Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów
W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie komunikacja zdominowana jest przez cyfrowe treści, personalizacja staje się kluczowym narzędziem, wyróżniającym marki na tle konkurencji. W trend ten doskonale wpisuje się druk personalizowany, pozwalający tworzyć materiały dostosowane do indywidualnych potrzeb odbiorców, co wzmacnia ich zaangażowanie i buduje silniejsze więzi z klientami. Personalizowane produkty zyskują na znaczeniu zarówno w wydawnictwach, jak i w marketingu, gdzie skutecznie wspierają działania promocyjne.
Personalizacja wykracza poza standardowy druk – obejmuje zarówno materiały codziennego użytku, jak i bardziej złożone kampanie reklamowe, które angażują odbiorców emocjonalnie. To nie tylko technologia, ale strategia budowania wyjątkowych doświadczeń klienta.
O zastosowaniach, wyzwaniach oraz potencjale personalizacji w druku rozmawiali eksperci w najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”, realizowanej przez Canon Polska. Gośćmi dziennikarza Jakuba Łukowskiego byli: Magdalena Wojtanowska, project menadżerka i kierowniczka promocji w Wydawnictwie Otwarte, zajmująca się imprintem Moondrive oraz Magdalena Światły, kierowniczka biura obsługi klienta w drukarni internetowej OpenPrint. Firmę Canon Polska reprezentował Michał Młynarczyk, ekspert zajmujący się drukiem małoformatowym.
Personalizacja w wydawnictwach – od książek po gadżety
Wydawnictwa coraz częściej sięgają po druk personalizowany, który nie tylko zwiększa atrakcyjność książek, ale także angażuje czytelników, zmieniając tradycyjne produkty wydawnicze w bardziej interaktywne doświadczenia. Dzisiejsi odbiorcy, szczególnie młodsi, oczekują, że produkt, który otrzymują, będzie odzwierciedlał ich osobowość i indywidualne potrzeby. W odpowiedzi na te oczekiwania, wydawcy tworzą coraz bardziej kreatywne rozwiązania.
„Personalizacja w książkach stała się dla nas sposobem na budowanie głębszej relacji z czytelnikiem. Oferujemy różne formy personalizacji, takie jak możliwość dodania imienia czy zdjęcia na okładce. Ale to nie wszystko. Wprowadziliśmy też innowacyjne rozwiązania, które angażują czytelnika w proces tworzenia produktu – na przykład na organizowanych przez nas obozach czytelniczych młodzież ma możliwość samodzielnie zaprojektować okładkę książki, którą później wydrukujemy. To, co dostają w ręce, jest unikalnym egzemplarzem, który sami stworzyli. Dla młodych odbiorców to nie tylko książka – to wyraz ich kreatywności i indywidualności, a jednocześnie sposób na budowanie trwałych więzi z marką. Tego typu działania nie tylko zwiększają atrakcyjność produktu, ale dają odbiorcom poczucie wyjątkowości, co jest kluczowe w erze masowej produkcji” – mówi Magdalena Wojtanowska z Wydawnictwa Otwarte.
Personalizacja to jednak nie tylko książki. Obejmuje także szeroką gamę gadżetów, które towarzyszą literaturze, takich jak torby, kubki czy smycze z grafiką odpowiadającą okładce książki. Te elementy wzmacniają doświadczenie czytelnika, tworząc unikalne zestawy promocyjne, które dodatkowo angażują odbiorców. Dla wydawców personalizacja jest więc narzędziem, które pozwala nie tylko wyróżnić się na rynku, ale też budować głębsze relacje z klientami.
Druk w branży reklamowej – jak personalizacja buduje lojalność odbiorców?
W świecie marketingu personalizacja ma równie ogromne znaczenie. Materiały reklamowe, które są dostosowane do konkretnych odbiorców, skutecznie budują lojalność i wzmacniają więzi z marką. Oferowanie klientowi produktu zaprojektowanego z myślą o jego indywidualnych potrzebach sprawia, że czuje się on wyjątkowy. W marketingu taki przekaz ma ogromną wartość, ponieważ personalizowane treści wzbudzają emocje i budują pozytywne skojarzenia.
„Personalizacja w druku reklamowym daje nam niesamowite możliwości dostosowywania treści do potrzeb konkretnego odbiorcy. To nie jest już tylko drukowanie logo firmy na gadżetach. Dzisiaj możemy tworzyć zaproszenia, katalogi, czy inne materiały reklamowe, które różnią się w każdym egzemplarzu – od indywidualnych dedykacji po szczegółowe dane dostosowane do konkretnej osoby. Faktycznie, taki druk mocno spersonalizowany, bezpośrednio do konkretnego klienta, jest dobrym sposobem na budowanie lojalności. Klienci czują się wyjątkowi, a to wywołuje pozytywne emocje, co z kolei przekłada się na wzrost lojalności wobec marki. Coraz częściej szukają unikatowych rozwiązań, a my możemy im to zaoferować, co zyskuje ich zaufanie i buduje długoterminowe relacje” – mówi Magdalena Światły z firmy OpenPrint.
