Omenaa Mensah w inicjatywie na rzecz równości i tolerancji
Siła tolerancji. Potrzeba akceptacji. Walka z uprzedzeniami, dyskryminacją, stygmatyzacją, ze względu na kolor skóry, na bycie innym.
Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami, uczą się tego od dorosłych, trzeba to zmienić. Więcej empatii i zrozumienia, bo każdy z nas jest inny, wyjątkowy i ważny. Każdy zasługuje na szacunek i tolerancję. – mówi Omenaa Mensah.
Omenaa Mensah, wspólnie z Agatą Roczniak i Misheel Jargalsaikhan, wzięła udział w wyjątkowej inicjatywie społecznej Mattel dotyczącej równości i akceptacji drugiego człowieka niezależnie od wyglądu, koloru skóry czy sprawności fizycznej.
Pod wspólnym hasłem „Siła tolerancji”, na zaproszenie producenta Barbie, na planie zdjęciowym magazynu VIVA spotkały się Omenaa Mensah, Agata Roczniak oraz Misheel Jargalsaikhan i w obszernych wywiadach opowiedziały o trudnych doświadczeniach związanych z nietolerancją i uprzedzeniami wobec nich, mozolnym budowaniu własnej wartości, a także ich sposobach na zaakceptowanie i pokochanie siebie.
Omenaa Mensah z racji swojego pochodzenia i koloru skóry, zwłaszcza w dzieciństwie, miewała wiele nieprzyjemnych sytuacji wynikających z braku tolerancji polskiego społeczeństwa. Jako kolorowa dziewczynka z turbo kręconymi włosami nie miała łatwo i na własnej skórze przekonała się jak bolesne mogą być stereotypy i uprzedzenia. W założonej przez nią fundacji Omenaa Foundation od lat realizuje szereg programów, które propagują, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, ideę różnorodności i akceptacji. Teraz Omenaa wzięła udział w inicjatywie społecznej producenta lalki Barbie.
„Inny nie oznacza gorszy” z takim przesłaniem od lat Mattel wychodzi do rodziców i ich dzieci pokazując różne wcielenia swojej kultowej lalki Barbie. Była już Barbie chuda, o pełniejszych kształtach, z protezą nogi, na wózku inwalidzkim, bez włosów, z bielactwem, a także we wszystkich możliwych kolorach skóry. Takie modele lalek pomagają w samoakceptacji, a także promują wśród dzieci różnorodność i uczą tolerancji wobec drugiego człowieka. „Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami.” – mówi Omenaa Mensah i dodaje – „Uczą się tego od dorosłych. Dlatego lalki Barbie na wózku, z protezą, pozbawiona włosów, czy z bielactwem uczą je empatii i zrozumienia, że każdy z nas jest wyjątkowy i ważny.” Bo tak jak Barbie ma różne oblicza i każde z nich jest piękne, tak na co dzień spotykamy różne osoby, a każda z nich jest niezwykła, ale przede wszystkim godna szacunku i tolerancji.
*Więcej szczegółów na temat tej wyjątkowej inicjatywy w najnowszym numerze magazynu VIVA.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.