Mateusz Damięcki i Marcin Dorociński laureatami Honorowej Gwiazdy Dobroczynności
Pomagają chorym dzieciom i potrzebującym, troszczą się o ochronę przyrody, walczą o przetrwanie zagrożonych gatunków zwierząt. Są ambasadorami organizacji pozarządowych i nie boją się poruszać ważnych i trudnych tematów w kampaniach społecznych. Dlatego też, za osobiste i wieloletnie zaangażowanie społeczne, Kapituła Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” przyznała w tym roku dwie Nagrody Honorowe - Mateuszowi Damięckiemu i Marcinowi Dorocińskiemu. Laureaci odbiorą statuetki podczas Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” – 9 października 2021 r. w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.
Nieprzypadkowo tegorocznych laureatów Honorowej Gwiazdy Dobroczynności ogłaszamy 5 września w Międzynardowym Dniu Dobroczynności. Swoim zaangażowaniem pokazują, że wspieranie organizacji pozarządowych, kampanii społecznych to pomoc, która przekłada się na ratowanie ludzkiego zdrowia, poprawę komfortu życia, troskę o otaczający nas świat. – mówi Paweł Łukasiak, prezes zarządu Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Mateusz Damięcki świadomy ogromnej roli social mediów, umiejętnie wykorzystuje swoje kanały dla celów dobroczynnych. Jego #hophopchallenge stał się niezwykle populary w sieci i zaangażował wiele znanych osób. Dzięki temu, kilkanaścioro dzieci z SMA (rdzeniowym zanikiem mięśni) otrzymało wsparcie finansowe na najdroższy lek świata. Obecnie Mateusz Damięcki postanowił włączyć się w pomoc Fundacji SMA. Dla niej będzie kontynuował swoje treningi na skakance. Zachęcam ludzi dobrej woli do śledzenia działań tej instytucji. Jestem głęboko przekonany, że jej wysiłek i szerokie spektrum działania na rzecz poprawy sytuacji dzieci i rodzin dotkniętych skutkami rdzeniowego zaniku mięśni, przekonają Państwa do tego, by od dziś czynnie wspierać jej działania. - przekonuje Mateusz Damięcki.
Aktor od 2016 roku jest Ambasadorem Zrównoważonego Rozwoju United Nations Global Compact Network Poland. Organizacja nominowała artystę w tym roku m.in. za udział w akcjach „Pierwsza doba bez smogu”, „#nieczekam107lat” oraz za wieloletnie zaangażowanie w działania prospołeczne. Na swoim profilu na Instagramie zwraca uwagę na kwestie równouprawnienia kobiet i mężczyzn w obowiązkach domowych, wychowywaniu dzieci, czym zyskuje szacunek rzeszy swoich fanek. Będąc twarzą kampanii „Koniec Epoki Klatkowej” Compassion Polska promował Europejską Inicjatywę Obywatelską za zakazem hodowli w klatkach wszystkich zwierząt na terenie Unii Europejskiej. W 2017 otrzymał nagrodę „Gwiazdy Dobroczynności” w kategorii Pomoc Charytatywna. Aktora nominowała Fundacja „Przemek Dzieciom”m.in. za odwiedzanie małych pacjentów w trójmiejskich szpitalach i ciężko chorych dzieci w ich domach, użyczenie swojego wizerunku do promocji działań fundacji i zachęcanie na swoim fanpage’u na Facebook’u do wspierania wybranych organizacji, inicjatyw i dzieci potrzebujących pomocy. Aktor wziął udział w wielu innych akcjach dobroczynnych: pokaz mody Fundacji Orimari, kalendarz Fundacji Spełnionych Marzeń, stworzenie audiobooka „W kolorowym świecie dzieci”, i crowdfundingowych w internecie m.in. Puść oko dla Szymona, Zielona EduPaczka i wiele innych. Włącza się w kampanie Fundacji „Zaczytani.org”, akcje czytelnicze lokalnych bibliotek. Wziął udział w kampanii społecznej Muzeum Powstania Warszawskiegopromujacej altruizm, lojalność i odwagę.
Marcin Dorociński nawiązał w ostatnim czasie współpracę z Fundacją „Niesiemy nadzieję”, która nominacją w Plebiscycie, postanowiła symbolicznie mu podziękować. Aktor wspiera organizację w promowaniu zbiórek na rzecz podopiecznych fundacji, w tym na kupno wózków elektrycznych, ortez i itp. Sfinansował sprzęt komputerowy dla niepełnosprawnego pracownika fundacji, utalentowanego grafika. Marcin Dorociński najbardziej znany jest ze wspierania WWF Polska oraz schronisk dla zwierząt. Jego pomysłem było utworzenie kącika adopcyjnego na jego profilach w mediach społecznościowych, regularnie pojawiają się tam apele o adopcję bezdomnych czworonogów, dzięki inicjatywnie udało się już znaleźć dom dla ponad 100 psów. Aktor zajmuje się działaniami proekologicznymi, zachęca do segregacji śmieci, oszczędzania wody i ograniczenia spożycia mięsa, szacunku do przyrody oraz zwierząt. Jest autorem książki i podcastów o ekologii. Przekazał część honorarium z filmu „Pitbull ostatni pies” na „Zakątek Weteranów”, w którym odpoczywają emerytowani, czworonożni funkcjonariusze - psy i konie. Z wielkim zaangażowaniem wspiera Fundację Mam Marzenie w akcji „Kolacja marzeń”, dzięki której zebrano już ponad 200 tysięcy złotych. Od lat bierze udział w finałach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jest wolontariuszem Fundacji Ronalda McDonalda, czyta książki podopiecznym oddziałów onkologicznych. Aktor w 2020 r. był twarzą kampanii „Kino to emocje” zachęcającej do powrotu widzów przed duży ekran, aby ratować lokalne i studyjne kina.
Mateusz Damięcki i Marcin Dorociński odbiorą statuetki przygotowane przez firmę APART podczas Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” - 9 października 2021 r. w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie. Oprócz nagród Honorowych, w Plebiscycie „Gwiazdy Dobroczynności” jak co roku zostaną przyznane nagrody główne w kategoriach: Edukacja, Zdrowie, Pomoc Charytatywna, Gwiazdy Przeciw Pandemii COVID-19 i Gwiazda Dobroczynności Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Swoją nagrodę specjalną przyzna również redakcja miesięcznika „Twój Styl” – Partnera Głównego Plebiscytu.
Opisy społecznego zaangażowania tegorocznych finalistów oraz informacje dotyczące biletów na bal charytatywny można znaleźć na www.gwiazdydobroczynnosci.pl oraz na profilach na Instagramie i Facebooku.
O Programie
„Gwiazdy Dobroczynności” to jedyne w Polsce przedsięwzięcie, w którym nagradzane jest społeczne zaangażowanie osób znanych ze świata kultury, rozrywki, mediów, filmu, sportu i internetu. Inicjatorem Plebiscytu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, a Partnerem Głównym Magazyn „Twój Styl”. Od lat Partnerem Plebiscytu i portalu gwiazdydobroczynnosci.pl jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, a Patronem - Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Pierwszy raz nagrodzono laureatów w styczniu 2010 roku. Program daje organizacjom pozarządowym, współpracującym z gwiazdami, okazję do symbolicznego podziękowania za za współpracę (nominacja) oraz nagłaśniania swojej działalności.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.