Komunikaty PR

FREENOW partnerem Movember na rzecz świadomości o zdrowiu mężczyzn

2023-11-08  |  22:20
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )
  • FREENOW oficjalnym partnerem Movember, które na całym świecie znana jest jako inicjator szerzenia świadomości o zdrowiu mężczyzn, czego symbolem jest zapuszczanie wąsów w listopadzie.
  • Partnerstwo obejmuje działania w różnych krajach, w których obecne jest FREENOW, m.in. poprzez szerzenie świadomości wśród kierowców, których w 98% na platformie FREENOW stanowią mężczyźni.
  • FREENOW przeprowadziło ankietę wśród kierowców, z której wynika, że aż 58% z nich w ogóle nie bada się profilaktycznie pod kątem raka prostaty i raka jąder.

 

Aż 98% taksówkarzy współpracujących z platformą FREENOW stanowią mężczyźni, a jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców — ponad połowa z nich nigdy nie bada się profilaktycznie. Biorąc to pod uwagę, FREENOW podjęło oficjalne partnerstwo z Movember, która jest inicjatorem listopadowej, corocznej akcji szerzenia świadomości na temat zdrowia mężczyzn, zwłaszcza w kontekście zdrowia psychicznego oraz profilaktyki raka prostaty i raka jąder. Platforma do zamawiania przejazdów w różnych krajach europejskich rozpoczęła szereg działań wspierających Movember, w tym akcje edukacyjne skierowane do kierowców i pasażerów.

 

Listopad już od kilku lat obchodzi się pod hasłem świadomości oraz profilaktyki nowotworów męskich. Chcąc sprawdzić, czy kierowcy dbają o swoje zdrowie FREENOW, europejska aplikacja mobilności miejskiej, przeprowadziła ankietę na ponad 2 tysiącach taksówkarzy współpracujących z platformą w 9 krajach europejskich, w tym z Polski. 1 na 4 kierowców z Polski zapytanych o ich świadomość i otwartość na temat raka prostaty i raka jąder przyznało, że nigdy o tym z nikim nie rozmawia — nawet z najbliższymi. Tylko 34% planuje wykonać w najbliższym czasie profilaktyczne badania w tym zakresie.

 

Z ankiety FREENOW wynika także, że kierowcy często podejmują rozmowy z pasażerami, z czego 35% z nich dotyczy zdrowia, natomiast tylko 9% wskazuje zdrowie psychiczne. Aż 65% taksówkarzy przyznało, że rozmowy z pasażerami mają pozytywny wpływ na ich radzenie sobie z własną psychiką. Aż 40% kierowców współpracujących z FREENOW twierdzi też, że od czasu do czasu trafiają im się pasażerowie w depresyjnym nastroju. Co czwarty badany wyraża chęć dowiedzenia się od ekspertów jak rozmawiać z pasażerami, którzy zdają się zmagać z problemami na tle psychicznym.

 

Świadomość problemu zaczyna się często od rozmowy, która jest częścią pracy kierowcy taksówki, spotykającego dziennie po kilkanaście osób. Cieszymy się, że jako firma dołączyliśmy do akcji szerzącej świadomość o zdrowiu mężczyzn przy współpracy z Movember, która w tak angażujący sposób mówi o problemie. Chcemy być częścią tych rozmów, wykorzystując nasz głos jako marka i fakt, że aż 98% kierowców współpracujących z FREENOW stanowią mężczyźni, którzy są potencjalnymi odbiorcami działań edukacyjnych o zdrowiu mężczyzn, a także naturalnymi ambasadorami tego wspólnego celu. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.

 

Aż co trzeci mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat może zachorować na raka prostaty. Eksperci podkreślają, że wcześnie wykryty rak prostaty i raka jąder może być w stu procentach uleczalny. FREENOW wraz z Movember organizuje edukacyjne webinary dla kierowców, zachęca ich do profilaktyki oraz bycia ambasadorami świadomości o zdrowiu mężczyzn, a także angażuje pasażerów do przekazywania datków pieniężnych na cele statutowe Movember. Jako symbol zaangażowania w akcję, pracownicy FREENOW z całej Europy zapuszczają wąsy i indywidualnie wspierają cele fundacji.

 

Więcej informacji na temat profilaktyki nowotworów męskich można znaleźć na stronie Akademii NFZ.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku Biuro prasowe
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych
Zdrowie Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji
2025-01-15 | 14:00

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Jednym z Twoich postanowień na nowy rok jest to, aby bardziej o siebie zadbać? Nic prostszego! Dzięki wysokiej jakości suplementom diety nie będziesz musiała podejmować
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.