Komunikaty PR

Geberit kontynuuje akcję Rzeka Urzeka!

2021-09-28  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zdrowe rzeki, o wysokiej jakości wody, nie tylko odzwierciedlają ważny aspekt dbania o środowisko, ale są również częścią równowagi ekologicznej planety i idącego za tym dobrostanu człowieka. Dla marki Geberit oznacza to bycie świadomym i odpowiedzialnym nie tylko za aspekty gospodarcze, ale w równym stopniu także naturalne i społeczne, wierząc że nie można ich postrzegać ani traktować osobno. Od lat firma wspiera różnorodne programy społeczne i środowiskowe, w tym obchodzony ostatnio Dzień Rzek, świętując go pod hasłem „Rzeka Urzeka”.

Przyszłość społeczności, przyrody i biznesu zależy m.in. od odpowiedzialnej gospodarki wodnej. Aby sprostać współczesnym wyzwaniom związanym z wodą, wszyscy musimy podejmować nadzwyczajne działania. Geberit stawia od lat na współpracę w ramach różnego rodzaju partnerstw, aby zapewnić zrównoważony rozwój tego cennego, wspólnego zasobu. W zeszłym roku akcję „Rzeka Urzeka” wsparły znane osobistości z kręgu kultury, muzyki i architektury.  Swoje filmy dotyczące rzek przygotowali m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Robert Konieczny (KWK Promes), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Grzegorz Goworek (Studio.O.) czy Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt).

CSR w służbie ludzi i biznesu

Chociaż koncepcja dbałości o zrównoważony rozwój jako taka nie jest nowa – odpowiedzialna działalność gospodarcza zawsze uwzględniała bowiem potrzeby społeczne i środowiskowe – w ostatnich latach daje się zaobserwować dynamiczny rozwój w obszarze CSR. Firma Geberit daje wyjątkowy przykład tego, jak działania korporacyjne mogą przyczynić się do ochrony wód. W codziennych działaniach polega na zagadnieniach związanych z gospodarką wodną, dlatego czuje się odpowiedzialna za zapewnienie zdrowia i witalności polskim rzekom. Działania na rzecz ochrony środowiska są ściśle powiązane z jej sukcesem biznesowym.

Sprzątanie Świata nad Wisłą

Działanie dla dobra rzek wypływa wprost z DNA Geberit. Nieopodal znajduje się jedna z nich, której okolice są wyjątkowo brudne i zaśmiecone – Wisła. Setki puszek, butelek, foliowe torebki to stały krajobraz nadwiślańskiej plaży. I choć plaża nad Wisłą to jedna z największych atrakcji Warszawy, połączona z piękną panoramą miasta, odbijającą się w nurcie rzeki, to zwykle tuż po zakończeniu weekendu przypomina miejskie wysypisko. Wiosną i latem służby sprzątające dzielnie walczą z bezmyślnością odpoczywających tam ludzi.

We wrześniu 2021 Geberit dołączył do grona partnerów akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez fundację „Nasza Ziemia”. Jedną z jej inicjatyw jest trwająca właśnie akcja sprzątania swojej najbliższej okolicy. Akcja trwa cały czas, niosąc ze sobą hasło "Myślę, więc nie śmiecę”! W Polsce przystąpiło do niej ponad 3000 grup.

Sprzątanie brzegów Warty

Geberit został również jednym z partnerów wyjątkowej akcji Sprzątania Brzegów Warty, której pomysłodawcą jest fundacją „Ratuj Ryby”. Inicjatywa, która wystartowała w czerwcu już przyniosła cudowne rezultaty, bowiem wzięło w niej udział 2500 wolontariuszy, którzy posprzątali 800 km rzeki, zbierając przy tym 80 000 kg trujących zanieczyszczeń oraz 30 000 niedopałków papierosów.

Bo liczy się woda!

600 km, czyli 30 dni marszu z prędkością około 5 km na godzinę – tak w cyfrach przedstawia się plan Mateusza Waligóry na kolejną wielką wyprawę, nazwaną „Morskie opowieści”. Podróżnik, który przemierza najbardziej odludne miejsca naszej planety, tym razem za cel swojej wyprawy obrał… linię brzegową Bałtyku. Jego marsz jest pretekstem do stawiania pytań o przyszłość polskich zbiorników wodnych i zmian, które ich dotyczą. Firma Geberit jest partnerem tej wyprawy – Woda jest w centrum wszystkiego czym zajmuje się nasza firma, stąd też decyzja o wsparciu tej niezwykłej inicjatywy. Zapraszamy do śledzenia relacji z marszu na profilu Mateusza Waligóry, a jemu życzymy wielu wspaniałych przygód i owocnych spotkań na trasie – mówi Justyna Zborowska, Menedżer ds. PR i reklamy w Geberit Polska.

Nie ma łatwych odpowiedzi na stojące przed nami wyzwania, ale dzięki wiedzy i działaniom firm takich jak Geberit  wiemy, że możemy dokonać dużej różnicy w naszych wysiłkach, aby chronić rzeki i gospodarować wodą w sposób odpowiedzialny. Dbając o ten cenny zasób przyczyniamy się w końcu do rozwoju i przetrwania nas wszystkich.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Bezproblemowe gotowanie na gazie Biuro prasowe
2024-04-22 | 12:00

Bezproblemowe gotowanie na gazie

Gotowanie to sztuka, która wykracza poza samą konieczność przygotowywania posiłków. To nie tylko proces łączenia składników w potrawy, ale również wyraz
Dom WIELKOMIEJSKI MODERNIZM
2024-04-19 | 15:54

WIELKOMIEJSKI MODERNIZM

Jednopoziomowe mieszkanie o powierzchni niemal 180 mkw, położone na najwyższej kondygnacji rezydencji przy Parku Łazienki Królewskie w Warszawie to przykład realizacji premium,
Dom Siła kontrastów w aranżacji wnętrz
2024-04-19 | 14:00

Siła kontrastów w aranżacji wnętrz

Mocne zestawienia kolorystyczne w wystroju to niezawodny sposób na wykreowanie wnętrz pełnych wyrazu i charakteru. Kontrastujące ze sobą barwy tworzą niesztampowe, często zaskakujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.