Komunikaty PR

Geberit kontynuuje akcję Rzeka Urzeka!

2021-09-28  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zdrowe rzeki, o wysokiej jakości wody, nie tylko odzwierciedlają ważny aspekt dbania o środowisko, ale są również częścią równowagi ekologicznej planety i idącego za tym dobrostanu człowieka. Dla marki Geberit oznacza to bycie świadomym i odpowiedzialnym nie tylko za aspekty gospodarcze, ale w równym stopniu także naturalne i społeczne, wierząc że nie można ich postrzegać ani traktować osobno. Od lat firma wspiera różnorodne programy społeczne i środowiskowe, w tym obchodzony ostatnio Dzień Rzek, świętując go pod hasłem „Rzeka Urzeka”.

Przyszłość społeczności, przyrody i biznesu zależy m.in. od odpowiedzialnej gospodarki wodnej. Aby sprostać współczesnym wyzwaniom związanym z wodą, wszyscy musimy podejmować nadzwyczajne działania. Geberit stawia od lat na współpracę w ramach różnego rodzaju partnerstw, aby zapewnić zrównoważony rozwój tego cennego, wspólnego zasobu. W zeszłym roku akcję „Rzeka Urzeka” wsparły znane osobistości z kręgu kultury, muzyki i architektury.  Swoje filmy dotyczące rzek przygotowali m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Robert Konieczny (KWK Promes), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Grzegorz Goworek (Studio.O.) czy Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt).

CSR w służbie ludzi i biznesu

Chociaż koncepcja dbałości o zrównoważony rozwój jako taka nie jest nowa – odpowiedzialna działalność gospodarcza zawsze uwzględniała bowiem potrzeby społeczne i środowiskowe – w ostatnich latach daje się zaobserwować dynamiczny rozwój w obszarze CSR. Firma Geberit daje wyjątkowy przykład tego, jak działania korporacyjne mogą przyczynić się do ochrony wód. W codziennych działaniach polega na zagadnieniach związanych z gospodarką wodną, dlatego czuje się odpowiedzialna za zapewnienie zdrowia i witalności polskim rzekom. Działania na rzecz ochrony środowiska są ściśle powiązane z jej sukcesem biznesowym.

Sprzątanie Świata nad Wisłą

Działanie dla dobra rzek wypływa wprost z DNA Geberit. Nieopodal znajduje się jedna z nich, której okolice są wyjątkowo brudne i zaśmiecone – Wisła. Setki puszek, butelek, foliowe torebki to stały krajobraz nadwiślańskiej plaży. I choć plaża nad Wisłą to jedna z największych atrakcji Warszawy, połączona z piękną panoramą miasta, odbijającą się w nurcie rzeki, to zwykle tuż po zakończeniu weekendu przypomina miejskie wysypisko. Wiosną i latem służby sprzątające dzielnie walczą z bezmyślnością odpoczywających tam ludzi.

We wrześniu 2021 Geberit dołączył do grona partnerów akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez fundację „Nasza Ziemia”. Jedną z jej inicjatyw jest trwająca właśnie akcja sprzątania swojej najbliższej okolicy. Akcja trwa cały czas, niosąc ze sobą hasło "Myślę, więc nie śmiecę”! W Polsce przystąpiło do niej ponad 3000 grup.

Sprzątanie brzegów Warty

Geberit został również jednym z partnerów wyjątkowej akcji Sprzątania Brzegów Warty, której pomysłodawcą jest fundacją „Ratuj Ryby”. Inicjatywa, która wystartowała w czerwcu już przyniosła cudowne rezultaty, bowiem wzięło w niej udział 2500 wolontariuszy, którzy posprzątali 800 km rzeki, zbierając przy tym 80 000 kg trujących zanieczyszczeń oraz 30 000 niedopałków papierosów.

Bo liczy się woda!

600 km, czyli 30 dni marszu z prędkością około 5 km na godzinę – tak w cyfrach przedstawia się plan Mateusza Waligóry na kolejną wielką wyprawę, nazwaną „Morskie opowieści”. Podróżnik, który przemierza najbardziej odludne miejsca naszej planety, tym razem za cel swojej wyprawy obrał… linię brzegową Bałtyku. Jego marsz jest pretekstem do stawiania pytań o przyszłość polskich zbiorników wodnych i zmian, które ich dotyczą. Firma Geberit jest partnerem tej wyprawy – Woda jest w centrum wszystkiego czym zajmuje się nasza firma, stąd też decyzja o wsparciu tej niezwykłej inicjatywy. Zapraszamy do śledzenia relacji z marszu na profilu Mateusza Waligóry, a jemu życzymy wielu wspaniałych przygód i owocnych spotkań na trasie – mówi Justyna Zborowska, Menedżer ds. PR i reklamy w Geberit Polska.

Nie ma łatwych odpowiedzi na stojące przed nami wyzwania, ale dzięki wiedzy i działaniom firm takich jak Geberit  wiemy, że możemy dokonać dużej różnicy w naszych wysiłkach, aby chronić rzeki i gospodarować wodą w sposób odpowiedzialny. Dbając o ten cenny zasób przyczyniamy się w końcu do rozwoju i przetrwania nas wszystkich.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.