Finał 4. europejskiej edycji Pepco Better Move
Dobiegła końca 4. edycja akcji, która pod hasłem „Better Move, Better Lives” trwała od 27 maja do 27 lipca. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników, którzy pokonali ponad 180 tysięcy kilometrów, zebrano 30 tysięcy euro na rzecz organizacji pozarządowych z 5 krajów – Polski, Litwy, Łotwy, Rumunii i Włoch. Wszystkie środki zostały przekazane na wsparcie wykluczonych sportowo dzieci i organizację aktywności ruchowych podczas wakacji.
Better Move łączy przyjemne z pożytecznym
Program Better Move to cykliczna inicjatywa, która zachęca pracowników Pepco do aktywności sportowej podczas letnich miesięcy. Uczestnicy rywalizują o jak największą liczbę punktów – zbierają je spacerując, biegając i jeżdżąc rowerami, a każdy pokonany kilometr składa się na sumę pieniężną, którą Pepco przekazuje organizacjom pozarządowym. Od 27 maja do 27 lipca można było zdobywać punkty, by wspierać możliwości samorozwoju dzieci i młodzieży dotkniętych wykluczeniem sportowym. Tegoroczny program uwzględniał także misje, podczas których uczestnicy mieli okazję angażować się w aktywności wspólnie ze swoimi dziećmi, co wspierało budowanie więzi rodzinnych i rozwijanie zdrowych nawyków u najmłodszych.
Jeszcze w roku 2021 akcja obejmowała tylko polskich pracowników Pepco, a w 4. edycji Better Move uczestniczyło niemal 600 pracowników Pepco z kilkunastu europejskich państw, a także pracownicy Pepco Global Sourcing (PGS), pokonując w sumie ponad 180 tysięcy kilometrów i ograniczając przy tym emisję ok. 973 kg CO2. Zebrane kilometry zostały zamienione na kwotę 30 tysięcy euro i przekazane 5 europejskim organizacjom charytatywnym.
5 krajów, 5 wyjątkowych inicjatyw
Fundusze zebrane podczas tegorocznej edycji Better Move zostały podzielone między 5 wyjątkowych projektów wspierających dzieci w różnych krajach – Polsce, Litwie, Łotwie, Rumunii oraz we Włoszech.
W Polsce, dzięki zebranym środkom, 85 dzieci z małych miejscowości zagrożonych wykluczeniem wzięło udział w warsztatach siatkówki plażowej pod okiem zawodowych trenerów. Zajęcia zostały zorganizowane 6 sierpnia przez Fundację Memoriału Arkadiusza Gołasia w profesjonalnym obiekcie sportowym – na boiskach Beach Volleyball Academy w Poznaniu.
– Wykluczenie sportowe to poważny problem, który szczególnie dotyka dzieci z małych miejscowości i wsi. Dlatego dla nas, jako fundacji, niezwykle ważne jest, aby każde dziecko miało dostęp do sportu i mogło rozwijać swoje pasje w bezpiecznym i profesjonalnym środowisku. Z radością obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony najmłodszych. W warsztatach siatkówki plażowej „Better Move, Better Lives” uczestniczyło 85 dzieci w wieku szkolnym, w tym około 40 z świetlic środowiskowych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci z rejonu Obornik oraz dzieci z mniejszych miejscowości powiatu poznańskiego. W ramach zajęć najmłodsi mieli okazję zdobywać wiedzę praktyczną i teoretyczną pod okiem doświadczonych trenerów akademii: Proskos i IUKS Jedynka Poznań, m.in. Julii Gierczyńskiej, Wicemistrzyni Europy do lat 20 czy Tomasza Jaroszczaka, zdobywcy 2. miejsca w Pucharze Polski. To wyjątkowe wydarzenie powstało z inicjatywy i dzięki wsparciu Pepco. Razem możemy nie tylko promować zdrowy styl życia wśród młodych ludzi, ale też oderwać ich od smartfonów i zaproponować alternatywny sposób spędzania wolnego czasu – podkreśla Jacek Kubiak, Prezes Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia.
Oprócz polskiej Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia, darowizna została przekazana na rzecz letniego obozu organizowanego przez fundację Sport Senza Frontiere we Włoszech, gdzie 30 dzieci z ubogich dzielnic Mediolanu, Rzymu i Neapolu ma szansę aktywnie spędzać czas i rozwijać swoje umiejętności. W Rumunii środki przekazano stowarzyszeniu Ana i Copii na rzecz 50 dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dzięki sfinansowaniu uczestnictwa w zajęciach rekreacyjnych, sportowych i kulturalnych, dzieci kreatywnie spędzają wolny czas podczas letnich wakacji. Wsparcie otrzymały także dzieci z Łotwy, które w dniach 10-11 sierpnia w Warszawie wzięły udział w 9. Pucharze Świata Dzieci z Domów Dziecka „Hope for Mundial” oraz 100 dzieci z kryzysowego centrum SOS Wiosek Dziecięcych zlokalizowanego na Litwie. Dzięki przekazanym środkom dzieci cieszą się odnowionym placem zabaw, który zapewni bezpieczne i aktywne środowisko do zabawy.
Better Move pędzi z pomocą
Inicjatywa Better Move rozpoczęła się w 2021 roku i od tego czasu zyskuje coraz większy zasięg. W pierwszej edycji pokonano 45 tysięcy kilometrów, które zamieniono na 15 tysięcy złotych przekazanych dzieciom z domów dziecka w Gnieźnie. W 2022 roku 10 tysięcy euro powędrowało na rzecz pochodzących z Ukrainy młodych podopiecznych Fundacji Save the Children. Z kolei w 2023 roku pokonane kilometry zostały zamienione na 25 tysięcy euro, które sfinansowały aktywne wakacje dla dzieci z Save the Children na Litwie oraz harcerzy z Rumunii.
— Jednym z kluczowych celów, które stawiamy sobie jako firma, jest wspieranie dzieci w ich rozwoju i drodze do odkrywania pasji. Chętnie angażujemy się w wiele projektów edukacyjnych oraz tych, które zapewniają dzieciom z zagrożonych wykluczeniem społeczności możliwość aktywnego spędzania czasu. Wierzymy, że każde dziecko powinno mieć równe szanse na zabawę i naukę, a dzięki takim projektom jak Better Move realizujemy naszą misję angażując równocześnie pracowników, którzy konkurują, ścigając się między sobą w ramach krajów czy działów – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.
Weekend pełen zabawy w Porcie Łódź!
Wyprawka szkolna za 50 złotych? W Pepco to możliwe!
Wakacje pod hasłem nauki z Adamed SmartUP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Agnieszka Hyży i Maciej Rock: W tym roku nie wyjeżdżamy na wakacje, od świtu do nocy ciężko pracujemy. Chcemy, żeby poranki „Halo tu Polsat” były najlepsze na rynku
Już tylko chwile dzielą nas od startu nowego porannego formatu „Halo tu Polsat”. Przygotowania idą pełną parą, a prowadzący program wakacje spędzają w studiu. Agnieszka Hyży i Maciej Rock w tym roku nie mogą sobie pozwolić na dłuższy urlop, bo muszą być do dyspozycji producentów, tym bardziej że jednocześnie trwają nagrania do kolejnej edycji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie również będą gospodarzami.
Media
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
Prawo
Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.