Firmy z branży cateringu dietetycznego powołały stowarzyszenie przedsiębiorców
Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego zostało powołane do życia w maju tego roku. To pierwsza w Polsce organizacja, której głównym celem jest wspieranie firm oferujących diety pudełkowe. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy serwisu Cateromarket.pl, Fitness Catering, InPost oraz Goodspeed.
Polska branża cateringu dietetycznego przez ostatnie lata odnotowuje bardzo dynamiczny wzrost – na początku 2020 roku wartość tego sektora rynku szacowana była na około miliard złotych.
Obecnie w naszym kraju działa ponad 500 firm o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego powstało, aby pomagać ich właścicielom w dalszym rozwijaniu swoich biznesów m.in. poprzez działania edukacyjne, przygotowanie ujednoliconych standardów jakości, wymianę doświadczeń oraz reprezentowanie branży wobec innych podmiotów – prywatnych i publicznych.
– Rozwój branży cateringu dietetycznego w Polsce odbywa się obecnie w warunkach nasilonej konkurencji między wieloma podmiotami, z czego zdecydowana większość to małe i mikro firmy. Ale konkurencja to nie wszystko, bo w dłuższej perspektywie więcej osiągniemy wzajemnie się wspierając. Pragniemy zapewnić przedsiębiorcom dostęp do najnowszej wiedzy i technologii, wsparcia logistycznego, organizacyjnego, prawnego oraz finansowego. To wszystko dzięki organizacji spotkań, szkoleń czy konferencji w formule akademii wiedzy menedżera firmy cateringowej – tłumaczy Marek Lekki, Prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.
Powstanie Stowarzyszenia zeszło się w czasie z kryzysem gospodarczym związanym z pandemią koronawirusa. W tym kontekście wsparcie, jakie ta organizacja oferuje, staje się jeszcze cenniejsze.
– O ile klienci firm cateringowych mogą korzystać z internetowych porównywarek cateringów, o tyle przedsiębiorcy nie mieli miejsca, które dostarczałoby im pomoc w wyzwaniach, z jakimi mierzą się codziennie prowadząc swoje firmy. W Cateromarkecie wiemy, że dla jednych może to być logistyka dostaw, dla innych marketing, a dla jeszcze innych technologia produkcji lub IT – mówi Łukasz Sot, Wiceprezes Stowarzyszenia, założyciel Cateromarket.pl, pierwszego serwisu do zamawiania diet pudełkowych online i dodaje: – Reputacja poszczególnych firm cateringowych rzutuje na reputację całej branży, dlatego troskę o jakość usług uważam za najwyższy priorytet w pracach Stowarzyszenia w najbliższym czasie.
Statutowe cele Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego obejmują także m.in. reprezentowanie interesów przedsiębiorców poprzez uczestnictwo w dialogu z podmiotami mającymi wpływ na kształtowanie regulacji dotyczących branży i współpracę z innymi organizacjami z pokrewnych gałęzi rynku.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.