Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. Zaszczepmy w dzieciach miłość do ekologii
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ochrona środowiska i poszerzanie świadomości ekologicznej to główne postulaty dzisiejszego święta. Jak zaś przekonać nasze dzieci do dbania o przyrodę przez cały rok? Jak pokazać im piękno i różnorodność otaczającego nas świata i zaszczepić w nich chęć do życia w zgodzie z naturą? Zaplanujmy gry i zabawy, które w sposób ciekawy zaangażują naszych podopiecznych do troski o niebieską planetę. Wyruszamy w podróż ekologicznym szlakiem natury!
W celu zrozumienia, jak działa Ziemia… należy odbyć lot w kosmos!
Ziemia to tylko jedna z planet Układu Słonecznego, aby dzieci lepiej zrozumiały co dzieje się na naszej planecie, warto zaciekawić je historiami o kosmosie i atmosferze, która ma ogromny wpływ na wszelkie zmiany klimatyczne, które obserwujemy. Dla wzmocnienia przekazu najlepiej udać się na wycieczkę, której stacją początkową będzie… Księżyc.
Podejdźmy do zadania kreatywnie, aby nie tylko zaciekawić dzieciaki anegdotami o naszej planecie, ale także pozwolić im na popuszczenie wodzy fantazji – śmiało możemy pokusić się o wykonanie rakiety z kartonu. Nasz odrzutowy pojazd dowolnie pokolorujmy, zaciekawiając dzieci całym procesem. Podczas „podróży” mogą towarzyszyć nam dźwięki prawdziwej rakiety, a po wylądowaniu oczom ukaże się planeta, o której dziś zgłębią wiedzę – Ziemia.
W tym miejscu przenieśmy zabawę na świeże powietrze i wprawmy maluchy w tryb odkrywcy – udawajmy, że wszystko, co nas otacza widzimy po raz pierwszy. Dotknijmy trawy, drzewa, zanurzmy dłoń w wodzie, posłuchajmy ptaków. Podczas każdego nowego bodźca możemy zadawać dzieciom angażujące pytania dotyczące środowiska i opowiadać ekologiczne anegdoty. To świetny wstęp do zabawy o świecie (w zanadrzu zostanie nam jeszcze siedem planet, w które możemy przenieść się za pomocą wyobraźni), niemniej tu i teraz, dzieci nauczą się jak dbać o to, co mieści się na Ziemi i zrozumieją, że jest naprawdę wyjątkowa!
Dzień Ziemi to idealna okazja na wspólne spędzenie czasu w duchu edukacji. Wykorzystując najprostsze przedmioty, które posiadamy w domu i otaczającą nas przyrodę mamy niespotykaną okazję, aby wytłumaczyć dzieciom jak działa nasza planeta i dlaczego tak ważne jest, aby każdy z nas o nią dbał. Wspólne spacery, segregacja odpadów oraz prace plastyczne z wizerunkiem Matki Ziemi – mamy nieskończenie wiele możliwości, dzięki którym ten dzień może być wyjątkowym – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Odkrywcy skarbów… Ziemi oczywiście
Chcąc nauczyć dzieci dbania o naturę warto postawić na wspólne sadzonki. Wystarczy odrobina ziemi, ogrodowe przyrządy i wybrane nasiona. Zachęćmy nasze dziecko do zadbania o roślinkę od zasadzenia poprzez wyrośnięcie i wreszcie pełny rozkwit. To świetna lekcja o faunie i florze, ale także o trosce o żywy organizm oraz cierpliwości. W końcu na wszystko, co piękne należy w życiu nieco poczekać!
Dla młodszych dzieci świetną propozycją rozrywkowo-edukacyjną będzie łódź podwodna Big Adventures od marki Little Tikes. To zabawka, dzięki której dzieci mają możliwość przeżywania przygód poprzez naukę i doświadczenia. Łódź podwodna połączona z wizjerem pozwala na poszukiwanie skarbów i doglądanie podwodnego życia! W zestawie znajdziemy sitko, które pozwoli na przesiewanie piasku (np. ze znalezionych w „głębinach” muszelek) oraz pistolet na wodę, dzięki któremu schłodzimy się w upalne dni – w przerwach od podwodnych przygód. To nie tylko mnóstwo zabawy, ale także nauka o środowisku wodnym.
Pamiętajmy również, że to my, dorośli, mamy wpływ na to, czym bawi się nasze dziecko. Podczas wyboru zabawek warto postawić na produkty, które zostały stworzone w ekologicznym duchu z poszanowaniem wszelkich zasad. W MGA bardzo o to dbamy, np. seria Go Green marki Little Tikes została stworzona z plastiku z recyklingu. Ponadto wszystkie produkty serii pakowane są w kartonowe opakowania, co wpływa na ochronę środowiska – tłumaczy Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Pamiętajmy, że jeśli uda nam się zaszczepić w dzieciach pasję i miłość do otaczającej nas natury i przekazać ekologiczne wartości, na pewno łatwiej będzie im stosować poznane zasady w codziennym życiu – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.