Dr Irena Eris partnerem filmu nominowanego na Festiwalu w Cannes
Marka Dr Irena Eris jest partnerem anglojęzycznego debiutu utalentowanej polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej, pt. „The Silent Twins”. To jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów podczas tegorocznego Festiwalu. W nominowanej w Cannes produkcji w głównych rolach wystąpiły Tamara Lawrance oraz Letitia Wright, znana z filmów „Avengers: Koniec gry”, „Czarna pantera” czy serialu „Czarne lustro”. Na ekranie zobaczymy również polskich artystów, m.in. Kingę Preis. Premiera filmu odbędzie się 24 maja podczas 75. edycji Festiwalu.
Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Cannes rozpoczęła się we wtorek 17 maja. Nie brakuje na nim też polskich akcentów. Wyreżyserowany przez Polkę Agnieszkę Smoczyńską film „The Silent Twins” przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty w dużej mierze na mimice i gestach. Na francuskim festiwalu film otrzymał nominację do nagrody Un Certain Regard, doceniającej produkcje wyróżniające się oryginalnym stylem i sposobem postrzegania świata przez twórców.
Produkcję filmu od początku wspierała marka Dr Irena Eris, zapewniając m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów. – Polskie artystki od lat udowadniają, że z powodzeniem mogą rywalizować i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Agnieszka Smoczyńska należy właśnie do tego grona – kobiet odważnych, które realizują swoje marzenia i plany, jednocześnie podejmując tematy istotne, takie jak wykluczenie społeczne, dyskryminacja czy sytuacja kobiet – tłumaczy Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris. – Tym bardziej cieszy nas fakt, że film „The Silent Twins” otrzymał nominację na Festiwalu w Cannes. To dla nas zaszczyt, że możemy wspierać tak ambitny i ważny projekt – dodaje Joanna Łodygowska.
Anglojęzyczny debiut Smoczyńskiej jest polsko-brytyjską koprodukcją, dystrybuowaną na świecie przez Focus Features. Za produkcję „The Silent Twins” odpowiadają Klaudia Śmieja-Rostworowska i Bogna Szewczyk-Skupień (Madants), a także Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions). Muzykę do filmu skomponowali Marcin Macuk oraz Zuzanna Wrońska. Autorem zdjęć jest Jakub Kijowski, scenografką Jagna Dobesz. Za kostiumy odpowiada Katarzyna Lewińska, a za montaż Agnieszka Glińska. Scenariusz Andrei Seigel jest adaptacją książki „The Silent Twins” autorstwa Marjorie Wallace. Polskim dystrybutorem filmu jest Gutek Film. – Historia przedstawiona w filmie to przejmująca i tragiczna opowieść o wykluczeniu społecznym, zastraszaniu i niezrozumieniu, mogących stać się dla człowieka katalizatorem silnych, rzadko spotykanych mechanizmów obronnych. Mimo iż akcja filmu opowiada o wydarzeniach sprzed kilkudziesięciu lat, jego temat jest ważny i wciąż aktualny również dziś – mówi Klaudia Śmieja-Rostworowska, współwłaścicielka firmy Madants, producenta „The Silent Twins”. – Jesteśmy dumne, że film poruszający tak ważną historię został dostrzeżony na arenie międzynarodowej oraz że za jego powstaniem stoją tak utalentowane przedstawicielki polskiej i międzynarodowej kinematografii – dodaje producentka.
Wspieranie kobiet w bezkompromisowej realizacji ich życiowych pasji i celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris. Dlatego firma już od wielu lat pomaga polskim twórczyniom, patronuje wystawom, wydarzeniom oraz instytucjom kultury. Od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz angażuje się w ambitne projekty filmowe. Poza „The Silent Twins”, marka wspierała również produkcję filmu w reż. Marty Minorowicz „Iluzja” z Agatą Buzek. Wcześniej marka Dr Irena Eris zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej.
Kosmetyki Dr Irena Eris
Luksusowe kosmetyki Dr Irena Eris zostały stworzone z pasji do pielęgnacji piękna. Przełomowe receptury projektowane są w oparciu o własne zgłoszenia patentowe, nowatorskie technologie czy najlepsze, często trudno dostępne składniki, a dzięki synergii działań grupy ekspertów z różnych dziedzin, kosmetyki od lat wyróżniają się na rynku.
Kontakt dla mediów:
Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Dr Irena Eris S.A.:
tel. 00 48 696 494 337, email: Joanna.Lodygowska@DrIrenaEris.com

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.