Komunikaty PR

Donald Trump na celowniku grupy cyberprzestępczej

2020-05-21  |  01:00
Biuro prasowe

Hakerzy z grupy REVil, którzy włamali się do kancelarii prawnej Grubman Shire Meiselas & Sacks, twierdzą, iż weszli w posiadanie danych mogących poważnie zaszkodzić reputacji prezydenta Donalda Trumpa.

 

Grupa REVil przeprowadziła w ubiegłym tygodniu atak na kancelarię prawną z Nowego Yorku. Hakerzy uzyskali dostęp do 756 GB danych i grożą, że je ujawnią o ile firma nie zapłaci okupu. Pikanterii dodaje fakt, że na liście klientów Grubman Shire Meiselas & Sacks znajduje się wielu znanych artystów, takich jak Madonna, Lady Gaga, Robert DeNiro, Elton John czy David Letterman.

 

Hakerzy zażądali okupu w wysokości 21 milionów dolarów, ale kancelaria odmówiła jakiejkolwiek współpracy z przestępcami. Jednak napastnicy eskalowali żądania i podnieśli okup do 42 milionów dolarów. Co więcej, ostrzegają, że posiadają materiały kompromitujące prezydenta USA Donalda Trumpa.

 

- Trwa wyścig wyborczy, a my mamy mnóstwo brudów, które możemy wyprać - informuje na swoim blogu REViL.

 

  • Niestety, napastnicy wykorzystujący do ataków ransomware w ostatnim czasie zmienili swoją strategię. Żądają nie tylko pieniędzy za odszyfrowanie plików, ale również grożą ujawnieniem pozyskanych informacji. Tego typu działania przynoszą niestety efekty. Jak wynika z badania Infrascale 78 proc. MŚP z kategorii B2B płaci okup. Nie wiadomo jak ostatecznie zachowa się Grubman Shire Meiselas & Sacks. Na pewno warto śledzić dalszy rozwój wypadków. - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Jak do tej pory Biały Dom odmówił komentarza, zamilkli również hakerzy. Kancelaria Grubman Shire Meiselas & Sacks skontaktowała się już z władzami i twierdzi, że nie będzie negocjować.

 

Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.