Komunikaty PR

Glinka, Adamczyk, Boczarska, Maślak…, coraz więcej gwiazd angażuje się w pomoc

2022-03-23  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania Materiał ( 2.13 MB )

Do tej pory pomoc podopiecznym Fundacji Happy Kids (FHK) okazali m.in. Miss World Karolina Bielawska, aktorzy Katarzyna Glinka, Piotr Adamczyk i Magdalena Boczarska, a także były Mister Polski Rafał Maślak. Jednak lista zaangażowanych gwiazd z dnia na dzień wydłuża się coraz bardziej. Razem z Organizacją nagłaśniają problem, jakim jest relokacja do Polski dzieci z domów dziecka i piecz zastępczych w objętej wojną Ukrainie, a także zapewnienie im należytej opieki już po przybyciu do naszego kraju. W tym celu tworzą również zbiórki (które nierzadko sami zasilają), a także organizują wydarzania, z których dochód przekazują na wsparcie Fundacji w ich trudnym zadaniu.

 Pomóżmy dzieciom, które nie z ich winy od pierwszych dni życia są same, nie mają wsparcia i nikogo, kto się o nie zatroszczy – apelują Rafał Maślak z żoną Kamilą w jednym z swoich wpisów na Instagramie. Rafał Maślak to jedna z pierwszych, polskich gwiazd, która włączyła się w akcję pomocy najbardziej bezbronnym ofiarom wojny w Ukrainie, czyli tamtejszym dzieciom z domów dziecka i piecz zastępczych. Były Mister Polski na swoim instagramowym profilu, gdzie gromadzi ponad 350 tys. obserwujących, już czwartego dnia po inwazji Rosji na Ukrainę, apelował o pomoc FHK. Zaznaczył tym samym, jak duża jest skala problemu: –  Obecnie na Ukrainie przebywa ok. 98 000 dzieci w domach dziecka i 64 000 w pieczy rodzinnej. W obliczu tego co się dzieje większość z tych bezbronnych dzieci została absolutnie sama. Ich rodzicie zastępczy, opiekunowie pozostawili je, by walczyć o ojczyznę. Razem z fundacją chcemy pomóc, jak tylko możemy.

Obecnie do akcji dołączyło już mnóstwo sławnych osób, które wykorzystują swoje zasięgi, aby nagłośnić sprawę. Najczęściej robią to za pośrednictwem swoich profili na Instagramie czy Facebooku, apelując przy tym o wpłaty pieniędzy na konto Fundacji Happy Kids. Z dnia na dzień gwiazd zaangażowanych w pomoc Organizacji przybywa.

Piotr Adamczyk, który od wielu lat udziela się charytatywnie, zdecydował również i tym razem zabrać głos. Aktor 21 marca obchodził 50. urodziny i z tej okazji w jednym ze swoich wpisów postanowił wyjątkowo poprosić o prezenty, ale nie dla siebie: – W zasadzie nie lubię celebrować urodzin. Jest tyle innych, fajnych powodów do świętowania. Tym razem jednak zapragnąłem prezentów. Zróbcie mi tę przyjemność i zasilcie urodzinową zbiórkę na rzecz Fundacji Happy Kids. Mają teraz pod swoją opieką mnóstwo dzieci ewakuowanych z Ukrainy, a także dzieci w regularnej pieczy zastępczej. Trzeba im zapewnić jak najpiękniejszą i najlepszą codzienność, zatem poproszę Was o taki prezent

Aktor wraz z żoną Karoliną Szymczak (która na co dzień mieszka w USA i tam spełnia się jako aktorka) na swoim Facebooku i Instagramie regularnie udostępniają informacje m.in. na temat możliwych form wsparcia Fundacji. Jedną z nich jest oficjalna zbiórka na siepomaga.pl czy przekazanie 1% podatku podopiecznym Organizacji. Oprócz tego Piotr Adamczyk wraz z aktorką Magdaleną Boczarską przygotowują spot promocyjny dla Fundacji, za którego scenariusz obydwoje odpowiadają.

Wsparcia Organizacji udzieliła również Karolina Bielewska, która niespełna tydzień temu zdobyła tytuł najpiękniejszej kobiety świata. Za nową Miss World  podczas konkursu kciuki mocno trzymali podopieczni FHK, których odwiedziła jeszcze przed wyjazdem.

W gronie gwiazd zaangażowanych w pomoc nie mogło zabraknąć również Katarzyny Glinki, biorącej już wcześniej udział w rożnych akcjach charytatywnych i społecznych. Aktorka do tej pory swoimi działaniami wspierała m.in. Fundację Spełnionych Marzeń czy Fundację DKMS. Nic więc dziwnego, że nie potrafiła przejść obojętnie wobec cierpienia ukraińskich podopiecznych FHK. Do pomocy zaangażowała również inne gwiazdy, występujące z nią wspólnie w spektaklu „La Bombe”. Aktorzy przedstawienia: Katarzyna Glinka, Anna Czartoryska-Niemczycka, Sylwia Alicja Juszczak, Maria Wieczorek, Karolina Sawka, Radosław Pazura, Sambor Czarnota, Michał Rolnicki oraz Wojciech Błach postanowili przeznaczyć część wpływów ze swojej trasy teatralnej na rzecz Fundacji Happy Kids. Zebrane środki pieniężne zostaną przeznaczone na akcję ewakuacyjną dzieci z pieczy zastępczej z Ukrainy.

