Komunikaty PR

Europejski Pakt na rzecz klimatu – ważne jest zaangażowanie każdego z nas

2021-07-30  |  15:08
Biuro prasowe

Europejski Pakt na rzecz klimatu – ważne jest zaangażowanie każdego z nas

29 czerwca została zainaugurowana kampania “Mój świat. Moje działania. Nasza planeta.”, której celem jest wsparcie Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu i zachęcenie do podejmowania codziennych małych kroków na rzecz redukcji śladu węglowego.

Polskimi ambasadorami programu, na dzień dzisiejszy, są, m.in.: Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, Urszula Sara Zielińska, posłanka na Sejm, Katarzyna Smętek, przewodnicząca Młodzieżowej Rady Klimatycznej, Oskar Kulik, przedstawiciel WWF Polska, Agnieszka Oleksyn-Wajda, radca prawny, dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju na Uczelni Łazarskiego.

Europejski Pakt na rzecz Klimatu zachęca wszystkich do działania i jednoczy wokół wspólnej walki o bardziej zielony, zdrowy, oparty na zrównoważonym rozwoju świat. Organizacje i osoby prywatne mogą podjąć zobowiązanie do działania na rzecz klimatu. Zobowiązania te mogą dotyczyć nie tylko małych, zrównoważonych wyborów, ale również dużych, odważnych inicjatyw. Chodzi o praktyczne zmiany, które mają znaczenie w naszym codziennym życiu - od tego, jak produkujemy, konsumujemy, przemieszczamy się, ogrzewamy czy chłodzimy nasze domy, po to, jak pracujemy i po prostu żyjemy.

"Kryzys klimatyczny już teraz dotyczy każdego z nas. Dobra wiadomość jest taka, że wszyscy wspólnie możemy coś z tym zrobić. Walka z tym kryzysem nie polega tylko na wyznaczaniu celów, zmianie przepisów, czy realizowaniu inwestycji. Sześć miesięcy po inauguracji Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu, naprawdę budujące jest to, jak wielu ambasadorów dołączyło do inicjatywy i działa wspólnie dla dobra Europy. Razem możemy wiele zdziałać, dlatego zapraszam wszystkich, aby do nas dołączyli!" – mówi Frans Timmermans, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Europejskiego Zielonego Ładu.

Pakt pokazuje, jak łącząc siły, wspólnie możemy walczyć ze zmianami klimatycznymi. Każdy może zostać Ambasadorem Paktu, każdy podjąć zobowiązanie klimatyczne w imieniu swoim lub w imieniu organizacji jaką reprezentuje. 

Każde indywidualne zobowiązanie zostanie wliczone do globalnej próby ustanowienia światowego rekordu Guinnessa w największej liczbie zobowiązań klimatycznych odnotowanych w ciągu jednego miesiąca. Aby osiągnąć ten cel, potrzeba łącznie 141 000 zobowiązań w okresie od połowy czerwca do połowy lipca b.r.

Do Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu i próby ustanowienia rekordu Guinnessa może dołączyć każdy z nas. Wystarczy wejść na platformę Count us in i zgłosić swoje zobowiązanie. Mogą to być małe codzienne czynności, jak jazda rowerem czy odłączanie ładowarki po zakończeniu ładowania, lub duże, wymagające inwestycji, jak ocieplenie domu, wymiana pieca, czy zainstalowanie fotowoltaiki. Każde działanie się liczy i ma sens!

Więcej szczegółów: https://ec.europa.eu/clima/policies/eu-climate-action/pact_pl

O Europejskim Pakcie na rzecz Klimatu i Zielonym Ładzie

Europejski Pakt na rzecz Klimatu, zapoczątkowany przez Komisję Europejską, jest częścią Europejskiego Zielonego Ładu i pomaga UE w osiągnięciu neutralności klimatycznej w Europie, jako pierwszemu kontynentowi na świecie do 2050 roku. Celem Zielonego Ładu jest uczynienie gospodarki UE zrównoważoną poprzez przekształcenie wyzwań klimatycznych i środowiskowych w szanse oraz zapewnienie sprawiedliwej  transformacji.

Łącząc podejście systemowe - na poziomie polityki Zielonego Ładu z wsparciem dla działań indywidualnych w ramach Paktu Klimatycznego, mamy szanse wspólnie ograniczyć nasz negatywny wpływ na klimat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.