Firmy z branży cateringu dietetycznego powołały stowarzyszenie przedsiębiorców
Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego zostało powołane do życia w maju tego roku. To pierwsza w Polsce organizacja, której głównym celem jest wspieranie firm oferujących diety pudełkowe. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy serwisu Cateromarket.pl, Fitness Catering, InPost oraz Goodspeed.
Polska branża cateringu dietetycznego przez ostatnie lata odnotowuje bardzo dynamiczny wzrost – na początku 2020 roku wartość tego sektora rynku szacowana była na około miliard złotych.
Obecnie w naszym kraju działa ponad 500 firm o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego powstało, aby pomagać ich właścicielom w dalszym rozwijaniu swoich biznesów m.in. poprzez działania edukacyjne, przygotowanie ujednoliconych standardów jakości, wymianę doświadczeń oraz reprezentowanie branży wobec innych podmiotów – prywatnych i publicznych.
– Rozwój branży cateringu dietetycznego w Polsce odbywa się obecnie w warunkach nasilonej konkurencji między wieloma podmiotami, z czego zdecydowana większość to małe i mikro firmy. Ale konkurencja to nie wszystko, bo w dłuższej perspektywie więcej osiągniemy wzajemnie się wspierając. Pragniemy zapewnić przedsiębiorcom dostęp do najnowszej wiedzy i technologii, wsparcia logistycznego, organizacyjnego, prawnego oraz finansowego. To wszystko dzięki organizacji spotkań, szkoleń czy konferencji w formule akademii wiedzy menedżera firmy cateringowej – tłumaczy Marek Lekki, Prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.
Powstanie Stowarzyszenia zeszło się w czasie z kryzysem gospodarczym związanym z pandemią koronawirusa. W tym kontekście wsparcie, jakie ta organizacja oferuje, staje się jeszcze cenniejsze.
– O ile klienci firm cateringowych mogą korzystać z internetowych porównywarek cateringów, o tyle przedsiębiorcy nie mieli miejsca, które dostarczałoby im pomoc w wyzwaniach, z jakimi mierzą się codziennie prowadząc swoje firmy. W Cateromarkecie wiemy, że dla jednych może to być logistyka dostaw, dla innych marketing, a dla jeszcze innych technologia produkcji lub IT – mówi Łukasz Sot, Wiceprezes Stowarzyszenia, założyciel Cateromarket.pl, pierwszego serwisu do zamawiania diet pudełkowych online i dodaje: – Reputacja poszczególnych firm cateringowych rzutuje na reputację całej branży, dlatego troskę o jakość usług uważam za najwyższy priorytet w pracach Stowarzyszenia w najbliższym czasie.
Statutowe cele Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego obejmują także m.in. reprezentowanie interesów przedsiębiorców poprzez uczestnictwo w dialogu z podmiotami mającymi wpływ na kształtowanie regulacji dotyczących branży i współpracę z innymi organizacjami z pokrewnych gałęzi rynku.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.