Komunikaty PR

Artyści w służbie dzieciom. Tak gwiazdy angażują się w pomoc najmłodszym

2021-04-19  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Co łączy Artura Żmijewskiego, Łukasza Nowickiego i Magdalenę Różczkę z Orlando Bloomem, Davidem Beckhamem i Shakirą? Każdy z nich jest niewątpliwie utalentowany. Są także popularni i lubiani. Przede wszystkim jednak należą do grona Ambasadorów Dobrej Woli UNICEF. Jako honorowi reprezentanci organizacji na co dzień są gotowi, aby zupełnie bezinteresownie walczyć o prawa najmłodszych.

Ambasadorowie Dobrej Woli: historia i idea

Pierwszym na świecie Ambasadorem Dobrej Woli został niezwykle popularny w latach 50-tych amerykański komik, Danny Kaye. Film z podróży artysty na Bliski Wschód i jego relacja z pomocy, jaka UNICEF niesie dzieciom z Korei, Tajlandii i Indii stał się symbolem działań UNICEF i inspiracją, z której organizacja korzysta po dziś dzień, wysyłając na misje kolejnych swoich Ambasadorów.

Włączenie do grona Ambasadorów Dobrej Woli UNICEF to staranny i długotrwały proces, zwieńczony uroczystym aktem mianowania. Tytuł ten nadawany jest osobom szczególnie wrażliwym na krzywdę innych, cieszących się społecznym zaufaniem, które konsekwentnie wykorzystują swoją popularność, aby walczyć o prawa najmłodszych. Ambasadorowie Dobrej Woli zawsze działają pro-bono - za uczestnictwo w poszczególnych projektach, wyjazdach pomocowych, kampaniach reklamowych i wszelkich aktywnościach nie otrzymują wynagrodzenia. Paradoksalnie - ich pomoc jest niezwykle cenna – swoją działalnością zwracają oczy całego świata na sytuację mieszkańców najuboższych zakątków globu i gromadzą środki niezbędne do zapewnienia pomocy.

Ambasadorowie w Polsce i na świecie

Jedną z najbardziej znanych na świecie Ambasadorek Dobrej Woli stała się nominowana do tej funkcji w 1989 roku Audrey Hepburn, która jako dziecko sama była beneficjentką działań UNICEF na rzecz powojennej Europy. Obecnie z organizacją współpracuje około 400 Ambasadorów ze 103 krajów. Wśród nich takie sławy jak: Orlando Bloom, David Beckham, Ricky Martin, Leo Messi czy Shakira.

Kameralne, prestiżowe grono polskich Ambasadorów Dobrej Woli tworzą ludzie o ogromnych sercach i ponadprzeciętnej wrażliwości na potrzeby innych. Małgorzata Foremniak, Artur Żmijewski, Majka Jeżowska, Magdalena Różczka, Robert Lewandowski, Robert Korzeniowski, Łukasz Nowicki i Agnieszka Radwańska - to niezwykła ósemka, rodzimi liderzy opinii, którzy od lat niosą bezinteresowną pomoc osobom nie będącym w stanie samodzielnie zadbać o swój byt.

- Jako Ambasador Dobrej Woli byłem świadkiem wielu zatrważających sytuacji, w wyniku których cierpieli najmłodsi. Niedożywienie, brak dostępu do czystej wody czy edukacji to jedynie niewielka część problemów, jakie na co dzień utrudniają funkcjonowanie dzieciom i ich najbliższym. Wierzę, że wielu z nich można uniknąć, jeżeli połączymy siły we wspólnych działaniach – mówi Artur Żmijewski, aktor i Ambasador UNICEF od 2007 roku.

 

Realne efekty działań

Działania UNICEF, które wsparł Artur Żmijewski od początku swojego ambasadorstwa przyniosły łącznie około 10 mln złotych, przeznaczonych m.in. na zakup żywności dla głodujących maluchów w Sudanie. A takich i podobnych akcji UNICEF, w czasie 75-letniej działalności, przeprowadził tysiące. Jedną z polskich akcji jest wciąż trwający projekt „Prezenty bez Pudła”. W ramach inicjatywy internauci mogą ufundować konkretne produkty humanitarne dostępne na stronie UNICEF Polska, począwszy od kosztujących kilkanaście złotych zestawów szczepionek przeciw gruźlicy czy moskitier, poprzez plecaki i pomoce szkolne, aż po pompy wodne i namioty. Pomóc można w każdej chwili, a lista potrzebnych artykułów jest cały czas aktualizowana na stronie prezentybezpudla.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.