Dynamiczny wzrost Envirly. Nowi klienci i ekspansja na zagraniczne rynki
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Ostatni rok to okres przełomowy dla rozwoju Envirly, lidera technologii raportowania zrównoważonego rozwoju. W 2024 roku z rozwiązań technologicznych Envirly korzystało ponad 200 firm, a zespół powiększył się trzykrotnie. Umożliwiło to ekspansję na rynki zagraniczne, takie jak Czechy i Rumunia.
Stale rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju jest spowodowane wprowadzeniem dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Nakłada ona obowiązek raportowania działań w obszarze zrównoważonego rozwoju na podmioty interesu publicznego oraz duże przedsiębiorstwa, które spełniają co najmniej dwa z trzech kryteriów: zatrudnienie powyżej 250 pracowników, roczny obrót przekraczający 50 milionów euro lub suma bilansowa przekraczająca 25 milionów euro.
Rosnący popyt na raportowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju doprowadził do czterokrotnego wzrostu bazy klientów Envirly od stycznia do września. Wśród nich znalazły się takie marki jak: Amrest Holding, Dekpol S.A., ZPM Biernacki, Dr Irena Eris, RBB Stal, Grupa Przemysłowa Baltic, Compensa Vienna Insurance Group, OEX S.A. oraz OTCF S.A., właściciel marki 4F. Bieżący rok okazał się również kluczowy na płaszczyźnie partnerskiej. Envirly nawiązało współpracę z ponad 75 kluczowymi graczami na rynku. To m.in. BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, PKO Bank Polski, Kancelaria DZP, GS1 Polska, Crowe Polska, Occubee S.A. oraz Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu.
-
Rynek compliance ESG rozwija się w zawrotnym tempie. Napędzają go rosnące oczekiwania partnerów biznesowych i nowe regulacje. Coraz więcej firm, nie tylko największych graczy, ale również przedsiębiorstw z całych łańcuchów wartości, odczuwa presję raportowania zrównoważonego rozwoju - mówi Mateusz Masiak, CEO i współzałożyciel Envirly. - W Envirly w kompleksowy sposób wspieramy organizacje w spełnianiu tych oczekiwań. Zaufali nam już partnerzy z wielu sektorów – instytucje finansowe, spółki skarbu państwa, firmy doradcze, a także duże grupy kapitałowe. A w gronie naszych inwestorów znajduje się m.in. BNP Paribas Bank Polska - dodaje.
Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że zapotrzebowanie na jej usługi wykroczyło poza granice Polski, co zaowocowało ekspansją na rynek czeski i rumuński oraz wzbudziło zainteresowanie klientów z 25 różnych rynków operacyjnych. Dzięki międzynarodowemu zespołowi, złożonemu z ekspertów o wieloletnim doświadczeniu w różnych branżach, firma może dostarczać klientom kompleksowe i dopasowane do ich potrzeb rozwiązania w zakresie ESG.
Envirly oferuje kompleksowe rozwiązania związane z compliancem w zakresie ESG, w tym raportowanie zgodne z dyrektywą CSRD i standardami ESRS, analizę podwójnej istotności, monitorowanie śladu węglowego przedsiębiorstw oraz śladu środowiskowego produktu (LCA), a także wsparcie w zakresie raportowania CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism).
Szybki wzrost liczby klientów i zagraniczna ekspansja znacznie wpłynęły na zwiększenie zespołu, który obecnie liczy niemal 40 ekspertów i doradców, trzykrotnie przewyższając liczbę pracowników z października 2023 roku.
-
Intensywnie rozwijamy zarówno nasze zespoły techniczne, jak i doradcze, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania ESG. Nasz zespół składa się z wybitnych specjalistów w dziedzinach ochrony środowiska, kwestii społecznych, praktyk biznesowych oraz technologii - dodaje Weronika Czaplewska, wiceprezeska i współzałożycielka Envirly.
Zmotywowany pracownik podstawą firmy. Jak dziś firmy dbają o pracowników?
Sukces w biznesie a równowaga psychiczna. Czy to jest kluczem do przetrwania?
To już niemal 20 lat MAAG Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.