Fajna Akademia - to już ostatnie bezpłatne warsztaty dla dzieci i rodziców
Fundacja CoderDojo Polska we współpracy z T-Mobile Polska kontynuuje projekt Fajnej Akademii - są to bezpłatne zajęcia online dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat oraz ich rodziców. Ostatnie warsztaty z tego cyklu odbędą się już w najbliższą sobotę, 6 czerwca 2020.
Nowoczesne narzędzia w cyfrowym świecie
Motywem przewodnim całego cyklu Fajnej Akademii są cyfrowe narzędzia do uczenia się. Prowadzący stawiają na przekazywanie wiedzy poprzez zabawę oraz aktywne uczestnictwo w projekcie.
- Dziecko, które dostaje ze szkoły zadanie nauczenia się kilkudziesięciu słówek z języka obcego, stoi przed trudnym wyzwaniem. Nie ma przecież lekcji, na której można wspólnie z nauczycielem i rówieśnikami “przerobić” temat. Jak ma sobie z tym wyzwaniem poradzić uczeń i jak może pomóc mu rodzic, który słówek uczył się prawdopodobnie dwie dekady temu z fiszek? Czy ten sposób się sprawdzi? Ależ oczywiście! Pokaż swojemu dziecku fiszki, a my pokażemy, jak zrobić je w wersji cyfrowej, w narzędziu, które może bardziej przemawiać do młodego pokolenia niż papierowe karteczki - mówi Joanna Pawlak, Prezes Fundacji CoderDojo.
Szeroki zakres tematyczny warsztatów online pokazuje, jakie morze możliwości kryje się za ekranem komputera. Nowe technologie, które są teraz na wyciągnięcie ręki, nawet dla tych najmłodszych użytkowników, wymagają jednakże odpowiedzialnego i mądrego korzystania z dostępnych aplikacji i narzędzi.
- Jako nowoczesna firma technologiczna zdajemy sobie doskonale sprawę, że w obecnej chwili dostęp do nowych technologii oraz ich umiejętne wykorzystywanie to kluczowe aspekty życia - i to nie tylko dla dorosłych, ale także dzieci. Od kilku tygodni jeszcze bardziej niż dotychczas mierzą się one z cyfrowym światem, uczestnicząc chociażby w zajęciach szkolnych online lub w wolnym czasie surfując po sieci. Poprzez zajęcia w ramach Fajnej Akademii chcemy im pokazać możliwości wykorzystania cyfrowych narzędzi, które pozwolą im rozwijać zainteresowania w tym obszarze - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. - Digital responsibility jest jednym z filarów naszej strategii odpowiedzialnego biznesu, dlatego zależy nam, aby wprowadzać dzieci już od najmłodszych lat do świata nowych technologii, ale tak, by potrafiły rozsądnie korzystać z jego dobrodziejstw. Ponadto umiejętność wykorzystywania cyfrowych narzędzi w codziennej nauce i pracy jest bardzo istotna dla ich przyszłości, ponieważ digitalowe kompetencje są niezwykle cenione przez pracodawców.
Prosta rekrutacja na zajęcia
Zapisy prowadzone są za pomocą formularza pod linkiem: https://coderdojo.org.pl/projekty/fajna-akademia/. Uczestnicy zajęć otrzymają na skrzynki mailowe instrukcje do zalogowania się na warsztaty. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego podczas zapisów, należy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego chce się uczestniczyć w tym warsztacie. Ostatnie spotkanie online odbędzie się już w najbliższą sobotę 6 czerwca o godzinie 10.00.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.