Komunikaty PR

Nie szanujemy influencerów, bo nic nie wiemy o ich pracy – czas to zmienić

2024-05-14  |  11:12
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl

Według opublikowanego zestawienia SW Research – influencer jest zawodem, któremu ufamy najmniej! Na 42. pozycje rankingu, internetowi twórcy zajmują niechlubne 41. i 42. miejsca. Karina Hertel, partnerka zarządzająca agencji inflencer marketingu BrandLift – wyjaśnia, co wpływa na tak niski poziom zaufania wobec influencerów.

W kwietniu 2024 r. tylko w Polsce było ok. 700 tys. twórców internetowych, których można zakwalifikować jako influencerów. Zdecydowana większość z nich, to osoby o zasięgu do  10 tys. obserwujących (nanoinfluencerzy), a wśród nich  liczne grono bardzo  jakościowych twórców. Oprócz internetowych celebrytów znajdują się też specjaliści i eksperci w danych dziedzinach, co jest poparte ich doświadczeniem zawodowym, wykształceniem. Niejednokrotnie wyróżniają się szerokim zasięgiem (nawet ponad milionowym), autorytetem – często są to osoby znane też z mediów innych niż internetowe. Zatem tak duże uogólnienie całej grupy zawodowej influencerów jest niezwykle krzywdzące.

Sądzę, że na wyniki rankingu ma wpływ przede wszystkim wciąż niska świadomość i duża niewiedza ze strony odbiorców – względem tego, kim tak właściwie influencer jest, jak wygląda jego dzień, ile czasu poświęca na pracę, na zbudowanie zaufania, zgromadzenie wiernych odbiorców, klientów i jaki jest tak naprawdę jego wpływ.

Jak w każdej dziedzinie tak i w przypadku infuencera początki są bardzo przyziemne a perspektywa sukcesu niepewna. Tworzenie jest czasochłonne, budowanie grona obserwatorów wymaga miesięcy a nawet lat.  W dodatku w tym czasie trzeba się liczyć z brakiem dochodów za swoją pracę, często też przemęczeniem, bo zwykle na początku jest to zajęcie dodatkowe – po godzinach pracy zarobkowej. Ta perspektywa jest mocno pesymistyczna i pełna niewiadomych. Duża dyspozycyjność, kreatywność, znajomość narzędzi video, foto, programów do obróbki graficznej czy voice over to zaledwie początek długiej listy zasobów i kompetencji, które influencer musi posiąść, by stać się docenianym czy wpływowym i wiarygodnym twórcą. Często z perspektywy odbiorcy ten wysiłek jest kompletnie niedostrzegalny, co powoduje, że łatwiej jest mu wydać negatywną opinię. Ocenić nisko,  niejednokrotnie ze szczyptą zazdrości.

Tymczasem zdarza się, że zaawansowani internetowi twórcy to nawet kilkuosobowe zespoły, które łączą szereg specjalizacji, by efekt końcowy był możliwie jak najbardziej skuteczny, wiarygodny i autentyczny. Wielogodzinne research-e są zamykane w kilkusekundowych relacjach lub rolkach, które podane są w tak przystępnej formie, że odbiorcy na pierwszy rzut oka nie dostrzegają trudu, który się za tą treścią kryje. Co więcej, wiedza ta jest udostępniana za darmo, więc też z perspektywy odbiorcy – ta wartość nie jest materializowana.

Zwiększenie świadomości społecznej względem istoty i pracy twórców internetowych jest jednym z wyzwań, nad którym nieustannie pracujemy. Wierzę, że wiarygodny influencer się w pełni obroni i poziom zaufania do takich twórców internetowych będzie stopniowo rósł. Już teraz obserwujemy wiele sukcesów influencerów wyrażony tysiącami sprzedanych książek, udziałem w innych formatach np. telewizyjnych, jak w przypadku np. Michała Korkosza (Rozkoszny) czy Aleksandry Pakuły.

Profesja twórcy internetowego to permanentne wystawienie się na publiczną - często pochopną i powierzchowną ocenę. Kluczem jest autentyczność, spójność i rzetelność w zakresie prezentowanych treści czy wyznawanych wartości.

Oczywiście, jak w każdej społeczności - także wśród twórców internetowych można spotkać osoby, które wzbudzają kontrowersje, przekraczają granice moralne lub etyczne, ale znaczące jest to, że nie jest to ogół środowiska influencerskiego i często w bardzo krótkim czasie ich wiarygodność jest weryfikowana w dosadny sposób przez followersów, przed którymi żaden fałsz się nie ukryje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.