Eko inicjatywy w Wola Parku. Nowa odsłona cyklu „Mamy zielone pojęcie”
Warszawski Wola Park kontynuuje działania z cyklu „Mamy zielone pojęcie”, jednak ze względu na pandemię COVID-19 zielone inicjatywy są realizowane w zmienionej formie. Na klientów centrum handlowego czeka instalacja „Pająki miejskie” przygotowana z odzyskanych 150 000 słomek, a także 4 witryny sklepowe z ekologicznymi ciekawostkami. W ten sposób Wola Park zachęca warszawiaków do dbania o środowisko oraz życia w duchu idei zero waste. Inicjatywy są realizowane z zachowaniem wszelkich zasad reżimu sanitarnego.
Celem cyklu „Mamy zielone pojęcie” jest popularyzowanie eko nawyków oraz zachęcanie do dbania o planetę. Dotychczas głównym punktem akcji były warsztaty organizowane na terenie centrum handlowego. Obecnie, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zainteresowanych inicjatywą, Wola Park zmienił formułę działania. Od października odbiorcy mogą obejrzeć wystawę inspirowaną polską sztuką ludową oraz specjalnie przygotowane witryny.
– Dbanie o środowisko oraz zachęcanie do tego naszych sąsiadów to jeden z priorytetów Wola Parku. Po raz kolejny chcemy zaprosić warszawiaków do udziału w cyklu „Mamy zielone pojęcie” oraz pokazywać im, jakie drobne zmiany mogą wprowadzić, aby przyczynić się do poprawy kondycji naszej planety. Zważając na obecną sytuację, szukaliśmy rozwiązań, które umożliwią nam kontynuowanie cyklu, ale przede wszystkim będą bezpieczne dla uczestników. Wierzymy, że zmieniona forma działań także odniesie oczekiwanie efekty oraz spotka się z zainteresowaniem warszawiaków – mówi Kamila Popławska-Bernatowicz, Customer Experience Leader Wola Parku.
Eko sztuka
Główną atrakcją przygotowaną w ramach cyklu jest instalacja „Pająki miejskie”. Składa się na nią 14 potężnych lampionów-pająków, które zaprojektowały i wykonały Patka Smirnow i Karina Królak. Do stworzenia montażu artystki wykorzystały 150 000 słomek pochodzących z odpadów. Projekt nawiązuje do polskiej sztuki ludowej – przed laty pająki były wieszane w domach z okazji nadchodzących świąt. Ozdoby miały przynosić szczęście i dobrobyt domownikom. Instalację można obejrzeć do połowy listopada na placu przy sklepach C&A oraz KappAhl.
Wielkie małe zmiany
W październiku w czterech miejscach w Wola Parku pojawiły się także specjalnie przygotowane witryny z informacjami z zakresu ekologii. Fakty mają zachęcać klientów do zmiany codziennej rutyny, np. do wybierania prysznica zamiast kąpieli czy ograniczenia spożywania mięsa. Oprócz motywacyjnych haseł na witrynach są przytoczone fakty, które przemawiają do wyobraźni odbiorców.
„Mamy zielone pojęcie” to autorska inicjatywa Wola Parku, którą centrum handlowe prowadzi cyklicznie od 3 lat.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.