Komunikaty PR

Główka Pracuje! Port Łódź uruchamia interaktywne przestrzenie umysłowej siłki.

2024-05-08  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Port Łódź, razem z innymi obiektami handlowymi zarządzanymi przez Ingka Centres, rozpoczyna kampanię pod nazwą Główka Pracuje, w ramach której w centrum przy Pabianickiej powstanie nowa interaktywna przestrzeń ‒ Umysłowa Siłka. Siłka oferuje różnorodne aktywności poprawiające sprawność umysłową, by efektywniej przyswajać wiedzę oraz przetwarzać i zapamiętywać informacje. Umysłowa Siłka otwiera się w Porcie Łódź 13 maja i funkcjonować będzie do 18 maja włącznie. Program skierowany jest do całych rodzin, aby inspirować wszystkie pokolenia do podejmowania aktywności intelektualnej i prowadzenia zdrowego stylu życia, sprzyjającego zachowaniu wysokiej sprawności umysłowej.

Umysłowa Siłka zaprasza gości do bezpłatnej przestrzeni przez cały tydzień od 13 maja do 18 maja w godzinach 10:00-21:00. Strefa zapewni gościom przede wszystkim angażujące wrażenia oraz pokaże różne sposoby na podniesienie sprawności umysłowej – od gier poprawiających pamięć po aktywności wymagające kreatywnego myślenia. Program jest odpowiedzią na współczesne wyzwania dotyczące kondycji mózgu związane z wiekiem czy chorobą Alzheimera. Według badań przeprowadzonych przez dr Roberta Wilsona i innych badaczy, opublikowanych w czasopiśmie „Neurology”, będąc aktywnym poznawczo np. grając w gry logiczne, warcaby, karty, rozwiązując łamigłówki czy pisząc listy, zmiany można opóźnić nawet o 5 lat.

Umysłowa Siłka w Porcie Łódź to „plac zabaw” dla umysłów w każdym wieku. W przestrzeni dostępne będą zadania i łamigłówki angażujące mózg oraz zmysły. Zabawa „Pomysłowe łamigłówki” pozwala odkrywać, jak działają zmysły i jakie komunikaty wysyłają do mózgu. Zabawa „Trenujemy zmysły i umysły” to podchwytliwe zadanie dotyczące zapachu, które zmyli niejedną osobę. W ofercie znalazła się także zabawa „Paluszek i główka”, gdzie - używając różnych narzędzi - należy stworzyć drogę umożliwiającą poruszanie się piłki. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.

Poprzez Umysłową Siłkę chcieliśmy stworzyć dostępną i kreatywną przestrzeń oferującą ciekawe doświadczenia, które spodobają się osobom w różnym wieku. Zapraszamy do wspólnej zabawy całe rodziny: dzieci, rodziców oraz dziadków, a także ich przyjaciół. Warto wspólnie spędzić czas i jednocześnie zatroszczyć się o swoją sprawność umysłową. Gry przynoszą wiele korzyści dla funkcjonowania mózgu, dlatego wybraliśmy trzy ciekawe aktywności, specjalnie po to, aby zapewnić dobrą zabawę. Nigdy nie było lepszego czasu na trening mózgumówi Maria Szwed, Customer Experience Leader w Porcie Łódź

Poprzez interaktywne zabawy Umysłowa Siłka pokazuje, że w parze z aktywnością fizyczną, gwarantującą dobrą kondycję ciała, powinno iść utrzymywanie w jak najlepszej formie umysłu. Wyniki badań pokazują, że u osób wykonujących czynności stymulujące umysł, ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych i wystąpienia demencji jest mniejsze. Polskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera zaleca regularne ćwiczenia umysłu, by zapobiegać demencji. Niezależnie od tego, czy osoba jest młodsza, czy starsza, nie ma lepszego czasu niż teraz, aby poprawić swoją sprawność umysłową np. korzystając z propozycji Umysłowej Siłki. Kreatywni poszukiwacze przygód, ciekawscy, dociekliwi oraz spragnione wiedzy rodziny ‒ każdy znajdzie w ofercie coś dla siebie. Korzystając z aktywności programu można, bawiąc się, zadbać o kondycję swojego umysłu, czerpać pomysły na konstruktywne spędzanie czasu z rodziną i zainspirować się do wdrażania zmian w stylu życia, które będą pozytywnie wpływać na kondycję mózgu. Będzie to pierwszy krok w stronę zachowania zdrowia umysłu na długie lata i zapobiegania chorobom neurodegeneracyjnym m.in. chorobie Alzheimera.

Więcej informacji: https://www.portlodz.pl/pl/wydarzenia/glowka-pracuje/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka

Dobry Flow – pod takim tytułem rusza kolejna sekcja tegorocznego łódzkiego Festiwalu Filmowego tme Polówka.  Filmy w ramach sekcji „Dobry Flow” emitowane
Styl życia WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
2024-07-25 | 10:00

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA I NIEDZIELNY LUNCH BEZ DZIECIAKÓW   Kiedy inne teatry wakacyjnie śpią – ten gra.
Styl życia Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
2024-07-24 | 15:00

Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach

Tegoroczne lato należy do Alpro. Marka z portfolio Danone zaplanowała szereg angażujących konsumentów aktywności w myśl prowadzonej równolegle kampanii influencer marketingowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.