Znamy laureatów konkursu Samsung ,,Projektuj z Bespoke”!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Konkurs „Projektuj z Bespoke” miał na celu wyłonienie najciekawszych projektów oraz realizacji z wykorzystaniem dwóch produktów marki Samsung – lodówki Bespoke oraz dowolnego urządzenia AGD. W połowie grudnia odbyły się obrady, podczas których jury wyłoniło zwycięzców.
W lipcu 2021 roku marka Samsung ogłosiła konkurs na projekt lub realizację z użyciem m.in. lodówki Bespoke. Konkurs skierowany był do architektów, projektantów, studentów architektury, którzy swoje prace mogli zgłaszać w kategoriach: Projekt koncepcyjny oraz Projekt zrealizowany.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektowanie kuchni z uwzględnieniem lodówki Bespoke i innego wybranego sprzętu kuchennego marki Samsung, a następnie opublikowanie pracy w mediach społecznościowych z dedykowanymi oznaczeniami: #projektujzbespoke i #kuchniasamsung. Prace należało zgłaszać wgrywając projekt za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie konkursowej projektujzbespoke.pl.
Do rywalizacji zgłoszonych zostało 169 projektów zgodnych z regulaminem, które oceniło jury w składzie:
- arch. Jan Sikora, właściciel pracowni Sikora Wnętrza, profesor ASP Gdańsk (przewodniczący jury)
- Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu whiteMAD i portalu whitemad.pl
- Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, redaktor naczelna magazynów M jak Mieszkanie, Dobre Wnętrze oraz serwisu Urządzamy.pl
- Anna Grużewska, redaktor naczelna magazynu Czas na Wnętrze
- dr Szymon Hanczar, architekt, projektant i wykładowca, właściciel Hanczar Studio
- arch. Jacek Tryc, właściciel pracowni Jacek Tryc – wnętrza
- arch. Ada Skwira, współzałożycielka pracowni WZ Studio
- arch. Małgorzata Liebhart, współzałożycielka pracowni WZ Studio
- arch. Wioleta Cieślik, Kierownik Działu Decoroom Kitchen
- Michał Bachowski, redaktor portalu NOIZZ
- Agnieszka Niedzielak-Kowalska, redaktor portalu elledeco.pl
,,Był to wyjątkowy konkurs – nowy produkt na rynku i zupełnie unikalna modułowa i adaptowalna forma, stały się pretekstem do ekspresji. Twórcy z całego kraju stanęli na wysokości zadania i zaskoczyli jury poziomem nadesłanych prac, pomysłowością koncepcji oraz profesjonalizmem. Wyłonienie finalnych prac było więc zadaniem trudnym, ale niezwykle inspirującym. Wśród nich można było odszukać wnętrza, w których kluczowy był nastrój, innym razem był to wyjątkowy styl, a jeszcze innym razem – ekspresyjne i odważne zestawienie form oraz kolorów. Konkurs pokazał, że branża projektowania wnętrz potrzebuje odważnego designu – to zawsze przyczynek, by przedefiniować obowiązujące schematy i powtarzalność stylistyczną.” – mówi prof. Jan Sikora, przewodniczący Jury.
Ogłoszenie wyników
Ze względu na panującą sytuację obrady odbyły się online, jednak mimo to nie zabrakło ciekawych dyskusji między jurorami, którzy rozpatrzyli zgłoszone projekty pod względem estetycznym, funkcjonalnym i technicznym. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 20 grudnia podczas webinaru OKK! design.
Laureaci konkursu
Główną nagrodę w postaci 5 000 PLN brutto w kategorii Projekt koncepcyjny zdobyła Agnieszka Szopieraj.
Uzasadnienie Jury:
Praca w sposób esencjonalny i perfekcyjny oddaje to, co było przedmiotem konkursu. Lodówka Bespoke tworzy harmonijną całość z wnętrzem, ale zarazem stanowi oryginalny element. Przestrzeń utrzymana jest w idealnej równowadze, a sposób podania projektu jest na najwyższym poziomie.
Drugie miejsce i nagrodę w postaci 3 000 PLN brutto w kategorii Projekt koncepcyjny zdobyła Olga Kuzmenko.
Uzasadnienie Jury:
Projekt urzeka nastrojem oraz kolorem. Całość utrzymana jest w stonowanych barwach i uzupełniona wyszukanymi dodatkami. Zaprezentowany projekt w sposób doskonały prezentuje związek lodówki Bespoke ze stylistyką kuchni, wnosząc nową wartość do tej przestrzeni.
Trzecie miejsce i nagrodę w postaci 2 000 PLN brutto w kategorii Projekt koncepcyjny Jury przyznało Łukaszowi Głogowskiemu.
Uzasadnienie Jury:
Zaprezentowany projekt w sposób perfekcyjny pokazuje niewielkie mieszkanie i to, jak lodówka Bespoke wpisuje się w jego przestrzeń. Jest to ukłon w stronę modułowości produktu, który może „rosnąć” wraz z rodziną. Podanie projektu jest bliskie doskonałości.
Serdecznie gratulujemy laureatom!
Patroni medialni konkursu: Elle Decoration Polska, Label Magazine, Radio Kampus, WhiteMAD, Dobre Wnętrze, Weranda, M jak Mieszkanie, Urzadzamy.pl, Czas na Wnętrze, MAGAZIF.com, designteka.pl, foorni.pl, OKK! design

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.