Omenaa Mensah w inicjatywie na rzecz równości i tolerancji
Siła tolerancji. Potrzeba akceptacji. Walka z uprzedzeniami, dyskryminacją, stygmatyzacją, ze względu na kolor skóry, na bycie innym.
Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami, uczą się tego od dorosłych, trzeba to zmienić. Więcej empatii i zrozumienia, bo każdy z nas jest inny, wyjątkowy i ważny. Każdy zasługuje na szacunek i tolerancję. – mówi Omenaa Mensah.
Omenaa Mensah, wspólnie z Agatą Roczniak i Misheel Jargalsaikhan, wzięła udział w wyjątkowej inicjatywie społecznej Mattel dotyczącej równości i akceptacji drugiego człowieka niezależnie od wyglądu, koloru skóry czy sprawności fizycznej.
Pod wspólnym hasłem „Siła tolerancji”, na zaproszenie producenta Barbie, na planie zdjęciowym magazynu VIVA spotkały się Omenaa Mensah, Agata Roczniak oraz Misheel Jargalsaikhan i w obszernych wywiadach opowiedziały o trudnych doświadczeniach związanych z nietolerancją i uprzedzeniami wobec nich, mozolnym budowaniu własnej wartości, a także ich sposobach na zaakceptowanie i pokochanie siebie.
Omenaa Mensah z racji swojego pochodzenia i koloru skóry, zwłaszcza w dzieciństwie, miewała wiele nieprzyjemnych sytuacji wynikających z braku tolerancji polskiego społeczeństwa. Jako kolorowa dziewczynka z turbo kręconymi włosami nie miała łatwo i na własnej skórze przekonała się jak bolesne mogą być stereotypy i uprzedzenia. W założonej przez nią fundacji Omenaa Foundation od lat realizuje szereg programów, które propagują, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, ideę różnorodności i akceptacji. Teraz Omenaa wzięła udział w inicjatywie społecznej producenta lalki Barbie.
„Inny nie oznacza gorszy” z takim przesłaniem od lat Mattel wychodzi do rodziców i ich dzieci pokazując różne wcielenia swojej kultowej lalki Barbie. Była już Barbie chuda, o pełniejszych kształtach, z protezą nogi, na wózku inwalidzkim, bez włosów, z bielactwem, a także we wszystkich możliwych kolorach skóry. Takie modele lalek pomagają w samoakceptacji, a także promują wśród dzieci różnorodność i uczą tolerancji wobec drugiego człowieka. „Dzieci nie rodzą się z uprzedzeniami.” – mówi Omenaa Mensah i dodaje – „Uczą się tego od dorosłych. Dlatego lalki Barbie na wózku, z protezą, pozbawiona włosów, czy z bielactwem uczą je empatii i zrozumienia, że każdy z nas jest wyjątkowy i ważny.” Bo tak jak Barbie ma różne oblicza i każde z nich jest piękne, tak na co dzień spotykamy różne osoby, a każda z nich jest niezwykła, ale przede wszystkim godna szacunku i tolerancji.
*Więcej szczegółów na temat tej wyjątkowej inicjatywy w najnowszym numerze magazynu VIVA.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.