Komunikaty PR

GENERACJA V – JAK MŁODZI ZMIENIAJĄ ŚWIAT

2020-03-03  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Inga Ryfka
Agencja Face IT

Bagatela 10
00-585 Warszawa
i.ryfka|agencjafaceit.pl| |i.ryfka|agencjafaceit.pl
790393471
https://agencjafaceit.pl/
Do pobrania DOCX ( 0.03 MB )

Młode pokolenie chce mieć realny wpływ na pozytywne zmiany w świecie. Pragnie poprawy jakości codziennego życia, czuje odpowiedzialność za otaczającą rzeczywistość. O tym, czym charakteryzuje się Generacja V, czyli międzynarodowa społeczność, która aktywnie zabiera głos w ważnych decyzjach dotyczących problemów, z jakimi zmaga się współczesny świat, rozmawiamy z Victorią Voigt – niezależną dziennikarką, autorką programu visavis.tv.

U źródeł

Generacja V to ruch społeczny, który zrodził się z chęci wprowadzania realnych zmian. Jednym z jej głównych celów jest dostrzeżenie globalnych problemów, które należy nie tylko szczegółowo zbadać, ale też znaleźć konstruktywne rozwiązania.

– Młode pokolenie jednoczy się w ramach odpowiedzialnej społeczności osób, które chcą na równi ze starszymi pokoleniami brać udział w strategicznych decyzjach dotyczących spraw całego świata – mówi Victoria Voigt.

Do tego celu służy np. przygotowywanie reportaży z miejsc dotkniętych epidemiami czy głodem. Zwrócenie uwagi opinii publicznej na takie zapalne punkty na mapie świata daje szansę na udzielenie potrzebującym pomocy finansowej przez społeczeństwa krajów rozwiniętych gospodarczo.

Ponad podziałami

Do społeczności zainicjowanej przez Victorie Voigt należy obecnie ok. 5000 osób. Członkowie ruchu pochodzą ze wszystkich zakątków globu. Co ich łączy? Wspólna misja, ambitne cele i dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i kontaktami.

– Jesteśmy międzynarodową społecznością ideowych ludzi, którzy współpracują i wzajemnie sobie doradzają. Mamy do siebie duży poziom zaufania. Możemy sobie wzajemnie doradzać i każdy może liczyć na zwykłe, ludzkie, ale jak cenne w dzisiejszych czasach wsparcie. Nie zamykamy się we własnym kręgu. Jesteśmy otwarci na wymianę doświadczeń i opinii z innymi pokoleniami, zarówno młodszymi, jak i starszymi. Wykorzystujemy rozwój Social Media i wszechobecny dostęp do internetu, by być ze sobą w stałym kontakcie, niezależnie, w której strefie czasowej aktualnie się znajdujemy. W ten sposób tworzymy wyjątkową platformę do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów w ramach projektów, zarówno tych dotyczących zmian na świecie, jak i biznesowych – dodaje Victoria Voigt.

Historia jak z filmu

Jak zrodził się pomysł na stworzenie Generacji V? Spontanicznie. Victoria Voigt pochodzi z Polski, ostatnie lata spędziła w USA, a teraz studiuje w mieście uznanym za kolebkę europejskiej kultury – Rzymie. Nawiązuje w ten sposób międzynarodowe kontakty i poznaje ludzi, którzy pragną skutecznie rozwiązywać problemy współczesnego świata oraz działać aktywnie we własnym zakresie, kierując się ideowymi wartościami. Generacja V, którą stworzyła Victoria Voigt, łączy osoby mające wspólną wizję, potrafiące nawiązać dialog z opiniotwórczym i decyzyjnym pokoleniem starszych od nich osób. Victoria Voigt postanowiła wykorzystać miejsce, w którym się znalazła oraz doświadczenie i wiedzę i nawiązać kontakty z osobami podobnymi do niej. W ten sposób stworzyła wyjątkową platformę służącą również do rozwoju działalności naukowo-biznesowej wśród młodego pokolenia.

Plany na przyszłość

Generacja V to ambitni ludzie, którzy projektują przyszły lepszy świat, tworzą inicjatywy reprezentujące własne idee i interesy.

– Generacja V nie potrzebuje oficjalnego statusu, liczy się dla niej wzajemny, wysoki poziom zaufania. Nie potrzebujemy deklaracji. Zdajemy sobie sprawę, że teraz to ruchy społeczne mają większe pole do działania niż partie polityczne. Współpracujemy z innymi instytucjami i uniwersytetami. – opowiada Victoria Voigt.

By dołączyć do Generacji V, należy zgłosić się do Victorii Voigt poprzez jej kanały na Social Media. Victoria w ramach swojej działalności prowadzi również projekt Vis-a-Vis, w którym w oparciu o klasyczne standardy, ale w nowoczesnym wydaniu, przedstawia podczas rozmów z wybitnymi postaciami ze świata polityki i kultury najbardziej wartościową wiedzę oraz inspiracje ze świata. Zrealizowane wywiady ze światowymi autorytetami mają swoją premierę w każdą niedzielę o godz. 18:00.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face IT
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.