Komunikaty PR

Festiwal Kawowych SMAKKów – wejdź do świata kawy

2023-01-25  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, które startują już niebawem, odbędzie się Festiwal Kawowych SMAKKów. To wydarzenie, specjalnie przygotowane dla branży kawowej, jest niezwykłą okazją dla palarni, producentów i dystrybutorów sprzętu kawowego do zaprezentowania swoich marek.

Polska stanowi perspektywiczny rynek dla branży kawowej. Sprzyjają temu biliony filiżanek tego napoju wypijane przez Polaków, wysokiej jakości kawa oferowana przez rzemieślnicze palarnie oraz liczne sukcesy polskich baristów na arenie międzynarodowej. Dlatego właśnie na takim wydarzeniu jak SMAKKi GASTROTARGI nie może zabraknąć kawy.

Kawa spod znaku jakości

Każdy dzień Festiwalu przyniesie niezapomniane kawowe doznania. Aby zagwarantować wysoką jakość wydarzenia, organizatorzy dołączyli do prestiżowego Speciality Coffee Association, a do jego współtworzenia zaprosili osoby, które na kawie znają się najlepiej.

Jesteśmy członkiem Specialty Coffee Association Poland, co zobowiązuje nas do przygotowania najlepszej kawowej imprezy na rynku. Tworząc Festiwal Kawowych SMAKKów kreujemy przestrzeń dla palarni i asortymentu kawowego po to, aby każdy uczestnik otrzymał dostęp do nowości i najświeższych kawowych trendów. Wśród naszych wystawców są firmy, których rozwiązania znacząco wpływają na smak serwowanych napojów. Przykładem jest firma BWT Polska, partner strategiczny GASTROTARGÓW SMAKKi oraz sponsor Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk i Mistrzostw Cup Of Poland. Do udziału w Festiwalu zaprosiliśmy też firmy, których produkty ułatwiają codzienne funkcjonowanie kawiarni i restauracji. Są to firmy: La Cimbali (sponsor wspomnianej już wcześniej Olimpiady Kawy), Melitta, Aqua Solution, Primulator, Fresco Coffee i Goodo. FESTIWAL tworzymy również z myślą o palarniach kawy, dla których organizujemy specjalną przestrzeń wystawienniczą oraz pierwsze w Polsce Mistrzostwa Cup Of Poland. Wśród palarni, które będą wystawiać się na SMAKKach, są między innymi Sheep&Raven Agnieszki Rojewskiej, Maestro Cafe, czy Apro-Trade – mówi Anna Wielgos, która odpowiada za merytoryczny program targów i Festiwalu.  

Trzy dni intensywnego parzenia, przelewania i degustowania kawy

Podczas Festiwalu nie zabraknie emocji związanych ze współzawodnictwem. Zacznie się od Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, czyli zawodów dla początkujących baristów, którzy nie brali dotychczas udziału w konkursach kawowych.

To właśnie oni potrzebują wsparcia w rozwinięciu wiedzy i umiejętności, a udział w Olimpiadzie dodatkowo umożliwi im nabycie scenicznej praktyki – podkreśla Anna Wielgos.  

Dzień drugi upłynie pod znakiem Cup Of Poland – pierwszych w historii Mistrzostw Polski palarni z udziałem publiczności z zupełnie nową formułą oceny i wyboru najlepszej kawy. Po pierwsze, degustacje przeprowadzane będą „w ciemno”, co oznacza, że sędziowie nie będą znali marki ocenianego napoju. Po drugie, po raz pierwszy w historii kawowych zawodów najlepszą kawę wybiorą nie tylko profesjonalni sędziowie, ale również publiczność. Najlepsza kawa wybrana zostanie w dwóch kategoriach: Professional i Customer Choice.

