Geberit kontynuuje akcję Rzeka Urzeka!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Zdrowe rzeki, o wysokiej jakości wody, nie tylko odzwierciedlają ważny aspekt dbania o środowisko, ale są również częścią równowagi ekologicznej planety i idącego za tym dobrostanu człowieka. Dla marki Geberit oznacza to bycie świadomym i odpowiedzialnym nie tylko za aspekty gospodarcze, ale w równym stopniu także naturalne i społeczne, wierząc że nie można ich postrzegać ani traktować osobno. Od lat firma wspiera różnorodne programy społeczne i środowiskowe, w tym obchodzony ostatnio Dzień Rzek, świętując go pod hasłem „Rzeka Urzeka”.
Przyszłość społeczności, przyrody i biznesu zależy m.in. od odpowiedzialnej gospodarki wodnej. Aby sprostać współczesnym wyzwaniom związanym z wodą, wszyscy musimy podejmować nadzwyczajne działania. Geberit stawia od lat na współpracę w ramach różnego rodzaju partnerstw, aby zapewnić zrównoważony rozwój tego cennego, wspólnego zasobu. W zeszłym roku akcję „Rzeka Urzeka” wsparły znane osobistości z kręgu kultury, muzyki i architektury. Swoje filmy dotyczące rzek przygotowali m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Robert Konieczny (KWK Promes), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Grzegorz Goworek (Studio.O.) czy Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt).
CSR w służbie ludzi i biznesu
Chociaż koncepcja dbałości o zrównoważony rozwój jako taka nie jest nowa – odpowiedzialna działalność gospodarcza zawsze uwzględniała bowiem potrzeby społeczne i środowiskowe – w ostatnich latach daje się zaobserwować dynamiczny rozwój w obszarze CSR. Firma Geberit daje wyjątkowy przykład tego, jak działania korporacyjne mogą przyczynić się do ochrony wód. W codziennych działaniach polega na zagadnieniach związanych z gospodarką wodną, dlatego czuje się odpowiedzialna za zapewnienie zdrowia i witalności polskim rzekom. Działania na rzecz ochrony środowiska są ściśle powiązane z jej sukcesem biznesowym.
Sprzątanie Świata nad Wisłą
Działanie dla dobra rzek wypływa wprost z DNA Geberit. Nieopodal znajduje się jedna z nich, której okolice są wyjątkowo brudne i zaśmiecone – Wisła. Setki puszek, butelek, foliowe torebki to stały krajobraz nadwiślańskiej plaży. I choć plaża nad Wisłą to jedna z największych atrakcji Warszawy, połączona z piękną panoramą miasta, odbijającą się w nurcie rzeki, to zwykle tuż po zakończeniu weekendu przypomina miejskie wysypisko. Wiosną i latem służby sprzątające dzielnie walczą z bezmyślnością odpoczywających tam ludzi.
We wrześniu 2021 Geberit dołączył do grona partnerów akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez fundację „Nasza Ziemia”. Jedną z jej inicjatyw jest trwająca właśnie akcja sprzątania swojej najbliższej okolicy. Akcja trwa cały czas, niosąc ze sobą hasło "Myślę, więc nie śmiecę”! W Polsce przystąpiło do niej ponad 3000 grup.
Sprzątanie brzegów Warty
Geberit został również jednym z partnerów wyjątkowej akcji Sprzątania Brzegów Warty, której pomysłodawcą jest fundacją „Ratuj Ryby”. Inicjatywa, która wystartowała w czerwcu już przyniosła cudowne rezultaty, bowiem wzięło w niej udział 2500 wolontariuszy, którzy posprzątali 800 km rzeki, zbierając przy tym 80 000 kg trujących zanieczyszczeń oraz 30 000 niedopałków papierosów.
Bo liczy się woda!
600 km, czyli 30 dni marszu z prędkością około 5 km na godzinę – tak w cyfrach przedstawia się plan Mateusza Waligóry na kolejną wielką wyprawę, nazwaną „Morskie opowieści”. Podróżnik, który przemierza najbardziej odludne miejsca naszej planety, tym razem za cel swojej wyprawy obrał… linię brzegową Bałtyku. Jego marsz jest pretekstem do stawiania pytań o przyszłość polskich zbiorników wodnych i zmian, które ich dotyczą. Firma Geberit jest partnerem tej wyprawy – Woda jest w centrum wszystkiego czym zajmuje się nasza firma, stąd też decyzja o wsparciu tej niezwykłej inicjatywy. Zapraszamy do śledzenia relacji z marszu na profilu Mateusza Waligóry, a jemu życzymy wielu wspaniałych przygód i owocnych spotkań na trasie – mówi Justyna Zborowska, Menedżer ds. PR i reklamy w Geberit Polska.
Nie ma łatwych odpowiedzi na stojące przed nami wyzwania, ale dzięki wiedzy i działaniom firm takich jak Geberit wiemy, że możemy dokonać dużej różnicy w naszych wysiłkach, aby chronić rzeki i gospodarować wodą w sposób odpowiedzialny. Dbając o ten cenny zasób przyczyniamy się w końcu do rozwoju i przetrwania nas wszystkich.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).
Trzy projekty Tremend z nagrodą European Property Award!
Ciepłe światło i miękkie linie – aranżacja przestrzeni na planie otwartym
Paged Meble współpracuje z Maciejem Karpiakiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej
Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.
Media
Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.
Transport
Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki
Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.