Komunikaty PR

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

2024-04-11  |  12:00
Biuro prasowe

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. Projekt objął odnowienie dużej sali rehabilitacyjnej, sali terapeutycznej z 12-oma stanowiskami do przeprowadzania zabiegów, jadalnię, hol i korytarz oraz 10 pokoi dla pacjentów. Łączna wartość projektu wyniosła 250 tys. PLN.

Oddział dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu rehabilituje i leczy dzieci cierpiące na wrodzone wady rozwojowe układu nerwowego, zaburzenia koordynacji ruchowej czy trwałe dysfunkcje ruchowe. Każdego roku z opieki szpitala w Jaworzu korzysta ponad 2 tys. pacjentów.

„Beskidzki Szpital Rehabilitacyjny w Jaworzu posiada trzy oddziały: neurologiczny, pulmonologiczny i ogólnoustrojowy. Jesteśmy jednym z głównych ośrodków leczniczo-rehabilitacyjnych dla dzieci w tej części Polski, mamy ponad 90 łóżek. Proces terapii nie jest łatwy, dzięki tak dużemu remontowi będzie on przebiegał w bardziej przyjemnych i komfortowych warunkach, a kolorowe malunki w odnowionych pomieszczeniach będą sprzyjać przyjaznej i radosnej atmosferze i sprawią, że rehabilitacja będzie jeszcze bardziej skuteczna. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG Cieszyn za wsparcie naszych młodych pacjentów i przyczynienie się do rozwoju całej placówki” – powiedział Marek Koch, Dyrektor Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. 

Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna. W trwający ponad 3 tygodnie remont zaangażowało się 30 wolontariuszy PPG, którzy aktywnie uczestniczyli w pracach porządkowych oraz malowaniu ścian. Jednym z etapów projektu było wspólne malowanie murali przez pracowników-wolontariuszy z firmy PPG pod profesjonalnym nadzorem autorki koncepcji - artystki Agnieszki Sojki-Swobody Podczas prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 460 litrów farb, w tym produkty należącej do PPG marki Tikkurila Optiva 5 - najnowszej generacji, matowe, wodorozcieńczalne, plamoodporne farby, opracowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii enkapsulacji zwiększającej właściwości barierowe pomalowanej powierzchni. 

„PPG na całym świecie Chroni i upiększa świat, zgodnie z misją pozytywnego wpływania na społeczności lokalne, w których funkcjonują nasze zakłady produkcyjne i biura. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników z zakładu w Cieszynie i efektów ich pracy – oddziały dla dzieci w szpitalu w Jaworzu nie tylko są piękniejsze, pełne kolorów, lecz przede wszystkim - w nowej odsłonie – mogą korzystnie wpływać na lepsze doświadczenia młodych pacjentów i cały proces ich leczenia” – powiedziała Joanna Sproncel-Bagrowska, Dyrektor Zakładu PPG Cieszyn SA.

Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2022 roku firma zainwestowała 16,2 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 35 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.