowna sala spotkań przeznaczona dla 10 osób nieco wyróżnia się na tle pozostałych ze względu na użycie koloru pomarańczowego w dosyć jaskrawym odcieniu. Jako, że jest to sala przeznaczona głównie dla gości, został tutaj powtórzony sufit ze strefy wejścia, czyli siatka prostopadłościennych, zróżnicowanych kształtem wewnętrznych wycięć pudełek.

Na uwagę zasługuje także pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Jego kolorystyka oraz materiały wykończeniowe pomieszczenia również nawiązują do klimatu całości aranżacji. - W kuchni utrzymaliśmy prostą posadzkę oraz otwarty sufit, gdzie jedynie strop pomalowany jest na biało. W zabudowie kuchennej uwagę przyciągają granatowe płytki o różnorodnym wybarwieniu i fronty ze szkła ryflowanego. Z kolei na dwóch przeciwległych ścianach charakterystycznym punktem są dekoracyjne kinkiety umieszczone w osiach okładziny drewnopodobnej. W ten sposób miejsce to staje się mniej formalnym, a jednak ciągle utrzymanym w tej samej tonacji stylistycznej, punktem spotkań pracowników – podsumowuje arch. Jakub Bubel.

Inwestor: Hoogwegt

Lokalizacja: Biurowiec Lixa, Rondo Daszyńskiego, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Przygotuj dom na zimę, czyli o polisach ubezpieczeniowych Biuro prasowe
2024-11-21 | 15:00

Przygotuj dom na zimę, czyli o polisach ubezpieczeniowych

Odpowiednie zabezpieczenie domu na zimę to temat, który szczególnie w obliczu trudnych i coraz częściej zmieniających się warunków pogodowych zyskuje na znaczeniu. Niskie
Dom NAJEM KRÓTKOTERMINOWY – WYZWANIA BRANŻY
2024-11-20 | 16:00

NAJEM KRÓTKOTERMINOWY – WYZWANIA BRANŻY

Branża mierzy się jednak z różnymi wyzwaniami, a pomysły ich rozwiązania wywołują falę komentarzy – choćby ostatnio wokół wypowiedzi Pani Minister Katarzyny
Dom Zamów teraz, odbierz nawet na wiosnę – sprawdź najnowszą promocję WIŚNIOWSKI
2024-11-20 | 10:32

Zamów teraz, odbierz nawet na wiosnę – sprawdź najnowszą promocję WIŚNIOWSKI

Zbliżająca się zima to idealny moment, aby pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu domu. Kluczowym elementem jest dobór stolarki budowlanej i solidnego ogrodzenia, które zapewnią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy

Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze

Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.