Komunikaty PR

Efekty murowane

2020-01-28  |  10:30
Biuro prasowe

Nowy Rok, nowa ja… hasło to, uporczywie powtarzane od początku (każdego) stycznia
w wielu z nas wzbudza efekt odwrotny do zamierzonego. A co gdyby na postanowienia noworoczne spojrzeć z innej perspektywy? Zamiast ograniczeń oraz wyrzeczeń, z którymi się kojarzą potraktować je jako stopniową modyfikację nawyków żywieniowych i nie tylko. O tym, jakie zmiany wprowadzić do codziennego funkcjonowania, aby miały one szansę stać się stałymi przyzwyczajeniami opowiada Gaja Kuroń, dietetyczka i ekspertka kulinarna.

Mimo, iż wielu z nas coraz większą uwagę przywiązuje do zdrowego odżywiania i postrzega siebie jako smart konsumerów świadomie dokonujących wyborów kulinarnych zarówno w restauracjach jak i przy sklepowych półkach, Polacy wciąż popełniają wiele błędów żywieniowych. – Jeden z najczęstszych to omijanie śniadania, które naprawdę jest najważniejszym posiłkiem całego dnia. Rano nasz organizm potrzebuje zastrzyku energii, żeby się obudzić i wejść na tzw. pełne obroty. Posiłek zjedzony przed wyjściem z domu to niezbędne paliwo dla naszego mózgu. Sprawia też, że nasz organizm lepiej trawi – tłumaczy Gaja Kuroń, dietetyczka firmy Kuroniowie Diety. Warto pamiętać, że pominięcie śniadania to niestety także idealny wstęp do nieregularnego odżywiania się przez resztę dnia. Niezdrowe przekąski w biegu, często jedzone w pośpiechu w samochodzie lub głodówka do wieczora to swoista domena Polaków. Efekty? Wilczy głód dopadający nas w porze kolacji. Jeśli nasz organizm przez cały dzień funkcjonował wyłącznie na zgromadzonych zapasach lub szybkich niezdrowych przekąskach, wieczorem będzie domagał się od nas porządnej dawki tłustego, a co za tym idzie ciężkiego jedzenia. To oczywiście ma wpływ nie tylko na wagę ale na nasze samopoczucie w ogóle. Przejedzeni ciężko usypiamy, często borykamy się ze zgagą, wstajemy zmęczeni i bez energii. Co zrobić, żeby przerwać to błędne koło?

Lepsza zmiana!

- Planujmy posiłki. Brzmi banalnie, a jednak dla wielu z nas to właśnie ta regularność odżywiania stanowi ogromne wyzwanie. Potraktujmy czas poświęcony np. na lunch w ciągu dnia jako chwilę relaksu i odsapnięcia od naszych obowiązków. Krótka przerwa pozwoli nie tylko na spokojne zjedzenie posiłku, ale zagwarantuje nam także większe skupienie i zwiększy naszą efektywność umysłową na resztę dnia – podpowiada Gaja Kuroń. Jeśli z nastaniem nowego roku zależy nam na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów ale i zdrowszym odżywianiu warto pomyśleć o stopniowym wprowadzaniu kolejnych zmian w naszych codziennych przyzwyczajeniach. Otwórzmy się na różnorodność i bogactwo dostępnych obecnie produktów. Czasy, kiedy obowiązkowym elementem obiadu były ziemniaki dawno minęły. Zamiast nich możemy przyrządzić np. delikatne puree z dyni lub wybrać jedną ze zdrowych kasz. Jeśli zwracamy uwagę na etykiety i kaloryczność poszczególnych artykułów nie zapomnijmy o cukrze. Jest ukryty w ogromnej gamie produktów i często zupełnie nieświadomie spożywamy go dziennie nawet kilka łyżeczek mimo, iż pijemy gorzką kawę i herbatę. Pomyślmy też o zdrowych przekąskach. Chipsy zamieńmy np. na tortille razowe z warzywami, a słodycze na domowej roboty smakołyki. – Świetną alternatywą dla sklepowych są np. własnoręcznie zrobione ciastka owsiane bogate w błonnik. Sama chętnie przygotowuję także przekąskę w postaci orzechów wymieszanych z miodem lub syropem klonowym i zapiekanych w piekarniku. – podpowiada Gaja Kuroń z Kuroniowie Diety.

