Komunikaty PR

Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola

2020-05-06  |  16:30
Biuro prasowe

Przedszkola, organizujące zajęcia w trybie online, to zupełnie nowa, nieznana dotąd rzeczywistość. O ile w szkołach działają już e-dzienniki, platformy edukacyjne, część uczniów ma adresy mailowe w domenach szkolnych, o tyle w przedszkolach brakuje takich narzędzi, bo też nigdy dotąd nie były one potrzebne. Dlatego w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt, ruszył cykl webinarów skierowanych zarówno do  nauczycieli edukacji przedszkolnej, jak i wczesnoszkolnej, w którym wybrani eksperci dzielą się poradami odpowiadającymi na wyzwania, jakie niesie ze sobą edukacja w dobie pracy zdalnej.

  • Po 6 maja nie wszyscy rodzice zdecydują się wysłać dziecko na zajęcia do przedszkoli.
  • Dużym wyzwaniem dla przedszkoli będzie połączenie opieki nad powracającymi uczniami oraz kontynuacji pracy zdalnej z tymi, którzy pozostaną w domach. 
  • W celu wsparcia tej grupy, Samsung rozpoczął cykl webinarów dotyczących m.in. propozycji programowych nauki zdalnej czy budowania relacji między nauczycielami a rodzicami.
  • Informacje o wszystkich webinariach dostępne są na profilu Samsung CyfrOFFy kONtakt.

 

Zamknięcie placówek edukacyjnych było nietypową sytuacją, z którą zmierzyć musieli się zarówno rodzice, jak i nauczyciele. Podczas gdy do szkół został wprowadzony obowiązek nauczania na odległość, tak w przypadku przedszkoli nie zostało to precyzyjne określone. W związku z tą sytuacją nauczyciele przedszkolni zaczęli samodzielnie próbować różnych narzędzi i sposobów przekazywania wiedzy. W odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości dotyczące tego, jak najefektywniej zapewnić najmłodszym ciągłość zajęć edukacyjnych, firma Samsung postanowiła wesprzeć nauczycieli przedszkolnych, rozpoczynając cykl webinariów.

W kwietniu na profilu Samsung CyfrOFFy kONtakt odbyły się już dwa webinaria, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. W pierwszym z nich pt. „Domowe przedszkole: propozycje programowe edukacji zdalnej” wzięło udział 869 osób. Podczas webinarium pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy od uczestników, którzy dziękowali za otrzymane wsparcie oraz za: „bardzo przydatne informacje przedstawione zwięźle i rzeczowo”. Nauczyciele dzielili się także swoimi zdalnymi propozycjami zabaw. W kolejnym webinarium pt.: „Edukacja zdalna a prawa autorskie” – wzięły udział aż 1163 osoby.

Maj z webinariami

Już 6 maja odbędzie się webinarium poświęcone tematyce współpracy między rodzicami a nauczycielami edukacji przedszkolnej, która to jest kluczowa do osiągnięcia wszechstronnego rozwoju dziecka. W czasie izolacji rodzice często muszą pogodzić pracę zawodową z prowadzeniem domu oraz z opieką i wymyślaniem rozwojowych zabaw dla dzieci. Dlatego w tym okresie szczególnie przydałyby im się pomoc i wsparcie. O tym, jak nauczyciele mogą współpracować z rodzicami, aby pomóc im w pełnieniu tych różnych ról opowie Agnieszka Chomicka-Bosy, mama Zuzi i Julka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.
 

Kolejne webinarium, dotyczyć będzie kodowania – zarówno offline, jak i przy pomocy dostępnych aplikacji – którą to umiejętność można kształtować już od najmłodszych lat. Poprowadzą je Patrycja Rączkowska-Oziębała, Karolina Pawłowska i Urszula Krzyżanowska, które wcześniej związany były z programem Mistrzowie Kodowania Junior, a teraz działają przy CyfrOFFym kONtakcie. W następnym tygodniu nauczycielka Joanna Apanasewicz opowie o tym, jak zaplanować rozwijające aktywności i zabawy przy pomocy materiałów i przyborów, które większość z nas ma w domu. Ostatni z zaplanowanych webinariów, przygotowany przez Krzysztofa Jaworskiego, poświęcony będzie temu, jak w tym szczególnym okresie zadbać o dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz jak przygotować je na powrót do przedszkola czy też – na dalszy okres izolacji.
 

O programie CyfrOFFy kONtakt

Webinaria odbywają się w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt, który to skierowany jest przede wszystkim do rodziców, nauczycieli i edukatorów. Głównym celem programu jest wspieranie dorosłych w świadomym i bezpiecznym wprowadzaniu dzieci w świat nowych technologii, a dzieci – w kształtowaniu właściwych nawyków cyfrowych. W tym szczególnym okresie, firma Samsung publikuje porady i przemyślenia ekspertów, dotyczących godzenia domowych obowiązków, przy jednoczesnym zachowaniu zasad cyfrowego dobrostanu. Bieżące informacje o artykułach oraz planowanych webinariach można znaleźć na profilu Samsung CyfrOFFy kONtakt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.