Komunikaty PR

Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. Zaszczepmy w dzieciach miłość do ekologii

2024-04-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Ochrona środowiska i poszerzanie świadomości ekologicznej to główne postulaty dzisiejszego święta. Jak zaś przekonać nasze dzieci do dbania o przyrodę przez cały rok? Jak pokazać im piękno i różnorodność otaczającego nas świata i zaszczepić w nich chęć do życia w zgodzie z naturą? Zaplanujmy gry i zabawy, które w sposób ciekawy zaangażują naszych podopiecznych do troski o niebieską planetę. Wyruszamy w podróż ekologicznym szlakiem natury!

W celu zrozumienia, jak działa Ziemia… należy odbyć lot w kosmos!

Ziemia to tylko jedna z planet Układu Słonecznego, aby dzieci lepiej zrozumiały co dzieje się na naszej planecie, warto zaciekawić je historiami o kosmosie i atmosferze, która ma ogromny wpływ na wszelkie zmiany klimatyczne, które obserwujemy. Dla wzmocnienia przekazu najlepiej udać się na wycieczkę, której stacją początkową będzie… Księżyc.

Podejdźmy do zadania kreatywnie, aby nie tylko zaciekawić dzieciaki anegdotami o naszej planecie, ale także pozwolić im na popuszczenie wodzy fantazji – śmiało możemy pokusić się o wykonanie rakiety z kartonu. Nasz odrzutowy pojazd dowolnie pokolorujmy, zaciekawiając dzieci całym procesem. Podczas „podróży” mogą towarzyszyć nam dźwięki prawdziwej rakiety, a po wylądowaniu oczom ukaże się planeta, o której dziś zgłębią wiedzę – Ziemia.

W tym miejscu przenieśmy zabawę na świeże powietrze i wprawmy maluchy w tryb odkrywcy – udawajmy, że wszystko, co nas otacza widzimy po raz pierwszy. Dotknijmy trawy, drzewa, zanurzmy dłoń w wodzie, posłuchajmy ptaków. Podczas każdego nowego bodźca możemy zadawać dzieciom angażujące pytania dotyczące środowiska i opowiadać ekologiczne anegdoty. To świetny wstęp do zabawy o świecie (w zanadrzu zostanie nam jeszcze siedem planet, w które możemy przenieść się za pomocą wyobraźni), niemniej tu i teraz, dzieci nauczą się jak dbać o to, co mieści się na Ziemi i zrozumieją, że jest naprawdę wyjątkowa!

Dzień Ziemi to idealna okazja na wspólne spędzenie czasu w duchu edukacji. Wykorzystując najprostsze przedmioty, które posiadamy w domu i otaczającą nas przyrodę mamy niespotykaną okazję, aby wytłumaczyć dzieciom jak działa nasza planeta i dlaczego tak ważne jest, aby każdy z nas o nią dbał. Wspólne spacery, segregacja odpadów oraz prace plastyczne z wizerunkiem Matki Ziemi – mamy nieskończenie wiele możliwości, dzięki którym ten dzień może być wyjątkowym – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Odkrywcy skarbów… Ziemi oczywiście

Chcąc nauczyć dzieci dbania o naturę warto postawić na wspólne sadzonki. Wystarczy odrobina ziemi, ogrodowe przyrządy i wybrane nasiona. Zachęćmy nasze dziecko do zadbania o roślinkę od zasadzenia poprzez wyrośnięcie i wreszcie pełny rozkwit. To świetna lekcja o faunie i florze, ale także o trosce o żywy organizm oraz cierpliwości. W końcu na wszystko, co piękne należy w życiu nieco poczekać!

Dla młodszych dzieci świetną propozycją rozrywkowo-edukacyjną będzie łódź podwodna Big Adventures od marki Little Tikes. To zabawka, dzięki której dzieci mają możliwość przeżywania przygód poprzez naukę i doświadczenia. Łódź podwodna połączona z wizjerem pozwala na poszukiwanie skarbów i doglądanie podwodnego życia! W zestawie znajdziemy sitko, które pozwoli na przesiewanie piasku (np. ze znalezionych w „głębinach” muszelek) oraz pistolet na wodę, dzięki któremu schłodzimy się w upalne dni – w przerwach od podwodnych przygód. To nie tylko mnóstwo zabawy, ale także nauka o środowisku wodnym.

Pamiętajmy również, że to my, dorośli, mamy wpływ na to, czym bawi się nasze dziecko. Podczas wyboru zabawek warto postawić na produkty, które zostały stworzone w ekologicznym duchu z poszanowaniem wszelkich zasad. W MGA bardzo o to dbamy, np. seria Go Green marki Little Tikes została stworzona z plastiku z recyklingu. Ponadto wszystkie produkty serii pakowane są w kartonowe opakowania, co wpływa na ochronę środowiska – tłumaczy Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Pamiętajmy, że jeśli uda nam się zaszczepić w dzieciach pasję i miłość do otaczającej nas natury i przekazać ekologiczne wartości, na pewno łatwiej będzie im stosować poznane zasady w codziennym życiu – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.


MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Brief me
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Żywienie małego dziecka na wakacjach – 5 ważnych wskazówek od psychologa i ped Biuro prasowe
2024-07-23 | 09:00

Żywienie małego dziecka na wakacjach – 5 ważnych wskazówek od psychologa i ped

Wakacyjny wyjazd to czas beztroski i odpoczynku dla całej rodziny, często to także okazja do kulinarnych eksperymentów, próbowania i poznawania nowych smaków. Jednak,
Dziecko Połowa Polaków chce zmiany określenia „urlop macierzyński” na neutralne
2024-07-16 | 12:00

Połowa Polaków chce zmiany określenia „urlop macierzyński” na neutralne

Tylko ⅕ Polaków nie widzi potrzeby zmiany nazwy „urlop macierzyński”, a ⅖ jest zdania, że sugeruje ona, że czas opieki nad niemowlęciem jest czasem odpoczynku.
Dziecko SpynkaMobile – przestrzeń rozwoju dzieci
2024-07-14 | 13:30

SpynkaMobile – przestrzeń rozwoju dzieci

W dniu 10 lipca w Warszawie odbyła się uroczysta prezentacja SpynkiMobile czyli innowacyjnej przestrzeni wspierającej rozwój dzieci – rozwiązania przygotowanego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.