Dzięki nowoczesnym technologiom personalizacja staje się coraz bardziej dostępna i efektywna. Firmy mogą dostosowywać każdy egzemplarz, bez względu na wielkość zamówienia, co pozwala na tworzenie wyjątkowych, emocjonalnie angażujących kampanii reklamowych.
Technologia wspierająca personalizację – elastyczność i precyzja
Rozwój technologii cyfrowej umożliwił personalizację każdego egzemplarza przeznaczonego do druku, bez względu na nakład czy różnorodność treści. Nowoczesne urządzenia pozwalają na pełną elastyczność w produkcji, bez ograniczania projektanta a łatwo dostępne i stosunkowo niedrogie oprogramowanie, które automatyzuje ten proces, sprawia, że personalizowany druk jest dostępny zarówno dla małych, jak i dużych firm.
„Technologicznie jesteśmy w stanie personalizować każdy materiał, niezależnie od tego, jak duże są różnice między egzemplarzami. Oprogramowanie łączy dane zmienne, takie jak imię czy specjalne dedykacje, z treścią stałą, co pozwala na szybkie i efektywne drukowanie nawet przy małych nakładach. Należy jednak pamiętać, żeby dobrze przemyśleć wybór technologii druku, aby zrównoważyć koszty z efektywnością” – tłumaczy Michał Młynarczyk z Canon Polska.
Przyszłość personalizacji – nieskończone możliwości
Personalizacja druku otwiera przed firmami ogromne możliwości, które mogą stać się kluczowym elementem w budowaniu relacji z klientami. Zastosowanie personalizowanych treści w kampaniach marketingowych może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców i wyróżnić markę na tle konkurencji.
„Największym ograniczeniem w personalizacji nie jest technologia, ale kreatywność i pomysł. Dzisiejsze narzędzia pozwalają na personalizację w niemal każdym aspekcie – od treści po obrazy, a nawet generowanie unikalnych kodów QR dla każdego klienta. Przyszłość personalizacji to ogromne pole do popisu dla firm, które potrafią zrozumieć potrzeby swoich odbiorców i dostosować ofertę w sposób unikalny. To nie tylko technologia, ale też strategia, która może zadecydować o sukcesie marki w nadchodzących latach” – podsumowuje Michał Młynarczyk.
Podcast dostępny jest na popularnych platformach podcastowych oraz na stronie:
https://www.canon.pl/business/insights/articles/personalizacja-druku-podcast/
Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?
melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”
HATOR zaprezentuje swoje najnowsze akcesoria gamingowe na Poznań Game Arena
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
Niewłaściwe oświetlenie samochodu może prowadzić do tragicznych w skutkach sytuacji na drogach. To o tyle istotne, że 98 proc. kierowców przyznaje, że bywają oślepiani przez reflektory aut jadących z naprzeciwka – przypominają eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. I zachęcają, żeby w ramach przygotowania samochodu do zimy sprawdzić ustawienie i moc świateł. W najbliższych tygodniach będzie to możliwe bezpłatnie w wybranych punktach.
Edukacja
Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
W 2022 roku zmarło w Polsce niemal 450 tys. osób. Za niemal 75 proc. zgonów odpowiadały przewlekłe choroby niezakaźne, przede wszystkim choroby układu krążenia i nowotwory złośliwe. Badania wskazują, że utrzymywanie zdrowego stylu życia może o blisko 80 proc. zmniejszyć ryzyko choroby przewlekłej czy zawału serca. Może też odwrócić skutki chorób i wspierać proces leczenia. Dlatego też coraz większego znaczenia nabiera medycyna stylu życia.
Gwiazdy
Robert El Gendy: Halloween to zupełnie nie moja estetyka. Na początku listopada nie jest mi do śmiechu, raczej pogrążam się w zadumie
Prezenter zaznacza, że nijak nie potrafi się przekonać do świętowania Halloween. Uważa bowiem, że jest to zwyczaj zbyt komercyjny i nieprzystający do jego stylu. Jego zdaniem przełom października i listopada to nie czas na dobrą zabawę, maskaradę i upiorne stroje, ale na zadumę, refleksję i wspomnienia o naszych bliskich zmarłych.