Finał akcji #KręćDlaHospicjum
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
agnieszka.kurczych|prinspiration.pl| |agnieszka.kurczych|prinspiration.pl
507 108 984
www.prinspiration.pl
Niemal 250 uczestników, 6 668 pokonanych kilometrów i 6 636 złotych na rzecz podopiecznych Hospicjum im. św. Maksymiliana Kolbego – to efekt akcji #KręćDlaHospicjum, zorganizowanej przez Forum Koszalin w ramach kampanii #RoweryNaForum. Zebrana kwota, zaokrąglona do 7 000 złotych, została przekazana na cel charytatywny.
Koszalinianie mają wielkie serca i chęć pomocy potrzebującym. Do udziału w akcji #KręćDlaHospicjum zgłosiło się niemal 250 uczestników. Kilometry, które przebyli na rowerze przełożyły się na kwotę 6 636 złotych na rzecz podopiecznych Hospicjum im. św. Maksymiliana Kolbego. Forum Koszalin zaokrągliło tę kwotę i przekazało na rzecz koszalińskiego hospicjum 7 000 złotych.
Po raz kolejny pokazaliśmy, że nie jesteśmy obojętni wobec ludzkich potrzeb. Bardzo się cieszę, że nasza akcja spotkała się z tak pozytywnym odbiorem i licznym udziałem. Dzięki zaangażowaniu koszalinian, mogliśmy wspomóc lokalne hospicjum, propagując przy okazji zdrowy styl życia w mieście przyjaznym rowerzystom. Bardzo pozytywnie zaskoczył nas entuzjazm uczestników – rekordziści przebyli w akcji nawet 250 kilometrów – mówi Urszula Lipińska, dyrektor Forum Koszalin.
Mechanizm akcji #KręćDlaHospicjum polegał na zadeklarowaniu przebycia na rowerze danego dystansu za pomocą specjalnego formularza, a następnie wgraniu zrzutu ekranu z aplikacji mobilnej z potwierdzeniem pokonanej trasy. Za przejechane kilometry zgodnie z regulaminem i w wyznaczonym terminie (23-30 czerwca) Forum Koszalin przekazało określoną kwotę: 3 km – 1 zł, 10 km – 10 zł, 50 km – 50 zł.
To jednak nie koniec rowerowych atrakcji. Przez całe wakacje (od lipca do września) w co drugą sobotę koszalinianie mogą wziąć udział w bezpłatnych wycieczkach rowerowych z przewodnikiem. Pierwsza trasa z aplikacji mobilnej „Rowery na Forum” – dla fanów przyrody – zostanie pokonana w najbliższą sobotę (10 lipca). Zapisywać można się na stronie: www.wycieczkiroweroweforum.pl.
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii #RoweryNaForum jest Forum Koszalin. Kampania została objęta patronatem honorowym Prezydenta Miasta Koszalina.
Aplikację „Rowery na Forum” można pobrać:
- z Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.amistad.treespot.forumKoszalin
- z AppStore: https://apps.apple.com/us/app/rowery-na-forum/id1572459983

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.