Artyści w służbie dzieciom. Tak gwiazdy angażują się w pomoc najmłodszym
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Co łączy Artura Żmijewskiego, Łukasza Nowickiego i Magdalenę Różczkę z Orlando Bloomem, Davidem Beckhamem i Shakirą? Każdy z nich jest niewątpliwie utalentowany. Są także popularni i lubiani. Przede wszystkim jednak należą do grona Ambasadorów Dobrej Woli UNICEF. Jako honorowi reprezentanci organizacji na co dzień są gotowi, aby zupełnie bezinteresownie walczyć o prawa najmłodszych.
Ambasadorowie Dobrej Woli: historia i idea
Pierwszym na świecie Ambasadorem Dobrej Woli został niezwykle popularny w latach 50-tych amerykański komik, Danny Kaye. Film z podróży artysty na Bliski Wschód i jego relacja z pomocy, jaka UNICEF niesie dzieciom z Korei, Tajlandii i Indii stał się symbolem działań UNICEF i inspiracją, z której organizacja korzysta po dziś dzień, wysyłając na misje kolejnych swoich Ambasadorów.
Włączenie do grona Ambasadorów Dobrej Woli UNICEF to staranny i długotrwały proces, zwieńczony uroczystym aktem mianowania. Tytuł ten nadawany jest osobom szczególnie wrażliwym na krzywdę innych, cieszących się społecznym zaufaniem, które konsekwentnie wykorzystują swoją popularność, aby walczyć o prawa najmłodszych. Ambasadorowie Dobrej Woli zawsze działają pro-bono - za uczestnictwo w poszczególnych projektach, wyjazdach pomocowych, kampaniach reklamowych i wszelkich aktywnościach nie otrzymują wynagrodzenia. Paradoksalnie - ich pomoc jest niezwykle cenna – swoją działalnością zwracają oczy całego świata na sytuację mieszkańców najuboższych zakątków globu i gromadzą środki niezbędne do zapewnienia pomocy.
Ambasadorowie w Polsce i na świecie
Jedną z najbardziej znanych na świecie Ambasadorek Dobrej Woli stała się nominowana do tej funkcji w 1989 roku Audrey Hepburn, która jako dziecko sama była beneficjentką działań UNICEF na rzecz powojennej Europy. Obecnie z organizacją współpracuje około 400 Ambasadorów ze 103 krajów. Wśród nich takie sławy jak: Orlando Bloom, David Beckham, Ricky Martin, Leo Messi czy Shakira.
Kameralne, prestiżowe grono polskich Ambasadorów Dobrej Woli tworzą ludzie o ogromnych sercach i ponadprzeciętnej wrażliwości na potrzeby innych. Małgorzata Foremniak, Artur Żmijewski, Majka Jeżowska, Magdalena Różczka, Robert Lewandowski, Robert Korzeniowski, Łukasz Nowicki i Agnieszka Radwańska - to niezwykła ósemka, rodzimi liderzy opinii, którzy od lat niosą bezinteresowną pomoc osobom nie będącym w stanie samodzielnie zadbać o swój byt.
- Jako Ambasador Dobrej Woli byłem świadkiem wielu zatrważających sytuacji, w wyniku których cierpieli najmłodsi. Niedożywienie, brak dostępu do czystej wody czy edukacji to jedynie niewielka część problemów, jakie na co dzień utrudniają funkcjonowanie dzieciom i ich najbliższym. Wierzę, że wielu z nich można uniknąć, jeżeli połączymy siły we wspólnych działaniach – mówi Artur Żmijewski, aktor i Ambasador UNICEF od 2007 roku.
Realne efekty działań
Działania UNICEF, które wsparł Artur Żmijewski od początku swojego ambasadorstwa przyniosły łącznie około 10 mln złotych, przeznaczonych m.in. na zakup żywności dla głodujących maluchów w Sudanie. A takich i podobnych akcji UNICEF, w czasie 75-letniej działalności, przeprowadził tysiące. Jedną z polskich akcji jest wciąż trwający projekt „Prezenty bez Pudła”. W ramach inicjatywy internauci mogą ufundować konkretne produkty humanitarne dostępne na stronie UNICEF Polska, począwszy od kosztujących kilkanaście złotych zestawów szczepionek przeciw gruźlicy czy moskitier, poprzez plecaki i pomoce szkolne, aż po pompy wodne i namioty. Pomóc można w każdej chwili, a lista potrzebnych artykułów jest cały czas aktualizowana na stronie prezentybezpudla.pl.
“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat
Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.