Komunikaty PR

Festiwal Kawowych SMAKKów – wejdź do świata kawy

2023-01-25  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, które startują już niebawem, odbędzie się Festiwal Kawowych SMAKKów. To wydarzenie, specjalnie przygotowane dla branży kawowej, jest niezwykłą okazją dla palarni, producentów i dystrybutorów sprzętu kawowego do zaprezentowania swoich marek.

Polska stanowi perspektywiczny rynek dla branży kawowej. Sprzyjają temu biliony filiżanek tego napoju wypijane przez Polaków, wysokiej jakości kawa oferowana przez rzemieślnicze palarnie oraz liczne sukcesy polskich baristów na arenie międzynarodowej. Dlatego właśnie na takim wydarzeniu jak SMAKKi GASTROTARGI nie może zabraknąć kawy.

Kawa spod znaku jakości

Każdy dzień Festiwalu przyniesie niezapomniane kawowe doznania. Aby zagwarantować wysoką jakość wydarzenia, organizatorzy dołączyli do prestiżowego Speciality Coffee Association, a do jego współtworzenia zaprosili osoby, które na kawie znają się najlepiej.

Jesteśmy członkiem Specialty Coffee Association Poland, co zobowiązuje nas do przygotowania najlepszej kawowej imprezy na rynku. Tworząc Festiwal Kawowych SMAKKów kreujemy przestrzeń dla palarni i asortymentu kawowego po to, aby każdy uczestnik otrzymał dostęp do nowości i najświeższych kawowych trendów. Wśród naszych wystawców są firmy, których rozwiązania znacząco wpływają na smak serwowanych napojów. Przykładem jest firma BWT Polska, partner strategiczny GASTROTARGÓW SMAKKi oraz sponsor Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk i Mistrzostw Cup Of Poland. Do udziału w Festiwalu zaprosiliśmy też firmy, których produkty ułatwiają codzienne funkcjonowanie kawiarni i restauracji. Są to firmy: La Cimbali (sponsor wspomnianej już wcześniej Olimpiady Kawy), Melitta, Aqua Solution, Primulator, Fresco Coffee i Goodo. FESTIWAL tworzymy również z myślą o palarniach kawy, dla których organizujemy specjalną przestrzeń wystawienniczą oraz pierwsze w Polsce Mistrzostwa Cup Of Poland. Wśród palarni, które będą wystawiać się na SMAKKach, są między innymi Sheep&Raven Agnieszki Rojewskiej, Maestro Cafe, czy Apro-Trade – mówi Anna Wielgos, która odpowiada za merytoryczny program targów i Festiwalu.  

Trzy dni intensywnego parzenia, przelewania i degustowania kawy

Podczas Festiwalu nie zabraknie emocji związanych ze współzawodnictwem. Zacznie się od Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, czyli zawodów dla początkujących baristów, którzy nie brali dotychczas udziału w konkursach kawowych.

To właśnie oni potrzebują wsparcia w rozwinięciu wiedzy i umiejętności, a udział w Olimpiadzie dodatkowo umożliwi im nabycie scenicznej praktyki – podkreśla Anna Wielgos.  

Dzień drugi upłynie pod znakiem Cup Of Poland – pierwszych w historii Mistrzostw Polski palarni z udziałem publiczności z zupełnie nową formułą oceny i wyboru najlepszej kawy. Po pierwsze, degustacje przeprowadzane będą „w ciemno”, co oznacza, że sędziowie nie będą znali marki ocenianego napoju. Po drugie, po raz pierwszy w historii kawowych zawodów najlepszą kawę wybiorą nie tylko profesjonalni sędziowie, ale również publiczność. Najlepsza kawa wybrana zostanie w dwóch kategoriach: Professional i Customer Choice.

Spotkaliśmy się z opinią mniejszych palarni, że trudno jest im się przebić w profesjonalnych zawodach. Dlatego specjalnie dla nich opracowaliśmy formułę, która uwzględnia oba głosy oceny i każdemu daje możliwość zaistnienia na zawodach. Jesteśmy przekonani, że Mistrzostwa wielu osobom otworzą drzwi do świata zawodów i dodadzą wiary w swoje możliwość – dodaje. 

