Komunikaty PR

Geberit partnerem wystawy Roberta Koniecznego KWK Promes „Moving Architecture”

2021-11-09  |  21:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W Paryżu rozpoczęła się wystawa „Moving Architecture”, promująca na całym świecie projekty architektoniczne pracowni KWK Promes. Wernisaż zorganizowano w słynnym Pavillon de l’Arsenal nad Sekwaną, a zainicjował go wykład Roberta Koniecznego. Wystawa, której partnerem jest Geberit, będzie dostępna zwiedzającym w stolicy Francji do połowy stycznia 2022 roku.

La Galerie d’Architecture to przestrzeń wystawiennicza położona w sercu dzielnicy Marais w Paryżu, której głównym zadaniem jest rozpowszechnianie i promocja najlepszej architektury na międzynarodową skalę. To także forum, na którym mogą się spotykać wszyscy miłośnicy sztuki, dzielić informacjami i wymieniać poglądy na temat architektury i dziedzin pokrewnych. Przestrzeń ta daje szansę na pogłębienie debaty architektonicznej, inspiruje i zachęca do refleksji, ale też pozwala być na bieżąco z najnowszymi realizacjami architektonicznymi. Od otwarcia w 1999 roku La Galerie d’Architecture wyróżnia się jakością swojego programu, dzięki czemu stała się znaczącym punktem odniesienia na scenie architektonicznej. Co roku prezentowane są tu prace znaczących współczesnych architektów, jak i młodych, rokujących biur architektonicznych. Można było tu podziwiać projekty tak wybitnych architektów, jak Shigeru Ban, Rem Koolhaas, Renzo Piano, Bernard Tschumi, ale i wielu innych. W tym roku na autorską wystawę po raz pierwszy zaproszono pracownię architektoniczną z Polski. Jest nią KWK Promes, na czele której stoi arch. Robert Konieczny.

KWK Promes do Paryża pojechał z wystawą „Moving Architecture”, która prezentowana była już w Architektur Galerie Berlin i szeroko odbiła się echem w międzynarodowym środowisku, a magazyn Wallpaper zaliczył ją do jednej z najlepszych na świecie w 2019 roku. Na wystawie będzie można zobaczyć projekty polskiej pracowni wpisujące się w jej myśl przewodnią Moving Architecture, w których mobilność poszczególnych elementów odgrywa zasadniczą rolę. Pojawią się tu znane z berlińskiej edycji realizacje, takie jak Centrum Dialogu Przełomy w Szczecinie (2016), Dom Bezpieczny (2008), Arka Koniecznego (2015) czy Dom kwadrantowy (2018), ale też zupełnie nowe projekty, które obecnie są realizowane, w tym m.in. Galeria Sztuki Współczesnej PLATO w Ostrawie. Budynki z ruchomymi elementami zaprezentowane będą na planszach w technologii druku soczewkowego, które stworzą iluzję ruchu. By go dostrzec, odwiedzający wystawę sami będą musieli się poruszać, w ten sposób nadając obrazom dodatkowy wymiar.

Inauguracja wystawy odbędzie się 9 listopada o godzinie 20.00 w Galerie d'Architecture i zostanie poprzedzona wykładem Roberta Koniecznego w Pavillon de l'Arsenal o godzinie 18:30. Sama wystawa pozostanie w stolicy Francji do 15 stycznia 2022 roku i będzie na szeroką skalę promowana w mediach, portalach i magazynach architektonicznych – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Patronat nad nią objęła firma Geberit, której Robert Konieczny od lat jest ambasadorem.  – Mamy wspólne wartości, takie jak ekologia, rozważne gospodarowanie zasobami naturalnymi, w szczególności wodą, a także walka o czystość rzek. Produkty Geberit płynnie łączą się z szerszą filozofią życia i funkcjonowania we współczesnym świecie. To jest dla mnie bardzo ważne i to mnie przekonuje. Jestem ambasadorem Geberit, ponieważ uważam, że to, co robi ta marka jest przemyślane i mądre. Można powiedzieć, że utożsamiam się z filozofią Geberit – mówił w jednym z wywiadów architekt. Geberit również wierzy w ponadczasową wartość projektów KWK Promes i ich ważną rolę w świecie współczesnej architektury, czego najlepszym dowodem jest mecenat nad wystawą „Moving Architecture”.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz Biuro prasowe
2024-11-04 | 13:29

Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz

Posługiwanie się odcieniami jednego koloru od podłogi aż po sufit w tym samym pomieszczeniu to gorący wnętrzarski trend „color drenching”, który w tym roku skradł serca
Dom Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
2024-11-04 | 11:35

Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home

Choć za oknami jesień i plucha wszyscy miłośnicy dobrego wzornictwa, którzy odwiedzili tegoroczne targi PTAK EXPO Warsaw Home, mogli poczuć moc słonecznych kolorów i pozytywną
Dom Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO
2024-10-31 | 16:00

Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO

Czas realizacji każdej inwestycji budowlanej jest niezwykle istotny, dlatego warto już na etapie sporządzania projektu zwrócić uwagę na rozwiązania, które mogą przyspieszyć i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.