Spotkaliśmy się z opinią mniejszych palarni, że trudno jest im się przebić w profesjonalnych zawodach. Dlatego specjalnie dla nich opracowaliśmy formułę, która uwzględnia oba głosy oceny i każdemu daje możliwość zaistnienia na zawodach. Jesteśmy przekonani, że Mistrzostwa wielu osobom otworzą drzwi do świata zawodów i dodadzą wiary w swoje możliwość – dodaje. 

Festiwal zamknie się I Mistrzostwami Polski TO NiC Espresso, w których zmierzą się entuzjaści cierpkiego połączenia kawy i toniku. Jak podkreśla Robert Orszulak, właściciel firmy ON Lemon, organizator Mistrzostw,  to tak naprawdę pierwsze w Europie, być może nawet na świecie, takie zawody, a ON Lemon, lider alternatywnych lemoniad w Polsce, wie jak je przygotować.  

Te zawody kierujemy przede wszystkim do „profesjonalistów” z minimum dwuletnim doświadczeniem w kawie jako barista, barman lub bartender. Nasza marka, gwarantuje nie tylko wysoki ich poziom, ale i doskonałą zabawę, nieźle namieszamy – zapowiada Robert Orszulak.

Zwycięzcy każdych zawodów otrzymają nie tylko prestiżowy tytuł mistrzowski, ale również atrakcyjne nagrody.

Festiwal – obowiązkowy wpis w kalendarzu

Każdy, kto jest związany ze światem kawy, powinien stać się częścią Festiwalu. To miejsce spotkań osób, które prowadzą palarnie, wyposażają kawiarnie i restauracje w kawowy sprzęt i akcesoria. To również wydarzenie, które działającym w tym sektorze doda energii, a odwiedzających pobudzi do życia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tchibo współpracuje z Glovo Biuro prasowe
2024-04-19 | 12:07

Tchibo współpracuje z Glovo

Tchibo właśnie rozpoczęło współpracę z Glovo, aplikacją umożliwiającą zamówienie i dostawę określonych produktów wprost do domu. Usługa jest dostępna dla
Styl życia OFF OTWIERA SEZON OGRÓDKOWY
2024-04-19 | 11:00

OFF OTWIERA SEZON OGRÓDKOWY

OFF OTWIERA SEZON OGRÓDKOWY Na dania śródziemnomorskie, festiwalowe szparagi, meksykańskie drinki albo po prostu na kawę i ciacho – restauracje w OFF Piotrkowska
Styl życia Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM
2024-04-18 | 11:00

Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM

Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Maria Sadowska: Często kupujemy ubrania tylko na jeden sezon, a powinniśmy recyklingować modę. Ja jestem królową second handów

Wokalistka zauważa, że co kilka miesięcy do sprzedaży trafiają nowe kolekcje ubrań, a te, które jeszcze nie są zniszczone i mogłyby się przydać innym, lądują na śmietniku. Podobnie jest z różnymi urządzeniami elektronicznymi, sprzętem RTV i AGD. Nowe modele z dnia na dzień wypierają starsze, a góra elektrośmieci stale rośnie. Maria Sadowska apeluje więc, by zadać sobie trochę trudu i niepotrzebne telefony, tablety czy komputery oddać do odpowiedniego punktu, z którego trafią do recyklingu i utylizacji. Artystka docenia też kreatywność swojego męża, który maluje obrazy na starych, skórzanych kurtkach i tworzy w ten sposób nietuzinkowe elementy garderoby.

Media

Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą

W nowej odsłonie programu „Tańcząca ze światem” Edyta Herbuś zabierze widzów do Jordanii. Jak zaznacza, plan wyjazdu był bardzo intensywny. Przez dziewięć dni ekipa realizująca pracowała po 12 godz., by pokazać niezwykłe, kulturowe i historyczne bogactwo tego fascynującego kraju. Tancerka zdradza też, że te wyjątkowe miejsca pozwoliły jej odkryć w sobie uśpione pokłady wrażliwości i stały się powodem wielu wzruszeń.

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.