Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. Zaszczepmy w dzieciach miłość do ekologii
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ochrona środowiska i poszerzanie świadomości ekologicznej to główne postulaty dzisiejszego święta. Jak zaś przekonać nasze dzieci do dbania o przyrodę przez cały rok? Jak pokazać im piękno i różnorodność otaczającego nas świata i zaszczepić w nich chęć do życia w zgodzie z naturą? Zaplanujmy gry i zabawy, które w sposób ciekawy zaangażują naszych podopiecznych do troski o niebieską planetę. Wyruszamy w podróż ekologicznym szlakiem natury!
W celu zrozumienia, jak działa Ziemia… należy odbyć lot w kosmos!
Ziemia to tylko jedna z planet Układu Słonecznego, aby dzieci lepiej zrozumiały co dzieje się na naszej planecie, warto zaciekawić je historiami o kosmosie i atmosferze, która ma ogromny wpływ na wszelkie zmiany klimatyczne, które obserwujemy. Dla wzmocnienia przekazu najlepiej udać się na wycieczkę, której stacją początkową będzie… Księżyc.
Podejdźmy do zadania kreatywnie, aby nie tylko zaciekawić dzieciaki anegdotami o naszej planecie, ale także pozwolić im na popuszczenie wodzy fantazji – śmiało możemy pokusić się o wykonanie rakiety z kartonu. Nasz odrzutowy pojazd dowolnie pokolorujmy, zaciekawiając dzieci całym procesem. Podczas „podróży” mogą towarzyszyć nam dźwięki prawdziwej rakiety, a po wylądowaniu oczom ukaże się planeta, o której dziś zgłębią wiedzę – Ziemia.
W tym miejscu przenieśmy zabawę na świeże powietrze i wprawmy maluchy w tryb odkrywcy – udawajmy, że wszystko, co nas otacza widzimy po raz pierwszy. Dotknijmy trawy, drzewa, zanurzmy dłoń w wodzie, posłuchajmy ptaków. Podczas każdego nowego bodźca możemy zadawać dzieciom angażujące pytania dotyczące środowiska i opowiadać ekologiczne anegdoty. To świetny wstęp do zabawy o świecie (w zanadrzu zostanie nam jeszcze siedem planet, w które możemy przenieść się za pomocą wyobraźni), niemniej tu i teraz, dzieci nauczą się jak dbać o to, co mieści się na Ziemi i zrozumieją, że jest naprawdę wyjątkowa!
Dzień Ziemi to idealna okazja na wspólne spędzenie czasu w duchu edukacji. Wykorzystując najprostsze przedmioty, które posiadamy w domu i otaczającą nas przyrodę mamy niespotykaną okazję, aby wytłumaczyć dzieciom jak działa nasza planeta i dlaczego tak ważne jest, aby każdy z nas o nią dbał. Wspólne spacery, segregacja odpadów oraz prace plastyczne z wizerunkiem Matki Ziemi – mamy nieskończenie wiele możliwości, dzięki którym ten dzień może być wyjątkowym – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Odkrywcy skarbów… Ziemi oczywiście
Chcąc nauczyć dzieci dbania o naturę warto postawić na wspólne sadzonki. Wystarczy odrobina ziemi, ogrodowe przyrządy i wybrane nasiona. Zachęćmy nasze dziecko do zadbania o roślinkę od zasadzenia poprzez wyrośnięcie i wreszcie pełny rozkwit. To świetna lekcja o faunie i florze, ale także o trosce o żywy organizm oraz cierpliwości. W końcu na wszystko, co piękne należy w życiu nieco poczekać!
Dla młodszych dzieci świetną propozycją rozrywkowo-edukacyjną będzie łódź podwodna Big Adventures od marki Little Tikes. To zabawka, dzięki której dzieci mają możliwość przeżywania przygód poprzez naukę i doświadczenia. Łódź podwodna połączona z wizjerem pozwala na poszukiwanie skarbów i doglądanie podwodnego życia! W zestawie znajdziemy sitko, które pozwoli na przesiewanie piasku (np. ze znalezionych w „głębinach” muszelek) oraz pistolet na wodę, dzięki któremu schłodzimy się w upalne dni – w przerwach od podwodnych przygód. To nie tylko mnóstwo zabawy, ale także nauka o środowisku wodnym.
Pamiętajmy również, że to my, dorośli, mamy wpływ na to, czym bawi się nasze dziecko. Podczas wyboru zabawek warto postawić na produkty, które zostały stworzone w ekologicznym duchu z poszanowaniem wszelkich zasad. W MGA bardzo o to dbamy, np. seria Go Green marki Little Tikes została stworzona z plastiku z recyklingu. Ponadto wszystkie produkty serii pakowane są w kartonowe opakowania, co wpływa na ochronę środowiska – tłumaczy Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Pamiętajmy, że jeśli uda nam się zaszczepić w dzieciach pasję i miłość do otaczającej nas natury i przekazać ekologiczne wartości, na pewno łatwiej będzie im stosować poznane zasady w codziennym życiu – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.