Komunikaty PR

Festiwal Karuzel z historią w Manufakturze

2024-04-18  |  10:00
Biuro prasowe

Tęsknicie za diabelskimi młynami, zamkiem strachów i wyścigami samochodzików? Manufaktura zabierze łodzian w sentymentalną podróż do lat 90. i ich kolorowych, zwariowanych lunaparków. Wybierzcie się w podniebną wyprawę na skrzydłach łabędzi, spotkajcie się ze smokiem i spróbujcie sił na ekstremalnej karuzeli – już od 20 kwietnia!

Festiwal Karuzel

20.04-5.05, rynek Manufaktury

Od soboty, 20 kwietnia, na rynku Manufaktury pojawi się jedyny w mieście Festiwal Karuzel – huczne otwarcie zaplanowano w samo południe. Rynek Manufaktury wypełni się imponującymi maszynami, które wielu z nas pamięta z czasów swojego dzieciństwa. Na jakie atrakcje mogą liczyć łodzianie?

Na rynku Manufaktury stanie autodrom z szybkimi autkami, kolejki i karuzelki dla starszych i młodszych czy gry zręcznościowe – spróbujcie swoich sił w „Ustrzel gola”, rzutach lotkami do balonów czy na strzelnicy. Oczywiście, nie może zabraknąć ogromnych karuzel, a dla najodważniejszych – Break Dancer czy Street Fighter dostarczą ekstremalnych doznań. Koniecznie odwiedźcie też Pałac Śmiechu i Roller wodny!

Festiwal, poza potężną dawką rozrywki, będzie też okazją do zapoznania się z bogatą historią przemysłu lunaparkowego. Na plenerowej wystawie na rynku Manufaktury będzie można oglądać sentymentalne, niepublikowane nigdy dotąd foto-wspominki z różnych lunaparków w Polsce, w tym z kultowego dla Łodzi w Parku na Zdrowiu. Z kolei w galerii handlowej pojawi się wyjątkowa wystawa ruchomych modeli karuzel, z których duża część ma ponad pół wieku! Sprawdźcie, jak dawniej wyglądały karuzele, kto jako pierwszy w Polsce wybudował jedną z nich i skąd inspiracje czerpali ich budowniczowie!

Festiwal Karuzel zostanie z nami aż do 5 maja i będzie czynny od poniedziałku do niedzieli. Godziny otwarcia:

  • Poniedziałek – piątek: od 12 do 22
  • Sobota i niedziela: od 10 do 22

Ceny biletów wynoszą od 15 do 30 zł, w zależności od atrakcji, ale organizator przygotował specjalną promocję na karnet 10 wejść, który kosztuje 150 zł – przy zakupie karnetu atrakcje kosztują 15 zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.