Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów erotycznych. Choć drugi kwartał 2025 roku jeszcze się nie zakończył, liczba zamówień tych gadżetów w aplikacji Glovo jest już o 20% większa niż w całym drugim kwartale 2024 roku.
Podczas badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Glovo w 2023 roku 60% Polaków przyznało, że gadżety erotyczne pozytywnie wpływają na życie seksualne, a 43% respondentów zadeklarowało, że korzysta z tego typu akcesoriów. Wówczas co dwudziesta badana osoba korzystała z zamówień tych produktów online, wybierając jednocześnie szybką dostawę oferowaną przez Glovo[1].
Polacy coraz bardziej otwarci na gadżety erotyczne
Z najnowszych danych Glovo wynika, że do tej pory w drugim kwartale 2025 roku liczba zamówień produktów erotycznych w aplikacji Glovo wzrosła aż o 20% w porównaniu do pełnego okresu od kwietnia do końca czerwca w 2024 roku. Wzrost tego typu zakupów w dostawie pokazuje, że Polacy coraz śmielej i chętniej sięgają po produkty erotyczne, traktując je jako naturalny element dbania o życie intymne.
Mimo że oferta produktów erotycznych dostępnych na platformie stale się rozwija pod kątem różnorodności, najchętniej zamawiane produkty są dość standardowe – choć zaskoczyć może ich kolejność na podium. Użytkownicy Glovo najczęściej kupowali wszelkiego rodzaju gadżety, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowiły blisko 20% zamówień w kategorii. Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się klasyczne prezerwatywy i lubrykanty – z wynikiem odpowiednio 10% i 7%.
Ciekawe jest także najdroższe pojedyncze zamówienie złożone w lutym – łączna wartość zakupów w omawianej kategorii wyniosła ponad 4 500 zł!
Polki coraz bardziej otwarte na temat seksualności
Kobiety w Polsce stają się coraz bardziej otwarte na rozmowy o sferze intymnej. W oparciu o badanie „Seksualna Mapa Polki” można zauważyć, że 27% z nich uprawia seks kilka razy w tygodniu lub częściej, 24% raz w miesiącu, natomiast 14% – raz w tygodniu. Dla 19% kobiet najczęściej wskazywanym ulubionym dniem na zbliżenie jest sobota, choć aż dla 61% z nich dzień tygodnia nie ma większego znaczenia. Z kolei ważnym czynnikiem wpływającym na chęć współżycia jest romantyczna atmosfera (56%) oraz dobre samopoczucie danego dnia (46%). Tylko 6% respondentek traktuje je jako formę rozładowania napięcia czy stresu[2].
Rosnąca otwartość na poruszanie tematyki seksualności w przestrzeni publicznej oraz zainteresowanie produktami erotycznymi zamawianymi z dostawą do domu pokazuje, że Polacy szukają wygodnych rozwiązań również w obszarze życia intymnego. Aplikacja Glovo, która umożliwia szybkie zakupy z opcją delivery, staje się naturalnym wyborem również w tym segmencie rynku.
Źródło: Glovo

Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon (26-27.10.2024)

Życie pełne (intymnych) doznań

Tour de Pologne w Środzie Wielkopolskiej! Wspólnie kibicujmy na niebiesko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.