Fabuła kluczem do sukcesu projektu gamingowego
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ciekawa fabuła jest często podstawą sukcesu danego projektu, zarówno w branży filmowej, teatralnej, jak i rozrywki elektronicznej. Właściwie przemyślana może przyciągnąć szerokie grono odbiorców, co w efekcie wpływa na sprzedaż danego ,,produktu’’. Podobnie sytuacja wygląda w branży gier komputerowych. Wyjątkową formą takich rozgrywek są gry symulacyjne, które często posiadają historię pozwalającą graczom utożsamiać się z postacią i przeżyć doświadczenia niemożliwe lub nawet niedozwolone w codziennym życiu.
Jednym z przedstawicieli polskich twórców gier symulacyjnych jest spółka DRAGO entertainment. To krakowski producent i deweloper gier na PC, którego początki sięgają roku 1998. Na czele firmy stoją Joanna Tynor i Lucjan Mikociak. W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na tworzeniu innowacyjnych projektów gamingowych na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Obecnie DRAGO entertainment pracuje nad pięcioma autorskimi symulatorami oraz swoim największym, jak dotychczas, projektem FrostFall – symulatorem przygodowym, którego akcja rozgrywa się w Rosji. Jego fabuła przedstawiać będzie nuklearną apokalipsę, a gracz za zadanie będzie miał zapobiec tej katastrofie. Większość symulatorów krakowskiego studia, tj. FrostFall, Airport Contraband, Gas Station Simulator i Food Truck Simulator, już teraz cieszy się dużą popularnością wśród graczy. Tytuły te znajdują na liście życzeń, czyli TOP Wishlist platformy Steam. Co ważne, spółka jeszcze w tym roku zamierza wejść na rynek NewConnect. Mamy nadzieję, że pozwoli to jej rozwinąć się na nowych obszarach rynku gamingowego.
Obecna sytuacja epidemiologiczna na całym świecie spowodowała, że miliony osób szukają sposobu na urozmaicenie sobie czasu w domu. Bardzo często sięgają więc po gry komputerowe, które niewątpliwie pomagają się zrelaksować. Taką formę spędzania czasu poleca nawet Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Ogromne zainteresowanie grami spowodowało, że sektor gamingowy to dziś jeden z nielicznych obszarów gospodarki, który wychodzi obronną ręką z czasów zarazy. Tematy epidemiologiczne są także jednym z bardziej aktualnych tematów dla twórców filmowych. O epidemii powstają m.in. seriale dokumentalne. A jak twórcy gier zapatrują się na taką tematykę?
Według mnie tutaj odpowiedź może być dwojaka. Z jednej strony gry inspirowane prawdziwymi wydarzeniami mogą mieć większy potencjał sprzedażowy, ale z drugiej strony może to trwać krócej, ponieważ na głośne wydarzenia najczęściej „szał” jest w chwili ich trwania, później emocje opadają i pojawiają się nowe tematy- patrz pożary w Australii i aktualnie pandemia. – komentuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment i dodaje, że najważniejszy w grze jest gameplay i to, aby gracz miał w niej co robić. - Czy dotyczy to faktycznych sytuacji, czy fantastyki myślę, że z perspektywy graczy ma mniejsze znaczenie. Z pewnością w kontekście marketingowym danej gry, fakt realnej sytuacji, można idealnie wykorzystać, jednak, jeżeli tytuł się nie obroni swoją zawartością, to na dłuższą metę taka taktyka się nie sprawdzi. – dodaje Joanna Tynor.
Prezes DRAGO entertainment uważa, że pandemia może być dobrym tematem do przeniesienia do świata gier, pod warunkiem, że nie będzie jej jedynym „składnikiem”.
- Bezapelacyjnie pierwszym tytułem, który przychodzi mi do głowy, jest „This War of Mine” od 11bit Studio - poruszyli oni bardzo czuły punkt, który myślę, że poruszył też każdego z nas - oblicze cywilów dotkniętych wojną. Rozpaczliwa walka o przetrwanie, w scenerii ruin miasta. Moralne dylematy przed którymi bohaterowie są stawiani, sytuacje w których zwycięstwo nie zawsze ma słodki smak. Dotknęli strefy emocjonalnej, na którą myślę, że nikt z nas nie może postać obojętny, a przede wszystkim w obliczu historii Polski czy świata, dali możliwość przeżycia tego, o czym czytaliśmy w książkach, uczyliśmy się w szkołach, czy też oglądaliśmy w telewizji. Nie podali wprawdzie dokładnie, której wojny oblicze przedstawiają, jednak to właśnie ta dowolność i niedoprecyzowanie pozwala na utożsamienie się dużej liczby odbiorców z wydarzeniami, które miały miejsce na ich terytoriach w czasach współczesnych, czy też z wydarzeń z przeszłości. – komentuje Joanna Tynor.
Więcej informacji na temat samej spółki można uzyskać oglądając poniższy materiał wideo, w którym głos zabrała sama prezes DRAGO entertainment, Joanna Tynor:
https://www.youtube.com/watch?v=7E50F6o2S4o&feature=emb_title
Większościowym udziałowcem spółki jest notowane na NewConnect studio Movie Games – także specjalizujące się w grach symulacyjnych. Warszawskie studio jest także wydawcą wszystkich tytułów DRAGO entertainment. Movie Games, na czele którego stoi Mateusz Wcześniak, wypuściło niedawno swój autorski symulator o kontrowersyjnym tytule Drug Dealer Simulator, który swoją premierę miał w połowie kwietnia, w niespełna dwa tygodnie gra sprzedała się w nakładzie ponad 100 tys. egzemplarzy.
Żródło: gamevestor.pl

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.