Już nie tylko muzyka. Monika Brodka oficjalnie została reżyserką.
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
JUŻ NIE TYLKO MUZYKA. MONIKA BRODKA OFICJALNIE ZOSTAŁA REŻYSERKĄ
Swoją twórczością zaskakuje praktycznie na każdym kroku. Jej prace już dawno wyszły poza sferę muzyczną – artystyczna działalność Brodki obraca się wokół tak wielu stylów, narzędzi i środków wyrazu, że nie daje się jednoznacznie sklasyfikować. Coraz większa fascynacja historiami wizualnymi sprawiła, że Brodka oficjalnie dołączyła do grona reżyserów i reżyserek reprezentowanych przez Papaya Films.
Brodka zadebiutowała jako reżyserka już w 2016 roku, kiedy stanęła za kamerą teledysku do utworu „Santa Muerte” z jej płyty „Clashes”. Od tamtego momentu jej kariera rozwinęła się w wielu obszarach. Fani Brodki zdążyli się przyzwyczaić, że jej muzyka przełamuje standardy, a teledyski ilustrujące wybrane utwory zaskakują publiczność odważnymi i nieszablonowymi pomysłami.
Dzisiaj na koncie Brodki są̨ kolejne wizualne dzieła, takie jak współreżyserowane przez nią wideoklipy do utworów “Hey Man” czy „Up in the Hill”. Może pochwalić się także prestiżowymi nagrodami filmowymi – wyreżyserowany przez nią teledysk do pochodzącego z najnowszej płyty „BRUT” utworu „Game Change” otrzymał prestiżową Berlin Music Video Award, a klip do „Annuszki” wyreżyserowany przez Brodkę wspólnie z Przemkiem Dzienisem dla Krzysztofa Zalewskiego nagrodzono Fryderykiem 2021.
Artystka eksperymentuje także z reżyserią reklam. W ramach współpracy z markami Dell i Intel wcieliła się w rolę dyrektorki kreatywnej, scenarzystki i reżyserki kampanii konkursu XPS Revolt. Kreatywnie działała również z markami Ballantine’s i Reserved.
Mimo rozwoju na nowych polach Brodka zaznacza, że nie rezygnuje z kariery muzycznej, ale oficjalnie rozszerza pole swojej działalności o reżyserię.
– Obraz podobnie jak muzyka to medium, które zawsze bardzo silnie na mnie oddziaływało. Interesuje mnie multidyscyplinarna forma opowiadania historii, często abstrakcyjnych, zabierających widza w podróż, która jest nie tylko wizualna. – wyjaśnia artystka.
Współpraca Brodki i Papaya Films to przypieczętowanie jej drogi i rozwoju w kierunku twórczości audiowizualnej. Obecność w Rosterze twórców i twórczyń jest okazją do współpracy artystki z branżą kreatywną rozumianą szerzej niż tylko muzyka.
– Mało jest tak odważnych i otwartych na eksperymenty artystek w Polsce jak Brodka. Jestem pewien, że jej multidyscyplinarność, innowacyjność i płynność poruszania się w świecie cyfrowych inspiracji odpowie bezbłędnie na potrzeby naszych klientów i widzów – mówi Staszek Chyla-Smyk, Head of Papaya Roster
***
Papaya Films to największy dom produkcyjny w Polsce. Obecnie działa na całym świecie poprzez biura w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Lizbonie. W trakcie 16 lat obecności na rynku firma zrealizowała filmy fabularne i krótkometrażowe oraz ponad 2000 kampanii w kilkudziesięciu krajach dla największych światowych marek.
Inicjatywy Papaya Films, wspierają młodych twórców, demokratycznie dzieląc się wiedzą, stwarzając możliwości rozwoju i usuwając przeszkody na ich drodze, tak jak konkurs Papaya Young Creators, jedyny konkurs w Europie dla młodych reżyserów umożliwiający bezpośrednie do branży filmowej. W ramach inicjatywy Papaya Originals dom produkcyjni tworzy mini-serie, seriale, filmy dokumentalne oraz content wertykalny w nurcie „coming-of-age” dla największych platform streamingowych.
Papaya Films reprezentuje kilkudziesięciu reżyserów, operatorów i fotografów w Polsce i na świecie. Jest też wydawcą portalu Papaya.Rocks.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.