Już nie tylko muzyka. Monika Brodka oficjalnie została reżyserką.
Be Communications S.C.
Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska@becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl
JUŻ NIE TYLKO MUZYKA. MONIKA BRODKA OFICJALNIE ZOSTAŁA REŻYSERKĄ
Swoją twórczością zaskakuje praktycznie na każdym kroku. Jej prace już dawno wyszły poza sferę muzyczną – artystyczna działalność Brodki obraca się wokół tak wielu stylów, narzędzi i środków wyrazu, że nie daje się jednoznacznie sklasyfikować. Coraz większa fascynacja historiami wizualnymi sprawiła, że Brodka oficjalnie dołączyła do grona reżyserów i reżyserek reprezentowanych przez Papaya Films.
Brodka zadebiutowała jako reżyserka już w 2016 roku, kiedy stanęła za kamerą teledysku do utworu „Santa Muerte” z jej płyty „Clashes”. Od tamtego momentu jej kariera rozwinęła się w wielu obszarach. Fani Brodki zdążyli się przyzwyczaić, że jej muzyka przełamuje standardy, a teledyski ilustrujące wybrane utwory zaskakują publiczność odważnymi i nieszablonowymi pomysłami.
Dzisiaj na koncie Brodki są̨ kolejne wizualne dzieła, takie jak współreżyserowane przez nią wideoklipy do utworów “Hey Man” czy „Up in the Hill”. Może pochwalić się także prestiżowymi nagrodami filmowymi – wyreżyserowany przez nią teledysk do pochodzącego z najnowszej płyty „BRUT” utworu „Game Change” otrzymał prestiżową Berlin Music Video Award, a klip do „Annuszki” wyreżyserowany przez Brodkę wspólnie z Przemkiem Dzienisem dla Krzysztofa Zalewskiego nagrodzono Fryderykiem 2021.
Artystka eksperymentuje także z reżyserią reklam. W ramach współpracy z markami Dell i Intel wcieliła się w rolę dyrektorki kreatywnej, scenarzystki i reżyserki kampanii konkursu XPS Revolt. Kreatywnie działała również z markami Ballantine’s i Reserved.
Mimo rozwoju na nowych polach Brodka zaznacza, że nie rezygnuje z kariery muzycznej, ale oficjalnie rozszerza pole swojej działalności o reżyserię.
– Obraz podobnie jak muzyka to medium, które zawsze bardzo silnie na mnie oddziaływało. Interesuje mnie multidyscyplinarna forma opowiadania historii, często abstrakcyjnych, zabierających widza w podróż, która jest nie tylko wizualna. – wyjaśnia artystka.
Współpraca Brodki i Papaya Films to przypieczętowanie jej drogi i rozwoju w kierunku twórczości audiowizualnej. Obecność w Rosterze twórców i twórczyń jest okazją do współpracy artystki z branżą kreatywną rozumianą szerzej niż tylko muzyka.
– Mało jest tak odważnych i otwartych na eksperymenty artystek w Polsce jak Brodka. Jestem pewien, że jej multidyscyplinarność, innowacyjność i płynność poruszania się w świecie cyfrowych inspiracji odpowie bezbłędnie na potrzeby naszych klientów i widzów – mówi Staszek Chyla-Smyk, Head of Papaya Roster
***
Papaya Films to największy dom produkcyjny w Polsce. Obecnie działa na całym świecie poprzez biura w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Lizbonie. W trakcie 16 lat obecności na rynku firma zrealizowała filmy fabularne i krótkometrażowe oraz ponad 2000 kampanii w kilkudziesięciu krajach dla największych światowych marek.
Inicjatywy Papaya Films, wspierają młodych twórców, demokratycznie dzieląc się wiedzą, stwarzając możliwości rozwoju i usuwając przeszkody na ich drodze, tak jak konkurs Papaya Young Creators, jedyny konkurs w Europie dla młodych reżyserów umożliwiający bezpośrednie do branży filmowej. W ramach inicjatywy Papaya Originals dom produkcyjni tworzy mini-serie, seriale, filmy dokumentalne oraz content wertykalny w nurcie „coming-of-age” dla największych platform streamingowych.
Papaya Films reprezentuje kilkudziesięciu reżyserów, operatorów i fotografów w Polsce i na świecie. Jest też wydawcą portalu Papaya.Rocks.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.