Komunikaty PR

Omenaa Mensah w inicjatywie na rzecz równości i tolerancji

2022-02-23  |  20:10
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kołogrecka
PO PROSTU PR



agnieszka|poprostupr.pl| |agnieszka|poprostupr.pl
601407033

Siła tolerancji. Potrzeba akceptacji. Walka z uprzedzeniami, dyskryminacją, stygmatyzacją, ze względu na kolor skóry, na bycie innym.

Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami, uczą się tego od dorosłych, trzeba to zmienić. Więcej empatii i zrozumienia, bo każdy z nas jest inny, wyjątkowy i ważny. Każdy zasługuje na szacunek i tolerancję. – mówi Omenaa Mensah.

 

Omenaa Mensah, wspólnie z Agatą Roczniak i Misheel Jargalsaikhan, wzięła udział w wyjątkowej inicjatywie społecznej Mattel dotyczącej równości i akceptacji drugiego człowieka niezależnie od wyglądu, koloru skóry czy sprawności fizycznej. 

Pod wspólnym hasłem „Siła tolerancji”, na zaproszenie producenta Barbie, na planie zdjęciowym magazynu VIVA spotkały się Omenaa Mensah, Agata Roczniak oraz Misheel Jargalsaikhan i w obszernych wywiadach opowiedziały o trudnych doświadczeniach związanych z nietolerancją i uprzedzeniami wobec nich, mozolnym budowaniu własnej wartości, a także ich sposobach na zaakceptowanie i pokochanie siebie.

Omenaa Mensah z racji swojego pochodzenia i koloru skóry, zwłaszcza w dzieciństwie, miewała wiele nieprzyjemnych sytuacji wynikających z braku tolerancji polskiego społeczeństwa. Jako kolorowa dziewczynka z turbo kręconymi włosami nie miała łatwo i na własnej skórze przekonała się jak bolesne mogą być stereotypy i uprzedzenia. W założonej przez nią fundacji Omenaa Foundation od lat realizuje szereg programów, które propagują, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, ideę różnorodności i akceptacji. Teraz Omenaa wzięła udział w inicjatywie społecznej producenta lalki Barbie.

„Inny nie oznacza gorszy” z takim przesłaniem od lat Mattel wychodzi do rodziców i ich dzieci pokazując różne wcielenia swojej kultowej lalki Barbie. Była już Barbie chuda, o pełniejszych kształtach, z protezą nogi, na wózku inwalidzkim, bez włosów, z bielactwem, a także we wszystkich możliwych kolorach skóry. Takie modele lalek pomagają w samoakceptacji, a także promują wśród dzieci różnorodność i uczą tolerancji wobec drugiego człowieka. Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami.” – mówi  Omenaa Mensah i  dodaje – „Uczą się tego od dorosłych. Dlatego lalki Barbie na wózku, z prote­zą, pozbawiona włosów, czy z bielactwem uczą je empatii i zrozumienia, że każdy z nas jest wyjątkowy i ważny.” Bo tak jak Barbie ma różne oblicza i każde z nich jest piękne, tak na co dzień spotykamy różne osoby, a każda z nich jest niezwykła, ale przede wszystkim godna szacunku i tolerancji.

*Więcej szczegółów na temat tej wyjątkowej inicjatywy w najnowszym numerze magazynu VIVA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PO PROSTU PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.