Komunikaty PR

Ekologiczna i estetyczna baza do tworzenia moodboardów

2021-08-05  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Producent wykładzin i okładzin meblowych – firma Forbo, ma w swojej ofercie Bulletin Board – linoleum do wykonania m.in. tablic ogłoszeniowych, służących do przypinania notatek, zdjęć czy tworzenia inspirujących moodboardów, niezbędnego narzędzia pracy architektów i projektantów wnętrz.

Tablice inspiracji, czyli tzw. moodboardy, na co dzień towarzyszą osobom, które zajmują się pracą kreatywną. Architekci i projektanci wnętrz tworzą je z wzorników materiałów, zdjęć inspiracji, próbek odcieni farb czy tkanin. To niezbędne narzędzie ich pracy. – Nie ma lepszej metody na organizację próbek kolorystyki i materiałów niż moodboard. Przygotowanie takiego zestawienia upewnia mnie, że relacje między wybieranymi przeze mnie materiałami są właściwe, kolory i faktury próbek są zgodne z finalnymi produktami. Inne sposoby wizualizacji tego nie zapewniają – mówi arch. Jacek Tryc, założyciel pracowni Jacek Tryc – Wnętrza. Do tworzenia moodboardów doskonale nadaje się Bulletin Board stworzony przez Forbo. To materiał wytwarzany z naturalnych i odnawialnych surowców – połączenie żywicy, drobno mielonego korka i utlenionego oleju lnianego sprawia, że jest sprężysty, elastyczny i trwały, nie kruszy się i ma bardzo mały efekt pamięci – pinezki można wbijać na całą głębokość. Innowacyjny produkt marki Forbo jest higieniczny, nie przyciąga kurzu, ma właściwości bakteriostatyczne. – Bulletin Board ma piękną kolorystykę, a także – co ma dla nas ogromne znaczenie – jest to materiał ekologiczny. Ma ładną matową strukturę, jest miły w dotyku. To bardzo estetyczny i zarazem wytrzymały materiał. Tworząc moodborady i materialboardy przyczepiamy do niego ciężkie próbki, testujemy go na co dzień w pracowni. Jesteśmy z niego bardzo zadowolone – mówią fotografka Jola Skóra oraz architekta wnętrz, stylistka i scenografka Anna Olga Chmielewska z pracowni JAM KOLEKTYW.

Ponadto Bulletin Board, w dużym stopniu definiowany przez nazwę, zwiększa funkcjonalność wnętrz prywatnych i publicznych. – Jednym z projektów, przy których doradzałem, było centrum szkoleniowe. Pracownicy mieli dosyć przyklejania kartek typu Post-It do ścian. Dzięki Bulletin Board mogą wykorzystać całą powierzchnię ściany, aby przy użyciu pinezek i sznurka budować duże mind-mapy. Funkcja materiału powiększyła funkcjonalność wnętrza – mówi Maciej Kloc, International Key Account Manager EE – Industry w Forbo Flooring Polska.

Konkurs „0,6 do kwadratu”

Aby promować ekologiczne myślenie oraz zaprezentować Bulletin Board szerokiemu gronu architektów, firma Forbo ogłosiła w maju b.r. konkurs „0,6 do kwadratu”, w którym zadaniem jest stworzenie moodboardu na bazie tego materiału. – Konkursy promujące ekologię niosą za sobą misję edukacyjną, wpływając w ten sposób na świadomość konsumentów czy odbiorców. To jeden z elementów prowadzących do coraz większych zmian w podejściu do projektowania, wszak bardzo dużo mówi się o odpowiedzialności i zasadności powoływania do życia nowych przedmiotów. Dziś, jeśli powstają, to aspekt ekologiczny jest tak samo ważny, jak warstwa estetyczna czy funkcjonalna. Oznacza to, że coraz częściej zwraca się uwagę na użyte materiały, na to, co stanie się z daną rzeczą, gdy konsument nie będzie chciał jej używać, dlatego producenci i projektanci myślą również i o tym, co stanie się z takim przedmiotem w przyszłości. Dziś to już nie tylko podejście „cradle-to-grave”, ale „cradle-to-cradle” – mówi Katarzyna Księżopolska, redaktorka naczelna portalu MAGAZIF.com.

Na czym dokładnie polega konkurs? Każdy, kto wyśle zgłoszenie, otrzyma Bulletin Board o wymiarach 60 x 60 cm, a następnie będzie musiał stworzyć na jego podstawie moodboard, za pomocą którego wyrazi siebie – swoje zainteresowania, styl, charakter, inspiracje i marzenia. W tym celu można użyć rozmaitych środków: zdjęć, próbek materiałów, ważnych przedmiotów, pamiątek, symboli, tego, nad czym pracujemy – im bardziej kreatywnie, tym lepiej. Jurorzy będą brali pod uwagę zarówno estetykę, jak i pomysłowość autorów nadesłanych prac. – Kluczowym aspektem tego konkursu jest szczerość wypowiedzi oraz jej kreatywny charakter. To zabawa, w której płaszczyzna staje się kadrem dla naszych marzeń, wspomnień, idei i innych historii. Dla mnie ważna będzie unikalność i element zaskoczenia w przesłanych propozycjach – mówi prof. Jan Sikora, wykładowca gdańskiej ASP, założyciel autorskiej pracowni Sikora Wnętrza.

Zachęcamy architektów, projektantów, designerów oraz studentów architektury i ASP w Polsce do udziału w konkursie. To doskonała okazja do sprawdzenia samego siebie, a także zobaczenia, co inni młodzi twórcy mają do zaoferowania. – To nie tylko przygoda, która daje szansę na wygraną, spełnienie marzeń i ambicji, ale także nauka. Takie porównanie swoich możliwości, pomysłów i rozwiązań z propozycjami innych uczestników konkursu zawsze jest pouczające i motywujące do dalszego rozwoju – mówi Magdalena Federowicz-Boule, architekt i prezes pracowni Tremend.

W ramach inspiracji polecamy zajrzeć na profil Forbo na Instagramie (@forboflooringpl) – można zobaczyć tam tablice inspiracji z Bulletin Board stworzone przez projektantów z różnych stron świata. Na zwycięzcę czeka nagroda pieniężna 5000 zł netto. Termin nadsyłania prac upływa 30 października 2021 roku.

Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie:

https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/konkurs-stworz-wlasna-tablice-i-wygraj/p06bmi

Patroni medialni:

Architektura & Biznes, Czas na Wnętrze, Designteka.pl, Dobre Wnętrze, Foorni.pl, LABEL, M jak Mieszkanie, MAGAZIF.com, OKK! Design, Sztuka-wnetrza.pl, Urządzamy.pl, whiteMAD

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit Biuro prasowe
2024-09-27 | 11:10

Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit

PLGBC Green Building Summit to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń poświęconych zrównoważonemu budownictwu, architekturze i rynkowi nieruchomości. Najbliższa,
Dom Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie
2024-09-26 | 15:40

Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie

Dom to nie tyle ściany, co ludzie, którzy w nich zamieszkują. Najlepiej o tym świadczy dwupiętrowe mieszkanie dla rodziny, które za sprawą architekt Weroniki Budzichowskiej z To
Dom Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu
2024-09-26 | 14:00

Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu

Jesień to idealny moment, by wprowadzić do wnętrz nowe akcenty, które nie tylko ocieplą przestrzeń, ale także – zgodnie z koncepcją neurodesignu – wpłyną na nasze dobre

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.