Komunikaty PR

Fashion Week w Paryżu okiem Miss Polski 2023

2023-10-10  |  09:42
Biuro prasowe

Zakończony niedawno Paris Fashion Week, czyli najważniejsze święto miłośników mody, przyciągnął zagraniczne i polskie gwiazdy. Wśród znanych osób, które relacjonowały przebieg Paryskiego Tygodnia Mody w swoich mediach społecznościowych znalazła się tegoroczna Miss Polski - Angelika Jurkowianiec. Najpiękniejsza Polka, która dotychczas pojawiała się na Fashion Week bezpośrednio na wybiegach, tym razem miała okazję obejrzeć pokazy z perspektywy gościa. Zajrzała też na backstage pokazu gwiazdy wśród projektantów młodego pokolenia, Kevina Germaniera.


Pochodząca z Namysłowa Angelika Jurkowianiec to tegoroczna Miss Polski. Studiuje na Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera, gdzie niedługo będzie bronić pracy magisterskiej z analityki medycznej. Ukończyła też szkołę muzyczną, a od dziecka pasjonuje się jeździectwem. Od kilku lat zajmuje się z kolei modelingiem.

Choć koronę Miss założyła zaledwie w lipcu, tytuł ten “otworzył” jej już wiele drzwi. Niedawno Jurkowianiec została ambasadorką szwajcarskiej marki Laurastar, producenta bezpiecznych dla tkanin urządzeń parowych do prasowania suchą parą, która zaprosiła ją na Paryski Tydzień Mody.

Inspiracje prosto z Tygodnia Mody

Miss Polski to także ikona w kontekście mody. Nic więc dziwnego, że kobiety noszące ten tytuł chcą być na bieżąco z trendami i regularnie pojawiają się na wydarzeniach branżowych. Na paryskim Fashion Weeku, gdzie domy mody prezentowały swoje kolekcje na sezon wiosna-lato 2024, Angelika Jurkowianiec miała okazję czerpać inspiracje z pokazów najbardziej znanych projektantów. Jakie są jej spostrzeżenia i obserwacje prosto z wybiegów? Co podobało jej się najbardziej?

– W tym roku podczas Paryskiego Tygodnia Mody pojawiło się dużo projektów minimalistycznych i jednokolorowych, sukienki maxi i midi. Można było je zobaczyć na pokazie Diora czy Saint Laurent – oba podbiły moje serce. Bardzo spodobały mi się burgundowe akcenty na pokazie Gucci, szczególne wrażenie robi np. połączenie odcieni szarości w stylizacjach z kontrastującymi burgundowymi dodatkami. Na pewno „przemycę” te trendy do swojej szafy, bo zdecydowanie wpasowują się one w moją estetykę – komentuje Miss Polski.

Spotkanie z Kevinem Germanierem

Miss w swoich mediach społecznościowych na bieżąco dzieliła się swoimi wrażeniami z pobytu w Paryżu. W ramach wyjazdu ambasadorka Laurastar miała szansę zajrzeć na backstage projektanta, Kevina Germaniera. To utalentowany projektant młodego pokolenia, który ubiera na czerwony dywan takie gwiazdy, jak Kristen Stewart, Taylor Swift czy Björk.

– W nowej kolekcji Germaniera nie brakuje ciekawych i odważnych form, kolorów czy faktur. Pióra, metaliczne odcienie złota i srebra, aplikacje z cekinów i charakterystycznych dla tego projektanta koralików zdecydowanie pobudzają wyobraźnię i kreatywność – komentuje pokaz projektanta Angelika Jurkowianiec.

Kevin Germanier w swojej pracy stosuje zasadę zero waste, zgodnie z którą stara się niczego nie marnować. Wykorzystuje m.in. końcówki materiałów czy odrzucone przez innych kryształki. Odpowiedzialne podejście do mody popiera również polska Miss:

– Coraz więcej domów mody zdaje sobie sprawę z konieczności wprowadzenia bardziej zrównoważonych metod produkcji i bardzo cieszy mnie ten kierunek. To niezwykle ważne, aby poza warstwą estetyczną i inspirowaniem ludzi, branża fashion ograniczała także swój negatywny wpływ na środowisko – komentuje Jurkowianiec.

Kiedyś chodziła po wybiegu, dziś czerpie inspiracje jako ambasadorka

Jak się okazuje, nie był to pierwszy Fashion Week w życiu Miss Polski, ale pierwszy, w którym uczestniczyła jako gość. Pracując od wielu lat jako modelka, miała już wcześniej okazję chodzić na wybiegach podczas Tygodni Mody.

– Bardzo się cieszę, że mogłam “rozszerzyć” to doświadczenie. Wiem, jak wygląda to za kulisami i ile pracy, nie tylko projektantów, ale całego zespołu, konieczne jest, aby wszystko poszło zgodnie z planem. Wszyscy – od makijażystów i fryzjerów przez modelki aż po oświetleniowców – muszą pracować “jak w zegarku”. Wymaga to dużej koncentracji i dobrej organizacji. Pokaz ze strony widza wywarł na mnie niesamowite wrażenie, ponieważ tym razem mogłam przyjąć inną perspektywę i zobaczyć efekt końcowy, czyli całe show. Moim zdaniem nie da się porównać obu tych perspektyw, obie strony przynoszą inne emocje i odczucia – dzieli się swoimi przeżyciami modelka.

W ramach współpracy Kevina Germianiera z Laurastar, ambasadorzy marki z różnych krajów, poza wizytą na backstage pokazu, mieli też możliwość osobistego spotkania i rozmowy z projektantem. Angelika Jurkowianiec pojawiła się tam jako jedyna osoba z Polski.

– Jako widzowie pokazów mody poznajemy projektantów przez ich prace i kolekcje. To jednak oczywiście nie to samo, co poznać kogoś osobiście. Dlatego bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w spotkaniu po pokazie, kiedy stres już nieco opadł. Kevin Germanier, co widać po jego projektach, jest osobą bardzo charyzmatyczną, z niezwykłą pasją. Wierzy w wyznawane przez siebie wartości, konsekwentnie dąży do celu. Wywarł na mnie ogromne wrażenie i bardzo kibicuję jego karierze – ocenia spotkanie Miss Polski.


O Laurastar

Przez ostatnie 40 lat marka Laurastar nieprzerwanie dążyła do innowacji, opracowując produkty oparte na wykorzystaniu pary. Doświadczenie szwajcarskiej grupy w tej dziedzinie obejmuje szeroki zakres – od prasowania i pielęgnacji tkanin po higieniczne systemy parowe mające na celu ochronę użytkowników i ich bliskich. Siedziba firmy znajduje się w Szwajcarii, a wraz ze spółkami zależnymi w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii i na Węgrzech zatrudnia około 250 pracowników. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.laurastar.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.