Komunikaty PR

Magdalena Różczka apeluje o pomoc dla organizacji dobroczynnych

2020-11-03  |  11:30
Biuro prasowe
Do pobrania Film ( 37.06 MB )

Ośrodki preadopcyjne, hospicja, schroniska dla zwierząt i dziesiątki organizacji w całej Polsce nieustannie potrzebują naszego wsparcia – apeluje Magdalena Różczka w spocie kampanii #dobrokontrawirus.

W czasie epidemii COVID-19 wiele organizacji społecznych boryka się z brakiem wolontariuszy, utratą darczyńców i sponsorów, ograniczających swoje wydatki. Setki organizacji musi przerywać trwające projekty, warsztaty, spotkania edukacyjne, kursy zawodowe itp.  Dla niektórych stowarzyszeń i fundacji pracujących z dziećmi, jest to szczególnie trudny czas. Ich działalność wymaga bezpośrednich kontaktów z opiekunami, rehabilitantami czy wolontariuszami. Gdy opiekunowie trafiają na kwarantannę, wtedy brakuje ludzi do pracy. To właśnie spotkało w październiku wspieranych przez Magdalenę Różczkę małych podopiecznych Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku. Dzieci musiały być rozmieszczone w domach opiekunów i przyjaciół ośrodka.

Wiele fundacji i stowarzyszeń na co dzień zdobywało pieniądze na działania organizując pikniki, bale charytatywne, aukcje dobroczynne spotkania darczyńców lub prowadząc zbiórki pieniędzy w terenie. W tej chwili jest to praktycznie niemożliwe.

Pandemia to czas wielkiej niepewności dla nas wszystkich, również dla organizacji dobroczynnych. Z całego serca apelujemy, aby pamiętać o ich misji pomagania potrzebującym. Nawet w czasie pandemii można się zaangażować w wolontariat lub e-wolontariat, dokonywać co miesiąc drobnej wpłaty na wybraną fundację. Można dostarczyć paczkę pieluch, maseczki, rękawiczki, środki higieny do hospicjum lub ośrodka preadopcyjnego, posiłki seniorom, zrobić Facebookową zbiórkę urodzinową na rzecz wybranej organizacji lub zorganizować internetowe wyzwanie tzw. „challenge”. Pomysłów jest naprawdę bardzo wiele – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.

Magdalena Różczka: zróbcie pierwszy krok, pierwszy gest

W wywiadzie udzielonym portalowi plejada.pl w 2012 roku, Magdalena Różczka powiedziała, że nigdy nie odmawia pomocy. Nie tylko daje swoją „twarz” organizacjom społecznym, ale także angażuje się na wielu polach: wolontariatu, promocji 1% czy zobowiązywania reklamodawców z którymi współpracuje, do jednoczesnego wspierania wybranych przez nią inicjatyw. Takie podejście jest niezwykle wartościowe i realnie pomaga organizacjom pozarządowym.  

Aktorka wie, że Polacy potrafią i chcą pomagać, tylko często nie mają pomysłu. Jak sama mówi: zawsze namawiam i będę namawiała: jeśli ktoś ma za dużo pieniędzy, może wpłacić na konto fundacji, jeśli ktoś ma za dużo czasu, może się nim podzielić; jeśli ktoś ma dwie zdrowe ręce, może zostać wolontariuszem. A jeśli ktoś twierdzi, że nic nie może, niech zbiera zakrętki od butelek. 

Magdalena Różczka od lat wspiera Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny w Otwocku (Fundacja Rodzin Adopcyjnych), Fundację Spełnionych Marzeń, akcję BohaterON, Fundację Sensoria, Klub Gaja, Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, Fundację KIDS Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, WOŚP. Jest Honorową Ambasadorką UNICEF Polska, trzykrotną laureatką Plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności, "Bursztynowej Róży", którą otrzymała także za działalność charytatywną oraz nagrody specjalnej Róż Gali 2016 za zaangażowanie społeczne. 

O kampanii

Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii. 

Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

Więcej na www.gwiazdydobroczynnosci.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy Zapytaliśmy Gardias, Cichopek, Herbuś i innych, skąd czerpią satysfakcję! Biuro prasowe
2024-07-15 | 14:00

Zapytaliśmy Gardias, Cichopek, Herbuś i innych, skąd czerpią satysfakcję!

Czym jest satysfakcja we wnętrzach? Jak ją znaleźć? Gdzie szukać pomysłów, by stworzyć przestrzeń, która nie tylko zachwyca, ale również koi i dodaje energii?
Gwiazdy Co numerologia mówi nam o brytyjskiej rodzinie królewskiej?
2024-07-08 | 01:00

Co numerologia mówi nam o brytyjskiej rodzinie królewskiej?

Brytyjska rodzina królewska od lat wywołuje skrajne emocje – i to nie tylko wśród Brytyjczyków. Cały świat przeżywał śmierć księżnej Diany, celebrował śluby
Gwiazdy BRAK ZDJĘCIA
2024-07-03 | 11:00

Kamila Urzędowska współpracuje z projektantką Izabelą Łapińską

Wcielającą się w postać Jagny w ,,Chłopach” Kamilę Urzędowską doceniają widzowie oraz branża filmowa w Polsce i za granicą. Podczas 74. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.