Zamieszkać u siebie. Parterowy dom po gruntownym remoncie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dom to nasza twierdza. Czasem więc nie zauważamy, jak przez lata staje się nie funkcjonalny, a jego wystrój nie przystaje do aktualnych trendów, a nawet naszych własnych upodobań. Dopiero generalny remont uświadamia nam, że mieszkaliśmy we wnętrzach, które po prostu przestaliśmy lubić. Architekt wnętrz Monika Staniec pokazała jak na nowo zamieszkać u siebie.
Położony w malowniczej okolicy, z dala od zgiełku miasta, dom od 25 lat stanowi azyl i oazę spokoju dla aktywnego zawodowo małżeństwa. Nic więc dziwnego, że gdy zamieszkująca z nim córka usamodzielniła się, właściciele zamiast zmieniać lokum, postanowili dostosować je do nowych potrzeb i aktualnych trendów. Do współpracy przy rearanżacji zaprosili zaprzyjaźnioną architektkę wnętrz - Monikę Staniec. Tak zaczęła się totalna rewolucja.
- Weszłam do wnętrza, które miało już̇ 25 lat! Było budowane przez małżeństwo z kilkuletnim stażem i „robione” według ówczesnych trendów, a w zasadzie ich braku, bez pomocy architekta wnętrz. Z właścicielami znaliśmy się̨ na tyle dobrze, aby móc wprost powiedzieć́: burzymy i to dużo! Tak też się̨ stało – wspomina Monika Staniec.
115-metrowa powierzchnia parteru przeszła gruntowne zmiany. Położono ogrzewanie podłogowe, na nowo ułożono instalację c.o., wod.-kan. i elektryczną. Wyburzono część ścian w otwartej strefie dziennej, zmieniając tym samym wygląd całości. I choć większość pomieszczeń pozostała na swoim miejscu, cała przestrzeń nabrała zupełnie innego charakteru. Jest tu funkcjonalnie i ergonomicznie, a wnętrza są jasne i przestronne. Efekt ten potęguje dobór kolorystyki, materiałów oraz struktur, które łączą nowoczesność z nutą klasycznej elegancji.
Serce domu - otwarta strefa dzienna
Sercem domu jest salon, który subtelnie przechodzi w jadalnię i urządzoną przy niej kuchnię, która od strony wypoczynkowej jest częściowo ukryta. Dominują tu ciepłe beże i drewno, a wytworności dodają sztukaterie. Nowoczesny pierwiastek wprowadzają stonowane szarości, obecne w kolorze mebli wypoczynkowych, ale też okładzin w kuchni i podłóg w ciągach komunikacyjnych.
- Przestrzeń́ wypoczynkowa była kluczowa. Wcześniej z przedpokoju do strefy dziennej prowadziły małe drzwi. Zaproponowałam klientom, aby wyburzyć́ dużą̨ część́ ścian. Tak oto powstały trzy jednakowej szerokości wejścia. Dało to spektakularny efekt! Wnętrze się̨ powiększyło, wpadło tutaj więcej światła, a wszystkie pomieszczenia stały się̨ jednością - tłumaczy architektka.
Łazienka z nutą romantyzmu
O tym, z jak wielką starannością i dbałością o szczegóły zostało zaprojektowane wnętrze, przekonuje wystrój łazienek. Większa z nich to prawdziwy popis dobrego gustu i pomysłowości architektki Moniki Staniec. Uwagę przyciąga kwiecista tapeta typu „wet”, wprowadzając do stonowanej, jasnobeżowej przestrzeni nutkę romantyzmu. W pełni wydobywa go pudrowy róż szafki pod umywalkę, frontów zabudowy z pralką i suszarką oraz wykończenie sztukaterii. Kobiecy pierwiastek podkreśla też miejsce na toaletkę pani domu na blacie przy oknie. Nastrój ten jednak przełamują sprzęty w kolorze czerni i złota oraz chromowane dodatki, które projektantka śmiało połączyła ze sobą, obalając tym samym mit, jak sama mówi, „że coś do czegoś nie pasuje”.
Łazienka nie tylko zachwyca wyglądem, ale jest też w pełni funkcjonalna, a na tym najbardziej zależało właścicielom. Stąd w wyposażeniu znalazły się rozwiązania marki Geberit. Wiszącą miskę WC Geberit ONE wraz z deską wolno opadającą Slim zamontowano na stelażu podtynkowym Geberit Duofix i wyposażono w przycisk spłukujący Sigma. Tak skompletowany zestaw produktów z portfolio sprawdzonego producenta jest gwarancją trwałości i bezpieczeństwa na lata.
- Wybór produktów Geberit był wręcz oczywisty. Stelaże i przyciski tej marki są̨ w zasadzie moim codziennym wyborem przy projektowaniu wnętrz, a tę decyzję podzielili właściciele. Moje sugestie odnośnie ceramiki od Geberit spotkały się̨ z ich entuzjazmem. Jakość́, dopracowane rozwiązania i światowy design spełniły ich oczekiwania – podkreśla Monika Staniec.
Nic więc dziwnego, że wyposażenie z oferty marki Geberit, znalazło się także w oddzielnie urządzonej toalecie. Do sprawdzonego już elementu montażowego Geberit Duofix także dobrano przycisk Sigma. Jednak tym razem architekta postawiła na ceramiką z designerskiej kolekcji Geberit Citterio. Z niej jest nie tylko miska wisząca lejowa Rimfree z wolno opadającą deską, ale też umywalka nablatowa. Dzięki temu wnętrze zachowało elegancki, spójny wygląd. Wszystkie sprzęty prezentują się niezwykle efektownie na tle szarych ścian. Całość ociepla kolor drewna. Wystrój łazienek, tak jak i całego domu, jest zatem stylistycznie spójny, a na nowo odkryta przestrzeń zachęca do bycia u siebie.
- Jest to wnętrze w całości wykonane „pod właścicieli” - ono do nich niesamowicie pasuje i teraz mają poczucie, że w końcu da się̨ mieszkać́ w ich domu. To mnie cieszy najbardziej! Spełniłam swoją rolę jako architekt wnętrz – podsumowuje architektka.
Zdjęcia: Stan Zajączkowski
Stylizacja: Aleksandra Tefelska
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.