Już nie tylko muzyka. Monika Brodka oficjalnie została reżyserką.
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
JUŻ NIE TYLKO MUZYKA. MONIKA BRODKA OFICJALNIE ZOSTAŁA REŻYSERKĄ
Swoją twórczością zaskakuje praktycznie na każdym kroku. Jej prace już dawno wyszły poza sferę muzyczną – artystyczna działalność Brodki obraca się wokół tak wielu stylów, narzędzi i środków wyrazu, że nie daje się jednoznacznie sklasyfikować. Coraz większa fascynacja historiami wizualnymi sprawiła, że Brodka oficjalnie dołączyła do grona reżyserów i reżyserek reprezentowanych przez Papaya Films.
Brodka zadebiutowała jako reżyserka już w 2016 roku, kiedy stanęła za kamerą teledysku do utworu „Santa Muerte” z jej płyty „Clashes”. Od tamtego momentu jej kariera rozwinęła się w wielu obszarach. Fani Brodki zdążyli się przyzwyczaić, że jej muzyka przełamuje standardy, a teledyski ilustrujące wybrane utwory zaskakują publiczność odważnymi i nieszablonowymi pomysłami.
Dzisiaj na koncie Brodki są̨ kolejne wizualne dzieła, takie jak współreżyserowane przez nią wideoklipy do utworów “Hey Man” czy „Up in the Hill”. Może pochwalić się także prestiżowymi nagrodami filmowymi – wyreżyserowany przez nią teledysk do pochodzącego z najnowszej płyty „BRUT” utworu „Game Change” otrzymał prestiżową Berlin Music Video Award, a klip do „Annuszki” wyreżyserowany przez Brodkę wspólnie z Przemkiem Dzienisem dla Krzysztofa Zalewskiego nagrodzono Fryderykiem 2021.
Artystka eksperymentuje także z reżyserią reklam. W ramach współpracy z markami Dell i Intel wcieliła się w rolę dyrektorki kreatywnej, scenarzystki i reżyserki kampanii konkursu XPS Revolt. Kreatywnie działała również z markami Ballantine’s i Reserved.
Mimo rozwoju na nowych polach Brodka zaznacza, że nie rezygnuje z kariery muzycznej, ale oficjalnie rozszerza pole swojej działalności o reżyserię.
– Obraz podobnie jak muzyka to medium, które zawsze bardzo silnie na mnie oddziaływało. Interesuje mnie multidyscyplinarna forma opowiadania historii, często abstrakcyjnych, zabierających widza w podróż, która jest nie tylko wizualna. – wyjaśnia artystka.
Współpraca Brodki i Papaya Films to przypieczętowanie jej drogi i rozwoju w kierunku twórczości audiowizualnej. Obecność w Rosterze twórców i twórczyń jest okazją do współpracy artystki z branżą kreatywną rozumianą szerzej niż tylko muzyka.
– Mało jest tak odważnych i otwartych na eksperymenty artystek w Polsce jak Brodka. Jestem pewien, że jej multidyscyplinarność, innowacyjność i płynność poruszania się w świecie cyfrowych inspiracji odpowie bezbłędnie na potrzeby naszych klientów i widzów – mówi Staszek Chyla-Smyk, Head of Papaya Roster
***
Papaya Films to największy dom produkcyjny w Polsce. Obecnie działa na całym świecie poprzez biura w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Lizbonie. W trakcie 16 lat obecności na rynku firma zrealizowała filmy fabularne i krótkometrażowe oraz ponad 2000 kampanii w kilkudziesięciu krajach dla największych światowych marek.
Inicjatywy Papaya Films, wspierają młodych twórców, demokratycznie dzieląc się wiedzą, stwarzając możliwości rozwoju i usuwając przeszkody na ich drodze, tak jak konkurs Papaya Young Creators, jedyny konkurs w Europie dla młodych reżyserów umożliwiający bezpośrednie do branży filmowej. W ramach inicjatywy Papaya Originals dom produkcyjni tworzy mini-serie, seriale, filmy dokumentalne oraz content wertykalny w nurcie „coming-of-age” dla największych platform streamingowych.
Papaya Films reprezentuje kilkudziesięciu reżyserów, operatorów i fotografów w Polsce i na świecie. Jest też wydawcą portalu Papaya.Rocks.
“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat
Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.