Festiwal zamknie się I Mistrzostwami Polski TO NiC Espresso, w których zmierzą się entuzjaści cierpkiego połączenia kawy i toniku. Jak podkreśla Robert Orszulak, właściciel firmy ON Lemon, organizator Mistrzostw,  to tak naprawdę pierwsze w Europie, być może nawet na świecie, takie zawody, a ON Lemon, lider alternatywnych lemoniad w Polsce, wie jak je przygotować.  

Te zawody kierujemy przede wszystkim do „profesjonalistów” z minimum dwuletnim doświadczeniem w kawie jako barista, barman lub bartender. Nasza marka, gwarantuje nie tylko wysoki ich poziom, ale i doskonałą zabawę, nieźle namieszamy – zapowiada Robert Orszulak.

Zwycięzcy każdych zawodów otrzymają nie tylko prestiżowy tytuł mistrzowski, ale również atrakcyjne nagrody.

Festiwal – obowiązkowy wpis w kalendarzu

Każdy, kto jest związany ze światem kawy, powinien stać się częścią Festiwalu. To miejsce spotkań osób, które prowadzą palarnie, wyposażają kawiarnie i restauracje w kawowy sprzęt i akcesoria. To również wydarzenie, które działającym w tym sektorze doda energii, a odwiedzających pobudzi do życia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia ZRÓWNOWAŻONE WYBORY KAŻDEGO DNIA, W DOMU I POZA NIM Biuro prasowe
2023-02-02 | 14:10

ZRÓWNOWAŻONE WYBORY KAŻDEGO DNIA, W DOMU I POZA NIM

Dbałość o planetę dla wielu osób staje się nawykiem i stałym elementem codzienności. Badania pokazują, że konsumenci coraz bardziej troszczą się o środowisko, obawiając się
Styl życia MOXO zaprasza – Fabryka Norblina z nowym wyjątkowym konceptem
2023-02-02 | 09:00

MOXO zaprasza – Fabryka Norblina z nowym wyjątkowym konceptem

Długo wyczekiwane otwarcie restauracji i klubu muzycznego MOXO za nami. Wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy powstało w niezwykłych wnętrzach zrewitalizowanej XIX-wiecznej Hali Odlewni Fabryki
Styl życia Waterdrop rozpoczyna współpracę z agencją Rocket Science w zakresie działań PR
2023-02-01 | 15:40

Waterdrop rozpoczyna współpracę z agencją Rocket Science w zakresie działań PR

Waterdrop to firma, która powstała w 2016 roku w Austrii. Marka dba o ekologię, nie wykorzystuje tworzyw sztucznych i konserwantów. W swojej ofercie posiada rozpuszczalne w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Seriale

Joanna Jabłczyńska: Rozpoczynając przygodę z serialem „Na Wspólnej”, postawiłabym wszystkie pieniądze na to, że nie będzie on trwał dłużej niż pięć lat. Nikt się nie spodziewał takiej popularności tej produkcji

Aktorka przyznaje, że plan „Na Wspólnej” traktuje jak swój drugi dom. Nie tylko dlatego, że spędza tam dużo czasu, ale także ze względu na rodzinną atmosferę, jaka panuje wśród kolegów po fachu i członków ekipy. Rolę w tym serialu Joanna Jabłczyńska dostała w wieku 17 lat. Z perspektywy dwóch dekad odczuwa satysfakcję, bo ta produkcja nie tylko pozwoliła jej doskonalić warsztat aktorski u boku mistrzów w tej dziedzinie, ale również przyniosła jej dużą popularność, co przełożyło się na kolejne propozycje zawodowe.

Zdrowie

Zachęty finansowe mogą zwiększyć wyszczepialność. Naukowcy nie zaobserwowali negatywnych skutków takich praktyk

Ludzie, którzy otrzymają niewielką kwotę za przyjęcie szczepionki, chętniej korzystają z takiej ochrony przeciw zakażeniom  dowodzą naukowcy z Uniwersytetu w Lozannie. Wyniki dwóch eksperymentów przeprowadzonych w Szwecji i Stanach Zjednoczonych nie wykazały negatywnych skutków takiej polityki. Jak twierdzą autorzy badania, ich praca może ułatwić decydentom podejmowanie decyzji co do stosowania zachęt finansowych w programach szczepień.

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok

Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.