Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. Zaszczepmy w dzieciach miłość do ekologii
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ochrona środowiska i poszerzanie świadomości ekologicznej to główne postulaty dzisiejszego święta. Jak zaś przekonać nasze dzieci do dbania o przyrodę przez cały rok? Jak pokazać im piękno i różnorodność otaczającego nas świata i zaszczepić w nich chęć do życia w zgodzie z naturą? Zaplanujmy gry i zabawy, które w sposób ciekawy zaangażują naszych podopiecznych do troski o niebieską planetę. Wyruszamy w podróż ekologicznym szlakiem natury!
W celu zrozumienia, jak działa Ziemia… należy odbyć lot w kosmos!
Ziemia to tylko jedna z planet Układu Słonecznego, aby dzieci lepiej zrozumiały co dzieje się na naszej planecie, warto zaciekawić je historiami o kosmosie i atmosferze, która ma ogromny wpływ na wszelkie zmiany klimatyczne, które obserwujemy. Dla wzmocnienia przekazu najlepiej udać się na wycieczkę, której stacją początkową będzie… Księżyc.
Podejdźmy do zadania kreatywnie, aby nie tylko zaciekawić dzieciaki anegdotami o naszej planecie, ale także pozwolić im na popuszczenie wodzy fantazji – śmiało możemy pokusić się o wykonanie rakiety z kartonu. Nasz odrzutowy pojazd dowolnie pokolorujmy, zaciekawiając dzieci całym procesem. Podczas „podróży” mogą towarzyszyć nam dźwięki prawdziwej rakiety, a po wylądowaniu oczom ukaże się planeta, o której dziś zgłębią wiedzę – Ziemia.
W tym miejscu przenieśmy zabawę na świeże powietrze i wprawmy maluchy w tryb odkrywcy – udawajmy, że wszystko, co nas otacza widzimy po raz pierwszy. Dotknijmy trawy, drzewa, zanurzmy dłoń w wodzie, posłuchajmy ptaków. Podczas każdego nowego bodźca możemy zadawać dzieciom angażujące pytania dotyczące środowiska i opowiadać ekologiczne anegdoty. To świetny wstęp do zabawy o świecie (w zanadrzu zostanie nam jeszcze siedem planet, w które możemy przenieść się za pomocą wyobraźni), niemniej tu i teraz, dzieci nauczą się jak dbać o to, co mieści się na Ziemi i zrozumieją, że jest naprawdę wyjątkowa!
Dzień Ziemi to idealna okazja na wspólne spędzenie czasu w duchu edukacji. Wykorzystując najprostsze przedmioty, które posiadamy w domu i otaczającą nas przyrodę mamy niespotykaną okazję, aby wytłumaczyć dzieciom jak działa nasza planeta i dlaczego tak ważne jest, aby każdy z nas o nią dbał. Wspólne spacery, segregacja odpadów oraz prace plastyczne z wizerunkiem Matki Ziemi – mamy nieskończenie wiele możliwości, dzięki którym ten dzień może być wyjątkowym – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Odkrywcy skarbów… Ziemi oczywiście
Chcąc nauczyć dzieci dbania o naturę warto postawić na wspólne sadzonki. Wystarczy odrobina ziemi, ogrodowe przyrządy i wybrane nasiona. Zachęćmy nasze dziecko do zadbania o roślinkę od zasadzenia poprzez wyrośnięcie i wreszcie pełny rozkwit. To świetna lekcja o faunie i florze, ale także o trosce o żywy organizm oraz cierpliwości. W końcu na wszystko, co piękne należy w życiu nieco poczekać!
Dla młodszych dzieci świetną propozycją rozrywkowo-edukacyjną będzie łódź podwodna Big Adventures od marki Little Tikes. To zabawka, dzięki której dzieci mają możliwość przeżywania przygód poprzez naukę i doświadczenia. Łódź podwodna połączona z wizjerem pozwala na poszukiwanie skarbów i doglądanie podwodnego życia! W zestawie znajdziemy sitko, które pozwoli na przesiewanie piasku (np. ze znalezionych w „głębinach” muszelek) oraz pistolet na wodę, dzięki któremu schłodzimy się w upalne dni – w przerwach od podwodnych przygód. To nie tylko mnóstwo zabawy, ale także nauka o środowisku wodnym.
Pamiętajmy również, że to my, dorośli, mamy wpływ na to, czym bawi się nasze dziecko. Podczas wyboru zabawek warto postawić na produkty, które zostały stworzone w ekologicznym duchu z poszanowaniem wszelkich zasad. W MGA bardzo o to dbamy, np. seria Go Green marki Little Tikes została stworzona z plastiku z recyklingu. Ponadto wszystkie produkty serii pakowane są w kartonowe opakowania, co wpływa na ochronę środowiska – tłumaczy Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Pamiętajmy, że jeśli uda nam się zaszczepić w dzieciach pasję i miłość do otaczającej nas natury i przekazać ekologiczne wartości, na pewno łatwiej będzie im stosować poznane zasady w codziennym życiu – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.