Inne gwiazdy, które zdecydowały się pomóc podopiecznym Fundacji to m.in.: Katarzyna Błażejewska wraz z mężem Maciejem Stuhrem czy Olga Bołądź. Oprócz tego w pomoc czynnie zaangażował zespół spektaklu „Klimakterium i już”, a także śpiewacy operowi Teatru Wielkiego w Łodzi: Bernadetta Grabias, Patrycja Krzeszowska i Grzegorz Szostak.

 

Fundacja Happy Kids jako jedna z pierwszych organizacji rozpoczęła ewakuację dzieci z domów dziecka i piecz zastępczych w Ukrainie. Do tej pory, dzięki jej pomocy udało się bezpiecznie przetransportować do Polski blisko 1500 dzieci.  Partnerem Fundacji Pomocy Dzieciom Happy Kids w ewakuacji jest United Nations Global Compact Network Poland, inicjatywa Organizacji Narodów Zjednoczonych skupiająca zrównoważony biznes, która zarówno mobilizuje podmioty z sektora prywatnego do udzielania pomocy w perspektywie długofalowej, jak i reaguje w bieżących sytuacjach kryzysowych.

Teraz przed Fundacją wyzwanie w postaci zapewnienia niezbędnego wsparcia organom samorządowym i wojewódzkim oraz bezpośrednio dzieciom i ich opiekunom, by udzielić nowym podopiecznym odpowiednie warunki. Chodzi nie tylko o zakwaterowanie, wyżywienie czy ubrania,  ale również leki, pomoc i opiekę specjalistów (część z dzieci jest niepełnosprawna). To tylko kilka z potrzeb podopiecznych, a aby móc na nie odpowiedzieć potrzebne są fundusze…i to niemałe. Większość z ukraińskich dzieci z domów dziecka i piecz zastępczych zostanie w Polsce na dłużej, a to oznacza długofalową pomoc.  

 

Wesprzeć Fundację Happy Kids można:

wpłacając środki poprzez zbiórki:

  • https://www.siepomaga.pl/sieroty-ukrainy
  • https://www.indiegogo.com/projects/evacuation-of-orphaned-children-from-ukraine#/
  • https://happykids.donateo.pl
  • https://pomagam.pl/tcc_friends_ukraine

przekazując swój 1% podatku KRS 0000133286,

wpłacając darowizny na konto bankowe:

PLN

SWIFT: BIGBPLPWXXX

PL 14 1160 2202 0000 0000 3342 4618

 

EUR

SWIFT: BIGBPLPWXXX

PL 49 1160 2202 0000 0002 5124 7673

 

GBP

SWIFT: BIGBPLPWXXX

PL 95 1160 2202 0000 0001 7895 0029

 

USD

SWIFT: BIGBPLPWXXX

PL 93 1160 2202 0000 0004 5979 4068

 

O Fundacji:

Fundacja Pomocy Dzieciom Happy Kids od czasu wybuchu wojny w Ukrainie pomaga w ewakuacji dzieci z domów dziecka i piecz zastępczych do Polski. Po ich przybyciu do Polski zapewnia im miejsce pobytu i niezbędną opiekę.

Fundacja wyraża gotowość wsparcia władz centralnych, wojewódzkich, samorządowych Polski, Ukrainy oraz organizacji partnerskich w bieżącym monitorowaniu sytuacji dzieci w nowych miejscach poprzez utrzymywanie relacji z organizatorami placówek i wsparcie ich działań w minimalizowaniu skutków odczuwanej przez dzieci traumy, zapewnieniu niezbędnej pomocy psychologicznej, medycznej, prawnej i in., oraz sprostaniu materialnym potrzebom podopiecznych.

Fundacja Pomocy Dzieciom Happy Kids wykorzystuje swoje ponad 20-letnie doświadczenie w kompleksowym wspieraniu pokrzywdzonych i osamotnionych dzieci. Ich systemowe działania wspierające m.in. 17 własnych, rodzinnych domów dziecka Fundacji, są potwierdzeniem faktu, że w efektywny sposób można trwale odmieniać los dzieci, tak aby w przyszłości funkcjonowały na równych zasadach ze swoimi rówieśnikami wychowującymi się w typowych rodzinach biologicznych.

 

 

 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort Biuro prasowe
2024-08-29 | 11:00

Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort

Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii “Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Innowacyjne reklamy zostały stworzone przy użyciu silnika Unreal
Media Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY
2024-07-29 | 09:00

Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY

Stworzona wspólnie przez Mastercard oraz McCANN Poland kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła główną nagrodę Innovation by Design 2024
Media BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu

Przez 3 dni na festiwalowej scenie wystąpiły znane i lubiane gwiazdy m.in. Kult, Karaś i Rogucki, Avi i Kwiat Jabłoni. Imprezie towarzyszył nocny pokaz mody Jacoba Buczyńskiego i pokaz mody historycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.