Komunikaty PR

Gwiazdy mówią jednym głosem: zadbaj o wzrok i naszą wspólną planetę!

2021-07-16  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Oryszczyn
Marketing & Communications Consultants

ul. Flory 5/5
00-586 Warszawa
oryszczyn|mcconsultants.pl| |oryszczyn|mcconsultants.pl
+48 600349410
www.mcconsultants.pl

Nieprawidłowe użytkowanie okularów kupionych poza punktami optycznymi oraz kwestia właściwego odzyskiwania surowców i ograniczania liczby odpadów to dwa, kluczowe obszary, z którymi mierzy się w tym roku społeczno-edukacyjna kampania Czas Na Wzrok. W zorganizowaną w jej ramach akcję #SuperMocOkularów włączyły się także gwiazdy, m.in. Danuta Stenka, Marzena Rogalska, Małgorzata i Radosław Majdanowie, Anna Samusionek, Beata Sadowska, Maciej Orłoś, Filip Chajzer, Tomasz Ciachorowski i wielu innych. 

Każdego roku do naszego kraju trafia blisko 14 mln sztuk gotowych, jednorazowych okularów, czyli takich, które można kupić poza punktami optycznymi. Dotyczy to zarówno okularów korekcyjnych, jak i tanich okularów przeciwsłonecznych. Ubiegły, pandemiczny rok spowodował, że u blisko 70 proc. Polaków[1] pogorszyła się jakość widzenia. Zamiast jednak skorzystać z usługi badania wzroku i profesjonalnego doboru okularów w salonie optycznym, wiele osób wybrało szybszy, niestety – niekoniecznie lepszy sposób, ratując się jednorazowymi okularami z drogerii, apteki czy supermarketu. Takie rozwiązanie niesie ze sobą więcej szkody niż pożytku. 

Nadmierne i nieprawidłowe użytkowanie „gotowców” szkodzi

Tzw. gotowce, czyli tanie okulary korekcyjne lub tanie okulary przeciwsłoneczne, kuszą niską ceną. Są też powszechnie dostępne. Warto jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie awaryjne, czyli takie, z którego możemy skorzystać wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, np. kiedy oczekujemy na odbiór okularów od optyka lub gdy po prostu zapomnimy wziąć z domu swoją parę. Nie powinno się go natomiast traktować w kategoriach regularnej korekcji wzroku, a tym bardziej – użytkować bez uprzedniej konsultacji z okulistą lub optometrystą. Użytkując tanie okulary w sposób nieprawidłowy, ryzykujemy nieprawidłową korekcją wzroku i pogorszeniem widzenia (utrata ostrości widzenia, problemy z prawidłową oceną odległości) oraz samopoczucia (bóle i zawroty głowy, nudności, zmęczenie oczu). Dlatego tak ważne jest, by okulary – zarówno korekcyjne, jak i przeciwsłoneczne – kupować w  salonach optycznych, zgodnie z receptą specjalisty.

Gwiazdy apelują: pomóż swoim oczom i naszej wspólnej planecie!

Polacy mają świadomość zagrożeń wynikających z użytkowania tego typu rozwiązań bez konsultacji ze specjalistą, jednak kupują je, szkodząc tym samym nie tylko wzrokowi, ale także środowisku. Są to zwykle okulary nietrwałe, wykonane ze słabej jakości materiałów. W konsekwencji tego szybko się zużywają, psują i trafiają na wysypiska, przyczyniając się do coraz większego nagromadzenia plastiku i zanieczyszczania środowiska.

Działania komunikacyjne i promocyjne kampanii całym sercem wspierają aktywnie gwiazdy, dla których nie jest obojętny los naszej planety. Do zorganizowanej w ramach tegorocznej edycji Czas Na Wzrok akcji #SuperMocOkularów zachęcają m.in. Danuta Stenka, Marzena Rogalska, Patrycja Jaskot, Małgorzata i Radosław Majdanowie, Monika Mazur, Anna Samusionek, Beata Sadowska, Maciej Orłoś, Filip Chajzer, Tomasz Ciachorowski czy Marcin Mroczek. 

nicjatywa polega na zbiórce nieużywanych, starych, zniszczonych oraz tanich, gotowych okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych. Każdy, kto przyniesie je do wybranego salonu optycznego, biorącego udział w kampanii, otrzyma dodatkowo specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej pary okularów wraz z badaniem wzroku w cenie okularów (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku). Zebrane „nieużytki” organizatorzy przekażą do bezpiecznej utylizacji, odzyskując z nich energię, która zasili nasze domy. Salony optyczne, biorące udział w akcji #SuperMocOkularów (w lokalizatorze oznaczone specjalną eko ikoną zielonego trójkąta z okularami), można wyszukać w lokalizatorze na stronie internetowej kampanii www.czasnawzrok.pl.

[1] Źródło danych: Raport „Czas Na Wzrok 2021” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, zwłaszcza w okresie pandemii, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2021, na reprezentatywnej grupie Polaków n=800 w wieku 18+.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy Garnitur Izabeli Łapińskiej w spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego Biuro prasowe
2024-04-18 | 12:00

Garnitur Izabeli Łapińskiej w spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego

Spektakl Krzysztofa Warlikowskiego ,,Elizabeth Costello” z podtytułem „Siedem wykładów i pięć bajek z morałem” zgromadził rzeszę wielbicieli teatru 11 kwietnia w
Gwiazdy OSOBOWOŚCI sceny artystycznej - Marcin Muszyński i Lewitująca Doda
2024-04-18 | 01:00

OSOBOWOŚCI sceny artystycznej - Marcin Muszyński i Lewitująca Doda

Takie właśnie słowa padły ze sceny w poniedziałek 8 kwietnia w luksusowym hotelu Renaissance w Warszawie, gdzie odbyła się Gala „Osobowości i Sukcesy roku 2024”. Jakie sławy
Gwiazdy Franklin Graham przemawiał w TAURON Arenie w Krakowie w sobotę
2024-04-15 | 09:46

Franklin Graham przemawiał w TAURON Arenie w Krakowie w sobotę

INFORMACJA PRASOWA 12 Kwietnia 2024   Franklin Graham przemawiał w TAURON Arenie w Krakowie w sobotę, tłum liczący 13 200 osób przybył, aby wysłuchać przesłania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.