Komunikaty PR

Filet kurczaka marynowany w soku buraka podany z kuskusem szpinakowym

2021-02-22  |  16:00
Biuro prasowe

Filet kurczaka marynowany w soku buraka podany z kuskusem szpinakowym i karmelizowanymi marchewkami

Przepis rekomenduje Dwór Korona Karkonoszy

Na 4 porcje

Składniki:

4szt fileta z kurczaka

marynata

200ml koncentratu soku z buraka

200ml wody

2 ząbki czosnku

1 łyżeczka soli

Pieprz do smaku

500g szpinaku świeżego (może być mrożony)

1szt cebuli

3 ząbki czosnku

200g kaszy kuskus

500g marchwi młodej

1 łyżeczka cukru

50g masła

Sól, pieprz do smaku

1łyżka mąki

Wykonanie:

Fileta oczyścić z błonek i umyć. Wszystkie składniki marynaty wymieszać. Fileta zanurzyć w marynacie na minimum 2 godziny. Po tym czasie fileta wyciągnąć z marynaty.

Marynatę wlać do garnka i zagotować. Do gotującego się soku buraczanego włożyć z powrotem fileta i parzyć go na bardzo wolnym ogniu ok 25 minut (nie gotować!). Fileta wyjąć.

Marchewkę obrać, umyć i obgotować w lekko osolonej wodzie przez 10 minut, wyjąć i zahartować w zimnej wodzie. Na patelni rozgrzać 1/3 masła, wsypać płaską łyżeczkę cukru i wrzucić marchewki. Smażyć ok 3-4 minuty na wolnym ogniu często mieszając by się nie przypaliły.

Cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać. W garnku rozpuścić 2/3 ilości masła, wrzucić cebulę i czosnek i smażyć powoli. Po 3 minutach wrzucić szpinak i krótko zblanszować. Posolić i popieprzyć do smaku.

Kaszę wsypać do miski posolić i zalać wrzącą wodą centymetr powyżej poziomu, przykryć i poczekać 5minut by napęczniała.

Marynatę przecedzić przez sitko. Z mąki i odrobiny wody przygotować zawiesinę i zagęścić marynatę. Tak otrzymaliśmy sos do piersi.

Na talerzu wykładamy kuskus, na nim układamy szpinak. Obok wylewamy odrobinę sosu i układamy na nim pokrojoną w plastry pierś z kurczaka. Talerz dekorujemy karmelizowanymi marchewkami.

źródło przepisu:  www.dwor-korona.pl ,  www.commplace.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.