Komunikaty PR

Fabuła kluczem do sukcesu projektu gamingowego

2020-05-07  |  12:05
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ciekawa fabuła jest często podstawą sukcesu danego projektu, zarówno w branży filmowej, teatralnej, jak i rozrywki elektronicznej. Właściwie przemyślana może przyciągnąć szerokie grono odbiorców, co w efekcie wpływa na sprzedaż danego ,,produktu’’. Podobnie sytuacja wygląda w branży gier komputerowych. Wyjątkową formą takich rozgrywek są gry symulacyjne, które często posiadają historię pozwalającą graczom utożsamiać się z postacią i przeżyć doświadczenia niemożliwe lub nawet niedozwolone w codziennym życiu.

Jednym z przedstawicieli polskich twórców gier symulacyjnych jest spółka DRAGO entertainment. To krakowski producent i deweloper gier na PC, którego początki sięgają roku 1998. Na czele firmy stoją Joanna Tynor i Lucjan Mikociak. W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na tworzeniu innowacyjnych projektów gamingowych na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Obecnie DRAGO entertainment pracuje nad pięcioma autorskimi symulatorami oraz swoim największym, jak dotychczas, projektem FrostFall – symulatorem przygodowym, którego akcja rozgrywa się w Rosji. Jego fabuła przedstawiać będzie nuklearną apokalipsę, a gracz za zadanie będzie miał zapobiec tej katastrofie. Większość symulatorów krakowskiego studia, tj. FrostFall, Airport Contraband, Gas Station Simulator i Food Truck Simulator, już teraz cieszy się dużą popularnością wśród graczy. Tytuły te znajdują na liście życzeń, czyli TOP Wishlist platformy Steam. Co ważne, spółka jeszcze w tym roku zamierza wejść na rynek NewConnect. Mamy nadzieję, że pozwoli to jej rozwinąć się na nowych obszarach rynku gamingowego.

Obecna sytuacja epidemiologiczna na całym świecie spowodowała, że miliony osób szukają sposobu na urozmaicenie sobie czasu w domu. Bardzo często sięgają więc po gry komputerowe, które niewątpliwie pomagają się zrelaksować. Taką formę spędzania czasu poleca nawet Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Ogromne zainteresowanie grami spowodowało, że sektor gamingowy to dziś jeden z nielicznych obszarów gospodarki, który wychodzi obronną ręką z czasów zarazy. Tematy epidemiologiczne są także jednym z bardziej aktualnych tematów dla twórców filmowych. O epidemii powstają m.in. seriale dokumentalne. A jak twórcy gier zapatrują się na taką tematykę?

Według mnie tutaj odpowiedź może być dwojaka. Z jednej strony gry inspirowane prawdziwymi wydarzeniami mogą mieć większy potencjał sprzedażowy, ale z drugiej strony może to trwać krócej, ponieważ na głośne wydarzenia najczęściej „szał” jest w chwili ich trwania, później emocje opadają i pojawiają się nowe tematy- patrz pożary w Australii i aktualnie pandemia. – komentuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment i dodaje, że najważniejszy w grze jest gameplay i to, aby gracz miał w niej co robić. - Czy dotyczy to faktycznych sytuacji, czy fantastyki myślę, że z perspektywy graczy ma mniejsze znaczenie. Z pewnością w kontekście marketingowym danej gry, fakt realnej sytuacji, można idealnie wykorzystać, jednak, jeżeli tytuł się nie obroni swoją zawartością, to na dłuższą metę taka taktyka się nie sprawdzi. – dodaje Joanna Tynor.

Prezes DRAGO entertainment uważa, że pandemia może być dobrym tematem do przeniesienia do świata gier, pod warunkiem, że nie będzie jej jedynym „składnikiem”.

- Bezapelacyjnie pierwszym tytułem, który przychodzi mi do głowy, jest „This War of Mine” od 11bit Studio - poruszyli oni bardzo czuły punkt, który myślę, że poruszył też każdego z nas - oblicze cywilów dotkniętych wojną. Rozpaczliwa walka o przetrwanie, w scenerii ruin miasta. Moralne dylematy przed którymi bohaterowie są stawiani, sytuacje w których zwycięstwo nie zawsze ma słodki smak. Dotknęli strefy emocjonalnej, na którą myślę, że nikt z nas nie może postać obojętny, a przede wszystkim w obliczu historii Polski czy świata, dali możliwość przeżycia tego, o czym czytaliśmy w książkach, uczyliśmy się w szkołach, czy też oglądaliśmy w telewizji. Nie podali wprawdzie dokładnie, której wojny oblicze przedstawiają, jednak to właśnie ta dowolność i niedoprecyzowanie pozwala na utożsamienie się dużej liczby odbiorców z wydarzeniami, które miały miejsce na ich terytoriach w czasach współczesnych, czy też z wydarzeń z przeszłości. – komentuje Joanna Tynor.

Więcej informacji na temat samej spółki można uzyskać oglądając poniższy materiał wideo, w którym głos zabrała sama prezes DRAGO entertainment, Joanna Tynor:

https://www.youtube.com/watch?v=7E50F6o2S4o&feature=emb_title

Większościowym udziałowcem spółki jest notowane na NewConnect studio Movie Games – także specjalizujące się w grach symulacyjnych. Warszawskie studio jest także wydawcą wszystkich tytułów DRAGO entertainment. Movie Games, na czele którego stoi Mateusz Wcześniak, wypuściło niedawno swój autorski symulator o kontrowersyjnym tytule Drug Dealer Simulator, który swoją premierę miał w połowie kwietnia, w niespełna dwa tygodnie gra sprzedała się w nakładzie ponad 100 tys. egzemplarzy. 

 

Żródło: gamevestor.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną
IT i technologie A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
2024-12-16 | 16:00

A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?

Zima. Szarość za oknem. Światła miasta gasną wcześniej, a smutne odcienie powtarzalnej codzienności wdzierają się do wyobraźni. W tej monotonii zaczynacie poszukiwać czegoś więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.