Wspólna inicjatywa dla wody. Wolontariusze Geberit wylecieli do Nepalu
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
13 listopada wolontariusze z firmy Geberit, w ramach współpracy ze szwajcarską organizacją Helvetas, wylecieli do Nepalu. Zespół weźmie udział w dwutygodniowym wyjeździe, w czasie którego będzie pracował przy doprowadzeniu wody pitnej do wioski w Nepalu Zachodnim. Prace będą polegać na wybudowaniu infrastruktury – począwszy od wykopania rowów, układania i spawania rur, aż do wybudowania zbiornika wodnego służącego magazynowaniu wody.
Wsparcie zespołu Geberit
Zespół pracowników firmy Geberit weźmie udział w dwutygodniowym wyjeździe do Nepalu, w czasie którego będzie przez tydzień pracować przy projekcie realizowanym przez organizację Helvetas w Nepalu Zachodnim. To już kolejna taka inicjatywa wolontariuszy Geberit, którzy w ramach kooperacji z organizacją, realnie wpłyną na poprawę warunków sanitarnych w tych rejonach.
Wolontariusze będą wykonywać szereg zadań, które mają na celu wsparcie górskiej wioski Badipati w doprowadzeniu czystej wody pitnej. W ich skład będą wchodzić takie czynności jak: kopanie rowów, układanie i spawanie rur, budowanie konstrukcji zbiornika do magazynowania wody. Oferując swoją pomoc bezpośrednio na miejscu, zespół pracowników ma za zadanie pokazać lokalnej ludności, w jaki sposób można tworzyć za pomocą dostępnych środków i materiałów, zbiorniki na wodę i studnie.
Wolontariusze Geberit, swoją podróż rozpoczną w stolicy Nepalu, Katamandu. Następnie udadzą się, dostępnymi środkami transportu, do regionu położonego w dystrykcie Surkhet, gdzie realizowany będzie projekt. Prace pomocowe wolontariuszy w górskiej wiosce w Nepalu Zachodnim potrwają około tygodnia. W tym czasie pracownicy będą mieszkać u nepalskich rodzin w najprostszych warunkach, bez zachodnich udogodnień, tak aby poznać życie codzienne i problemy, z jakimi zmagają się zamieszkujący tam Nepalczycy. Brak prysznica, latryna jako WC – to tylko część problemów sanitarnych. Na miejscu, oprócz codziennej pracy na rzecz lokalnej społeczności, zespół będzie miał okazję poznać nową kulturę, historię a także spróbować kuchni Nepalu.
Nepal jest jednym z krajów, w którym ilość wody jest nadal dużym problemem. Inicjatywy, takie jak pomoc lokalnej ludności w tworzeniu zbiorników do magazynowania wody, stanowią cenne wsparcie i pozytywny bodziec do działania. Co więcej, ułatwią codzienne życie mieszkańcom, którzy nie będą musieli chodzić wiele kilometrów po wodę. Decyzja o zaangażowaniu firmy Geberit w działalność na rzecz poprawy warunków sanitarnych w Nepalu wypływa wprost z jej DNA – woda jest w centrum wszystkiego, czym zajmuje się Geberit. To firma świadoma i odpowiedzialna, która patrzy nie tylko na biznes, ale także na ludzi, angażując się w projekty społeczne. – podkreśla Agnieszka Sąsiadek, koordynatorka wyjazdu z ramienia firmy Geberit.
Projekt Helvetas w Nepalu
Projekty, inicjowane przez szwajcarską organizację, wspierają lokalne władze Nepalu w zakresie podziału dostępnych zasobów wodnych w ich społecznościach, a także w zarządzaniu nimi w ekonomicznie efektywny sposób. Zazwyczaj stanowią niewielkie projekty związane z wodą i kanalizacją w zachodnich częściach Nepalu. Prowadzone inicjatywy mają na celu edukowanie władz lokalnych i rzemieślników, małych przedsiębiorstw w zakresie wykorzystania latryn w rolnictwie i budowania studni.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.