Dzieci z kaliskiego Domu Dziecka cieszą się odnowioną salą gimnastyczną
Pracownicy-wolontariusze PPG odnowili przestrzenie Domu Dziecka w Kaliszu w ramach projektu COLORFUL COMMUNITIES®
PPG zrealizowała kolejny projekt COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont obiektów sportowych będących częścią Domu Dziecka w Kaliszu. Łączna wartość inwestycji wyniosła 160 tys. PLN. Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Klucz z Kalisza.
Dom Dziecka w Kaliszu obejmuje 3 placówki, w których przebywa blisko 50-cio osobowa grupa podopiecznych. W ramach projektu wyremontowana została sala gimnastyczna mieszcząca się w jednym z budynków, wraz z antresolą i pomieszczeniem na sprzęt sportowy. Wymieniono oświetlenie, zamontowano nowe osłony na grzejniki oraz nowe kosze do gry w koszykówkę. Ponadto, wyremontowano łazienkę, łącznie z wymianą armatury i glazury, pomalowano wszystkie pomieszczenia i odnowiono schody prowadzące na antresolę. Na jednej ze ścian sali gimnastycznej powstał wielkopowierzchniowy, kolorowy mural, stworzony przy współpracy z lokalną artystką Nikolą Szperą.
- Nasza sala wygląda jak nowa. Pomieszczenie zyskało zupełnie nowy wygląd, mural zrobiony na ścianie nadaje nowoczesnego stylu. Wychowankowie z pewnością będą chętniej spędzali czas w tak fantastycznym otoczeniu. Wyremontowana sala gimnastyczna z przyległymi pomieszczeniami będzie wykorzystana do zajęć sportowych prowadzonych dla wychowanków, spotkań i zajęć kulturalnych oraz integracji ze społecznością lokalną - powiedziała Bożena Konopka, dyrektor Domu Dziecka w Kaliszu.
W renowację sali gimnastycznej zaangażowało się 20 wolontariuszy z PPG. Do prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 400 litrów farb, w tym produkty należących do PPG marek Tikkurila, Dekoral i Sigma Coatings®.
-W nawiązaniu do misji „We protect and beautify the world” PPG już od blisko 10 lat, poprzez program Colorful Communities, realizuje projekty dokonujące transformacji obiektów i przestrzeni publicznych zwłaszcza tam, gdzie nie ma możliwości organizacyjnych lub brakuje środków na taką rewitalizację. W tym roku nasi pracownicy z zakładu w Lewkowcu zainicjowali, skoordynowali i aktywnie włączyli się w remont sali gimnastycznej w Domu Dziecka w Kaliszu. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy byli zaangażowani w projekt, poświęcili swój czas i energię, aby zrobić coś fajnego i przydatnego dla podopiecznych tej placówki – powiedział Andrzej Telbuch, Operations Director PMC EMEA.
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie. W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy-pracowników firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w 50 krajach, w których udział wzięło ponad 26 500 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 9,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.