Magdalena Różczka apeluje o pomoc dla organizacji dobroczynnych
Ośrodki preadopcyjne, hospicja, schroniska dla zwierząt i dziesiątki organizacji w całej Polsce nieustannie potrzebują naszego wsparcia – apeluje Magdalena Różczka w spocie kampanii #dobrokontrawirus.
W czasie epidemii COVID-19 wiele organizacji społecznych boryka się z brakiem wolontariuszy, utratą darczyńców i sponsorów, ograniczających swoje wydatki. Setki organizacji musi przerywać trwające projekty, warsztaty, spotkania edukacyjne, kursy zawodowe itp. Dla niektórych stowarzyszeń i fundacji pracujących z dziećmi, jest to szczególnie trudny czas. Ich działalność wymaga bezpośrednich kontaktów z opiekunami, rehabilitantami czy wolontariuszami. Gdy opiekunowie trafiają na kwarantannę, wtedy brakuje ludzi do pracy. To właśnie spotkało w październiku wspieranych przez Magdalenę Różczkę małych podopiecznych Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku. Dzieci musiały być rozmieszczone w domach opiekunów i przyjaciół ośrodka.
Wiele fundacji i stowarzyszeń na co dzień zdobywało pieniądze na działania organizując pikniki, bale charytatywne, aukcje dobroczynne spotkania darczyńców lub prowadząc zbiórki pieniędzy w terenie. W tej chwili jest to praktycznie niemożliwe.
Pandemia to czas wielkiej niepewności dla nas wszystkich, również dla organizacji dobroczynnych. Z całego serca apelujemy, aby pamiętać o ich misji pomagania potrzebującym. Nawet w czasie pandemii można się zaangażować w wolontariat lub e-wolontariat, dokonywać co miesiąc drobnej wpłaty na wybraną fundację. Można dostarczyć paczkę pieluch, maseczki, rękawiczki, środki higieny do hospicjum lub ośrodka preadopcyjnego, posiłki seniorom, zrobić Facebookową zbiórkę urodzinową na rzecz wybranej organizacji lub zorganizować internetowe wyzwanie tzw. „challenge”. Pomysłów jest naprawdę bardzo wiele – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.
Magdalena Różczka: zróbcie pierwszy krok, pierwszy gest
W wywiadzie udzielonym portalowi plejada.pl w 2012 roku, Magdalena Różczka powiedziała, że nigdy nie odmawia pomocy. Nie tylko daje swoją „twarz” organizacjom społecznym, ale także angażuje się na wielu polach: wolontariatu, promocji 1% czy zobowiązywania reklamodawców z którymi współpracuje, do jednoczesnego wspierania wybranych przez nią inicjatyw. Takie podejście jest niezwykle wartościowe i realnie pomaga organizacjom pozarządowym.
Aktorka wie, że Polacy potrafią i chcą pomagać, tylko często nie mają pomysłu. Jak sama mówi: zawsze namawiam i będę namawiała: jeśli ktoś ma za dużo pieniędzy, może wpłacić na konto fundacji, jeśli ktoś ma za dużo czasu, może się nim podzielić; jeśli ktoś ma dwie zdrowe ręce, może zostać wolontariuszem. A jeśli ktoś twierdzi, że nic nie może, niech zbiera zakrętki od butelek.
Magdalena Różczka od lat wspiera Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny w Otwocku (Fundacja Rodzin Adopcyjnych), Fundację Spełnionych Marzeń, akcję BohaterON, Fundację Sensoria, Klub Gaja, Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, Fundację KIDS Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, WOŚP. Jest Honorową Ambasadorką UNICEF Polska, trzykrotną laureatką Plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności, "Bursztynowej Róży", którą otrzymała także za działalność charytatywną oraz nagrody specjalnej Róż Gali 2016 za zaangażowanie społeczne.
O kampanii
Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii.
Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.
Więcej na www.gwiazdydobroczynnosci.pl
“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat
Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.