Komunikaty PR

Gwiazdy mówią jednym głosem: zadbaj o wzrok i naszą wspólną planetę!

2021-07-16  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Oryszczyn
Marketing & Communications Consultants

ul. Flory 5/5
00-586 Warszawa
oryszczyn|mcconsultants.pl| |oryszczyn|mcconsultants.pl
+48 600349410
www.mcconsultants.pl

Nieprawidłowe użytkowanie okularów kupionych poza punktami optycznymi oraz kwestia właściwego odzyskiwania surowców i ograniczania liczby odpadów to dwa, kluczowe obszary, z którymi mierzy się w tym roku społeczno-edukacyjna kampania Czas Na Wzrok. W zorganizowaną w jej ramach akcję #SuperMocOkularów włączyły się także gwiazdy, m.in. Danuta Stenka, Marzena Rogalska, Małgorzata i Radosław Majdanowie, Anna Samusionek, Beata Sadowska, Maciej Orłoś, Filip Chajzer, Tomasz Ciachorowski i wielu innych. 

Każdego roku do naszego kraju trafia blisko 14 mln sztuk gotowych, jednorazowych okularów, czyli takich, które można kupić poza punktami optycznymi. Dotyczy to zarówno okularów korekcyjnych, jak i tanich okularów przeciwsłonecznych. Ubiegły, pandemiczny rok spowodował, że u blisko 70 proc. Polaków[1] pogorszyła się jakość widzenia. Zamiast jednak skorzystać z usługi badania wzroku i profesjonalnego doboru okularów w salonie optycznym, wiele osób wybrało szybszy, niestety – niekoniecznie lepszy sposób, ratując się jednorazowymi okularami z drogerii, apteki czy supermarketu. Takie rozwiązanie niesie ze sobą więcej szkody niż pożytku. 

Nadmierne i nieprawidłowe użytkowanie „gotowców” szkodzi

Tzw. gotowce, czyli tanie okulary korekcyjne lub tanie okulary przeciwsłoneczne, kuszą niską ceną. Są też powszechnie dostępne. Warto jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie awaryjne, czyli takie, z którego możemy skorzystać wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, np. kiedy oczekujemy na odbiór okularów od optyka lub gdy po prostu zapomnimy wziąć z domu swoją parę. Nie powinno się go natomiast traktować w kategoriach regularnej korekcji wzroku, a tym bardziej – użytkować bez uprzedniej konsultacji z okulistą lub optometrystą. Użytkując tanie okulary w sposób nieprawidłowy, ryzykujemy nieprawidłową korekcją wzroku i pogorszeniem widzenia (utrata ostrości widzenia, problemy z prawidłową oceną odległości) oraz samopoczucia (bóle i zawroty głowy, nudności, zmęczenie oczu). Dlatego tak ważne jest, by okulary – zarówno korekcyjne, jak i przeciwsłoneczne – kupować w  salonach optycznych, zgodnie z receptą specjalisty.

Gwiazdy apelują: pomóż swoim oczom i naszej wspólnej planecie!

Polacy mają świadomość zagrożeń wynikających z użytkowania tego typu rozwiązań bez konsultacji ze specjalistą, jednak kupują je, szkodząc tym samym nie tylko wzrokowi, ale także środowisku. Są to zwykle okulary nietrwałe, wykonane ze słabej jakości materiałów. W konsekwencji tego szybko się zużywają, psują i trafiają na wysypiska, przyczyniając się do coraz większego nagromadzenia plastiku i zanieczyszczania środowiska.

Działania komunikacyjne i promocyjne kampanii całym sercem wspierają aktywnie gwiazdy, dla których nie jest obojętny los naszej planety. Do zorganizowanej w ramach tegorocznej edycji Czas Na Wzrok akcji #SuperMocOkularów zachęcają m.in. Danuta Stenka, Marzena Rogalska, Patrycja Jaskot, Małgorzata i Radosław Majdanowie, Monika Mazur, Anna Samusionek, Beata Sadowska, Maciej Orłoś, Filip Chajzer, Tomasz Ciachorowski czy Marcin Mroczek. 

nicjatywa polega na zbiórce nieużywanych, starych, zniszczonych oraz tanich, gotowych okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych. Każdy, kto przyniesie je do wybranego salonu optycznego, biorącego udział w kampanii, otrzyma dodatkowo specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej pary okularów wraz z badaniem wzroku w cenie okularów (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku). Zebrane „nieużytki” organizatorzy przekażą do bezpiecznej utylizacji, odzyskując z nich energię, która zasili nasze domy. Salony optyczne, biorące udział w akcji #SuperMocOkularów (w lokalizatorze oznaczone specjalną eko ikoną zielonego trójkąta z okularami), można wyszukać w lokalizatorze na stronie internetowej kampanii www.czasnawzrok.pl.

[1] Źródło danych: Raport „Czas Na Wzrok 2021” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, zwłaszcza w okresie pandemii, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2021, na reprezentatywnej grupie Polaków n=800 w wieku 18+.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Marketing & Communications Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.