Donald Trump na celowniku grupy cyberprzestępczej
Hakerzy z grupy REVil, którzy włamali się do kancelarii prawnej Grubman Shire Meiselas & Sacks, twierdzą, iż weszli w posiadanie danych mogących poważnie zaszkodzić reputacji prezydenta Donalda Trumpa.
Grupa REVil przeprowadziła w ubiegłym tygodniu atak na kancelarię prawną z Nowego Yorku. Hakerzy uzyskali dostęp do 756 GB danych i grożą, że je ujawnią o ile firma nie zapłaci okupu. Pikanterii dodaje fakt, że na liście klientów Grubman Shire Meiselas & Sacks znajduje się wielu znanych artystów, takich jak Madonna, Lady Gaga, Robert DeNiro, Elton John czy David Letterman.
Hakerzy zażądali okupu w wysokości 21 milionów dolarów, ale kancelaria odmówiła jakiejkolwiek współpracy z przestępcami. Jednak napastnicy eskalowali żądania i podnieśli okup do 42 milionów dolarów. Co więcej, ostrzegają, że posiadają materiały kompromitujące prezydenta USA Donalda Trumpa.
- Trwa wyścig wyborczy, a my mamy mnóstwo brudów, które możemy wyprać - informuje na swoim blogu REViL.
- Niestety, napastnicy wykorzystujący do ataków ransomware w ostatnim czasie zmienili swoją strategię. Żądają nie tylko pieniędzy za odszyfrowanie plików, ale również grożą ujawnieniem pozyskanych informacji. Tego typu działania przynoszą niestety efekty. Jak wynika z badania Infrascale 78 proc. MŚP z kategorii B2B płaci okup. Nie wiadomo jak ostatecznie zachowa się Grubman Shire Meiselas & Sacks. Na pewno warto śledzić dalszy rozwój wypadków. - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Jak do tej pory Biały Dom odmówił komentarza, zamilkli również hakerzy. Kancelaria Grubman Shire Meiselas & Sacks skontaktowała się już z władzami i twierdzi, że nie będzie negocjować.
Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.