Komunikaty PR

Katarzyna Dowbor zaangażowała się w kampanię wspierającą bliskich osób chorych

2021-10-22  |  12:00
Kontakt

Weronika Rudecka
MSL Group

Wołoska 9
02-583 Warszawa
weronika.rudecka|mslgroup.com| |weronika.rudecka|mslgroup.com
533533869
www.mslgroup.pl/

Opieka nad osobą chorą to zadanie, które często wymaga diametralnych zmian i wyrzeczeń w życiu opiekuna. O obciążeniu, z jakim się mierzą, przeważnie jednak milczą sami opiekunowie. W celu wydobycia ich problemów i potrzeb na światło dzienne głos zabrała Katarzyna Dowbor. Sama wspiera swoją 89-letnią mamę, która mimo dobrego zdrowia i sprawności, w tym wieku w wielu obszarach potrzebuje już wsparcia bliskich.

Mam wielki szacunek dla opiekunów. Stykam się z nimi i ich najróżniejszymi historiami - bardzo często nie tylko w życiu prywatnym, ale przede wszystkim w pracy. Nie mogę znieść hejtu, z jakim się nieraz mierzą. Sądzę, że wynika on z niezrozumienia ich sytuacji – obciążenia, poświęcenia i ogromu pracy, z jakim wiąże się opieka nad chorym. Pomoc w codziennej toalecie, gotowanie posiłków, podawanie lekarstw, opieka i pielęgnacja związana z domowym żywieniem dojelitowym czy tlenoterapią, to nieraz praca 24 godziny na dobę – wyznaje Katarzyna Dowbor w serii poruszających postów na instagramowym profilu @JestemOpiekunem, który powstał z inicjatywy Fundacji Nutricia w ramach VI edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Jest to miejsce, w którym opiekunowie mogą czerpać siłę i motywację z doświadczeń innych osób, jak i stać się wsparciem poprzez podzielenie się swoją historią. Służy także udzielaniu merytorycznego wsparcia opiekunom i ich podopiecznym m.in. w takich obszarach, jak odżywianie w chorobie czy pomoc psychologiczna.

Zrozumienie sytuacji drugiego człowieka jest kluczem do udzielenia odpowiedniego wsparcia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zarówno dostrzegli społeczną rolę opiekunów w procesie walki o zdrowie chorych, jak i spojrzeli na każdego z nich indywidualnie – poznali problemy, troski i potrzeby tego konkretnego opiekuna, który jest obok nas oraz zachęcali ich do tego, aby sami o sobie nie zapominali.

Często proszę opiekunów, aby pamiętali o samych sobie. Czasami naprawdę drobna dla innych rzecz może dać dużo wsparcia i oddechu. Mieliśmy w jednym programie telewizyjnym mamę, młodą dziewczynę, która samotnie wychowywała dwóch synków z niepełnosprawnościami. I ona do mnie mówi: „Pani Kasiu, wie pani, o czym marzę? Żeby pójść z kimś do kawiarni i napić się kawy”. Więc ja na to: „To chodź, idziemy na kawę”. Koledzy z ekipy przez dwie godziny zajęli się dziećmi. A dla niej te dwie godziny były chwilą gigantycznego szczęścia. Po prostu bardzo potrzebowała takiego zwykłego oderwania się od codziennych zajęć, pobycia wśród innych ludzi, porozmawiania. Z tej naszej kawy wracała do domu z ogromnym uśmiechem na ustach – opowiada Katarzyna Dowbor.

 

***

O kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”

 

Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane neurologii, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.

 

Inicjatywa została powołana w 2016 roku przez firmę Nutricia. Od V edycji realizowana jest przez Fundację Nutricia.

 

Kampanię od początku powstania wspiera wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjentów. 

 

www.zywieniemedyczne.pl

 

O Fundacji Nutricia

 

Fundacja Nutricia została powołana w 1996 r. przez firmę Nutricia Polska Sp. z o.o. Od początku swojej działalności Fundacja podnosi świadomość na temat roli żywienia, początkowo angażując się m.in. w edukację żywieniową w okresie 1000 pierwszych dni życia dziecka. Od 2019 r. misją Fundacji Nutricia jest edukacja o roli żywienia na różnych etapach życia człowieka. Swoje działania Fundacja kieruje do dzieci i rodziców, pacjentów oraz ich bliskich, przedstawicieli środowiska medycznego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Fundacja prowadzi ogólnopolskie programy edukacyjne, takie jak: „1000 pierwszych dni dla zdrowia” czy kampania „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Realizuje także ogólnopolski konkurs grantowy, umożliwiając naukowcom prowadzenie badań naukowych z zakresu żywienia człowieka.

www.fundacjanutricia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.