Strategiczne znaczenie

Pamiętajmy o ruchu. Jeśli nie przepadamy za ćwiczeniami w siłowni możemy aktywność fizyczną wprowadzić do naszego codziennego harmonogramu rezygnując z samochodu i środków komunikacji miejskiej. Wracając z pracy wysiądźmy przystanek wcześniej i przespacerujmy się do domu. W weekend zamiast trzech odcinków ulubionego serialu obejrzyjmy dwa, a zaoszczędzoną w ten sposób godzinę przeznaczmy na ruch. - Czas spędzony aktywnie na świeżym powietrzu poprawi nasze samopoczucie. To ważne szczególnie podczas diety odchudzającej, kiedy nasz nastrój może być obniżony – wyjaśnia Gaja Kuroń. – Pamiętajmy także, aby wyznaczać sobie realne cele. Skorzystajmy z pomocy dietetyka i słuchajmy swojego organizmu – dodaje.

Bez względu na to, czy planujemy dietę odchudzającą, czy po prostu chcemy wprowadzić do naszego życia zdrowe nawyki żywieniowe nie czekajmy z decyzją o zmianie przyzwyczajeń do „przyszłego poniedziałku” czy początku miesiąca. Każdy moment jest dobry, aby zacząć. Zwłaszcza, że już drobne modyfikacje naszego stylu życia potrafią, w długofalowej perspektywie, przynieść ogromne efekty. To co, zaczynamy?

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Co pozytywnie wpływa na relacje? Poradnik dla par z dłuższym stażem Biuro prasowe
2020-02-21 | 11:25

Co pozytywnie wpływa na relacje? Poradnik dla par z dłuższym stażem

Luty, miesiąc miłości. Wszystko wokół przypomina o romantycznych gestach, prezentach i wspólnych wyjściach. A na ulicach i w restauracjach sami zakochani. Jednak
Styl życia Jak odciążyć damską torebkę i ulżyć kręgosłupowi?
2020-02-20 | 11:15

Jak odciążyć damską torebkę i ulżyć kręgosłupowi?

Trudno o bardziej pojemną rzecz niż damska torebka – niejedna z nas nosi w niej na co dzień niemal połowę dobytku. W końcu trzeba być przygotowanym na wszystko, prawda? Otóż
Styl życia Podlaskie Zakłady Zbożowe na Tłusty Czwartek polecają pączki i faworki
2020-02-20 | 01:00

Podlaskie Zakłady Zbożowe na Tłusty Czwartek polecają pączki i faworki

Pączki, faworki, obwarzanki i inne słodkości – tylko jeden raz w roku nie idą w biodra i można się nimi delektować do woli. Zwyczaj Tłustego Czwartku zrodził się na krajowych

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Macademian Girl: Moi fani cenią mnie za dbałość o detale. Przykładam się do swojej pracy, ale nie jest to chory perfekcjonizm

W środowisku artystycznym Macademian Girl znana jest jako niebywała perfekcjonistka. Sama blogerka tłumaczy, że w tej kwestii trzeba jednak rozgraniczyć pewne pojęcia, bo rzetelność, którą ceni sobie najbardziej, to nie to samo, co przesadny perfekcjonizm. Dlatego też stara się robić wszystko na sto procent, ale też zostawia sobie margines błędu.

Media

Natalia Nykiel: Przeszłam drogę od talent show aż do miejsca, w którym jestem obecnie. To ostatecznie publiczność decyduje o rozwoju kariery

W marcu na antenie Polsatu wystartuje nowe muzyczne talent show „The Four. Bitwa o sławę”. Program poprowadzi wokalistka, Natalia Szroeder. W roli jurorów będzie można zobaczyć: Natalię Nykiel, Igora Herbuta i Jakuba Badacha. Trenerzy przyznają, że zadanie, które mają przed sobą, nie należy do najprostszych. Zależy im, aby rady i wskazówki udzielane uczestnikom były szczere i pomocne. Dzięki temu chcą odkryć nowe talenty i przyczynić się do ich rozwoju.

Media i PR

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii, formatów ScreenX czy 4DX. Pozwala też na lepszą interakcję z widzem – ocenia Justyna Krzyżanowska z New Age Media.

 

Biotechnologia

Nanomateriały zrewolucjonizują ortopedię i implantologię. Antybakteryjne powłoki atomowe zmniejszą ryzyko zakażeń podczas wszczepiania implantów

Nanotechnologia zmienia oblicze medycyny. Dzięki cienkim warstwom atomowym o działaniu antybakteryjnym mamy szansę pokonać problem lekooporności szczepów bakterii. Technologia ta pozwala ponadto opracować dużo doskonalsze implanty stomatologiczne czy protezy kończyn. W medycynie stomatologicznej nanotechnologia umożliwia także stworzenie materiałów, które wyeliminują ryzyko próchnicy