Komunikaty PR

Zabawa światłem

2023-01-20  |  13:00
Biuro prasowe

Może odmieniać wygląd, charakter i atmosferę całego wnętrza. Pozytywnie oddziałuje także na nasz nastrój. Sabine Marcelis, zafascynowana światłem oraz tym, jak potrafi ożywiać przedmioty, stworzyła z IKEA wyjątkową kolekcję VARMBLIXT, która odmieni Twoje wnętrze, czyniąc je jaśniejszym i bardziej promiennym. Kolekcja trafi do sprzedaży w lutym.

Sabine Marcelis to mieszkająca w Rotterdamie projektantka nowozelandzkiego pochodzenia. To już jej druga współpraca z IKEA – wcześniej uczestniczyła w pracach nad kolekcją IKEA Art Event 2021. Artystka zajmuje się wzornictwem użytkowym, instalacjami artystycznymi i aranżacją przestrzeni. W swoich projektach kładzie nacisk na proste kształty, a inspiracje czerpie z efemerycznych zjawisk występujących w naturze. Wiele z jej prac opiera się na sensorycznych doświadczeniach wynikających z interakcji naturalnego światła z materiałami. W 2020 roku magazyn Wallpaper* przyznał jej tytuł Projektantki Roku, a w latach 2021 i 2022 znalazła się na liście 100 najważniejszych twórców według magazynu Architectural Digest.

Gdy światło budzi się do życia

Światło ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia, a jego ilość i rodzaj przekłada się na nasz stan emocjonalny. IKEA chce inspirować i zachęcać do przemyśleń na temat tego, jak może ono odmieniać wygląd i charakter wnętrza, a także jak pozytywnie oddziałuje na nasz nastrój.

Kolekcja VARMBLIXT obejmuje oświetlenie i akcesoria do domu. Łączy w sobie odważne wzornictwo z pięknem światła, które tworzy przytulną atmosferę we wnętrzu. Każdy element charakteryzuje się unikalną formą oraz grą kolorów i efektów świetlnych.

Celem tej kolekcji było stworzenie produktów, które wprowadzą do domu uczucie ciepła i pomogą stworzyć w nim pozytywną atmosferę. Światło mnie fascynuje. Jest czymś, co zawsze przyciągało moją uwagę. Wspaniałe jest w nim to, że ciągle się zmienia. Uwielbiam, gdy ożywia rzeczy i nadaje dynamizmu nieruchomym przedmiotom. Dobierając paletę kolorystyczną, w dużej mierze inspirowałam się ciepłym wieczornym światłem, które wprowadza mnie w dobry nastrójmówi Sabine Marcelis.

Wizytówką całej kolekcji jest wykonana w technologii LED lampa wisząca złożona z zakrzywionych rurek z mlecznego szkła. Zdobi wnętrze, nawet gdy jest zgaszona. Natomiast po jej włączeniu można obserwować magiczny spektakl ukazujący cuda inżynierii światła.

Kształt obwarzanka nieodzownie kojarzy się z twórczością Sabine Marcelis, a w kolekcji VARMBLIXT występuje w dwóch różnych postaciach. Jako szklana misa, której piękno podkreśla światło przenikające przez jej półprzezroczyste szkło. Drugim „obwarzankiem” jest lampa, którą można zamocować na ścianie albo postawić na stole lub półce.

Kolekcja obejmuje również inne dodatki do domu jak dywany z wełny w słonecznych barwach, stoliki kawowe, podświetlane lustro, a także elegancki zestaw koktajlowy, w skład którego wchodzą karafka, kieliszek do szampana, szklanka, taca z metalowymi brzegami i mieszadełka do drinków. Gdy pada na nie światło, napełnione płynem szklane naczynia tworzą bajeczne refleksy i cienie. Sabine nazywa ten efekt „chwilą zdumienia”.

Jednym z długoterminowych celów IKEA jest odejście od technicznej funkcji światła na rzecz światła, które ma wpływ na emocje i przyczynia się do naszego dobrego samopoczucia. Piękno VARMBLIXT sprawia, że Demokratyczne Wzornictwo IKEA idzie o krok naprzód, a oryginalny design jest na wyciągnięcie ręki w przystępnej cenie.

Wywiad z Sabine Marcelis do obejrzenia na YouTube.

Limitowana kolekcja VARMBLIXT dostępna będzie w sklepach, na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od lutego 2023 roku do wyczerpania zapasów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.