Komunikaty PR

Gdzie znaleźć witaminy zimą?

2021-12-09  |  11:00
Biuro prasowe

O tej porze roku tęsknimy za aromatycznymi warzywami, dojrzewającymi w letnim słońcu, które są pełne witamin oraz składników mineralnych. Marzymy o pysznej jajecznicy ze świeżym szczypiorkiem lub sałatce z liści szpinaku z przydomowego ogródka. Niestety, zimą, nawet w domowej uprawie, ciężko jest wyhodować własne plony. Jest jednak sposób na to, aby pomimo krótkich, mroźnych dni, cieszyć się bogactwem składników oraz pełnią smaku roślin.

W ramach kampanii #PowrotDoKorzeni marki FRoSTA, znany pasjonat ogrodnictwa i idei zero waste, Sebastian Kulis zdradza trzy sekrety, w jaki sposób możemy zadbać w swoim mieszkaniu o własne źródło witamin. Autor bloga Roślinne Porady i książki „Ogród na cztery pory roku”, 12 grudnia o godz. 9:30, na swoim profilu na Instagramie poprowadzi bezpłatne warsztaty o tym, jakie rośliny o tej porze roku możemy uprawiać w domu lub na parapecie.

- W DNA marki FRoSTA jest dostarczanie produktów, które składają się tylko z najlepszych, naturalnych surowców, bez niepotrzebnych dodatków do żywności. Dokładnie znamy pochodzenie wszystkich składników naszych dań, dlatego rozpoczęliśmy nową kampanię #PowrotDoKorzeni, w ramach której chcemy również inspirować innych do tworzenia własnych zielonych przestrzeni, które będą pewnym źródłem świeżych i zdrowych warzyw oraz ziół - mówi Aleksandra Wysocka, Marketing Director Poland & CEE, FRoSTA.

Rozwiązaniem są - warzywa odrastające! Czyli nacie, pędy, zielenina z warzyw korzeniowych i cebulowych. Ich zielone części są jadalne, pyszne i pełne witamin, a do tego rosną w zasadzie z odpadów. Jak to zrobić? Krojąc buraki, marchewkę, pietruszkę, seler – wystarczy zostawić 3 cm „piętki”, skąd wyrasta nać, a następnie włożyć ten kawałek do naczynia z wodą i ustawić w najjaśniejszym miejscu. Niedługo wyrosną młode listki, które są wspaniałym, świeżym dodatkiem do ciężkich, zimowych dań. Najlepiej serwować je świeże, by zachowały maksimum chrupkości, smaku i witamin.

- Moją najlepszą radą jest - uprawiaj kiełki! To łatwe w przygotowaniu bomby witaminowe. Oprócz mnóstwa pysznego smaku, mają chrupiącą teksturę i długo mogą leżeć w lodówce. Do wyboru mamy całą masę roślin, których kiełki mają różne tekstury – „włoskowata” rzeżucha, pędy słonecznika i różne smaki - słodkawy groszek, ostra rzodkiewka – zachęca Sebastian Kulis z Roślinnych Porad, ambasador akcji #PowrotDoKorzeni i dodaje – Do domowej uprawy zazwyczaj wystarczą nasiona, słoik lub sitko oraz gaza. Nasiona przemywamy świeżą wodą 1-2 razy dziennie, tak by były stale wilgotne, ale nie stały w wodzie. Po 3-4 dniach kiełki są gotowe do jedzenia. 

Już dziś warto pamiętać, że najlepiej przygotować własną, zieloną strefę po koniec lata. Wysiane w sierpniu, czy wrześniu warzywa liściowe, spokojnie zdążą wyrosnąć przed zimą. Wiele z nich jest odpornych na chłód, a nawet lekki mróz, więc można zbierać je z balkonu, grządki czy szklarni nawet spod śniegu. Warto wysiać jarmuż karłowy - urośnie szybko, a przeżyje na dworze ostre mrozy. Sałaty takie jak roszponka, rukola, musztardowiec urosną szybko i wszędzie. Roszponka będzie trzymać się dobrze nawet pod śniegiem. Nie zapominajmy o cykorii, która nadal jest warzywem mało popularnym, a jest pyszna, bardzo zdrowa i piękna, szczególnie jej czerwone odmiany. Również wysiany pod koniec lata szczypiorek oraz pietruszka naciowa, wyrosną jeszcze jesienią i długo będą źródłem smaku i zdrowia.

#PowrotDoKorzeni

FRoSTA we wrześniu br. rozpoczęła kampanię #PowrotDoKorzeni, w ramach której planuje rewitalizację oraz tworzenie ogrodów społecznych, ale także szerzenie wiedzy i zachęcanie do tworzenia własnych, przydomowych zielonych przestrzeni. FRoSTA w ten sposób chce się podzielić dobrymi praktykami z zakresu zrównoważonego rozwoju, które stosuje w ramach swojej organizacji od lat. W ramach inauguracji akcji #PowrótDoKorzeni, marka objęła opieką pierwszy ogród społeczny w rodzimej Bydgoszczy. Działania rozpoczęła wraz z Dyrekcją oraz uczniami IX Liceum Ogólnokształcącego im. T. Nowakowskiego, którzy wsparli działania i chętnie przyłączyli się do rozbudowania istniejącego na ich terenie ogrodu miejskiego.

Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.  

Kontakt dla mediów:
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku! Biuro prasowe
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem
Żywienie Blue Chai Latte jednym z głównych bohaterów jesiennego menu Tchibo
2024-10-02 | 12:00

Blue Chai Latte jednym z głównych bohaterów jesiennego menu Tchibo

Tchibo otwiera nowy sezon w iście kolorowym stylu. W menu kawiarni Tchibo właśnie pojawił się napój Blue Chai Latte. Nowość charakteryzuje nietuzinkowy smak, unikatowy niebieski

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Qczaj: Alkohol niszczył moją rodzinę i moje dzieciństwo. Produkty z jego zawartością nie mogą być na wyciągnięcie ręki dla dzieci

Trener nie kryje oburzenia sprzedawaniem alkoholu w opakowaniach, które do złudzenia przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Chodzi bowiem o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Qczaj ze swojego doświadczenia wie, jak szybko można wpaść w uzależnienie, dlatego jest przeciwny promowaniu i reklamowaniu alkoholu. Sam od ponad dwóch lat z całych sił walczy o wytrwanie w trzeźwości. Z ostatnich informacji wynika, że w obliczu narastającej krytyki producent alkotubek, zdecydował się wycofać je ze sklepów i wstrzymać ich produkcję.

Żywienie

David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu

Według Davida Gaboriauda przy ocenie kuchni francuskiej Polacy często kierują się stereotypami i wśród najbardziej popularnych wymieniają żabie udka i ślimaki. Jego zdaniem nic bardziej mylnego, ponieważ ten kraj ma niezwykle bogatą i tętniącą życiem kulturę kulinarną. Smakosze mają do wyboru wiele smacznych i często bardzo łatwych do przygotowania dań. Ale żeby poznać te smaki, trzeba pojechać do różnych regionów, nie tylko bazować na paryskich restauracjach.

Problemy społeczne

Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej

70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.