Symultana szachowa z Anatolijem Karpowem
W poniedziałkowy sierpniowy wieczór w The Tides w Warszawie miało miejsce wyjątkowe szachowe wydarzenie - symultana z udziałem samego Anatolija Karpowa. Z mistrzem zagrało trzynaścioro graczy – wybrańcami byli przedstawiciele firm oraz gwiazdy showbiznesu.
Dwunasty szachowy mistrz świata Anatolij Karpow odwiedził Polskę i wziął udział w szachowym festiwalu „Szachy w Ustroniu łączą pokolenia”. Karpow wystąpił tam jako gość specjalny, a następnie przyjechał do Warszawy, gdzie spotkał się z mediami i zagrał z zaproszonymi uczestnikami symultany. W związku z pandemią impreza miała charakter kameralny i odbyła się bez udziału mediów. Zdjęcia z poniższego linku dostępne są do pobrania i publikacji:
https://1drv.ms/u/s!AqqWmDBw6kAlw7UUZHvpXNby9Cm4Cg?e=QVL5Zc
Z osób, które stanęły w szranki z mistrzem, znakomita większość nie miała szans na wygraną, ale jeden uczestnik zremisował. I to właśnie Przemka Gdańskiego, prezesa Banku BNP Paribas oraz mistrza szachowego FIDE (tytuł z 1993 roku) można uznać za zwycięzcę nadwiślańskiej symultany.
Poza prezesem Banku BNP Paribas, wśród znamienitych gości tej szachowej imprezy, znaleźli się: przewodniczący Rady Nadzorczej Budimex – Marek Michałowski, były prezes Polskiego Związku Szachowego – Tomasz Sielicki, dyrektor hotelu Mercure Posejdon w Gdańsku – Stanisława Wilgocki, członek zarządu klubu piłkarskiego Legia Warszawa – Tomasz Zahorski, przewodniczący Rady Nadzorczej Banku BNP Paribas – Józef Wancer, Dyrektor Zarządzający BNP Paribas – Marcin Paziewski, a także prezenterzy i dziennikarze – Jarosław Kret, Paulina Koziejowska i Anna Popek oraz aktorzy – Sławomir Doliniec i Tadeusz Drozda.
Wizyta Anatolija Karpowa w Warszawie była możliwa dzięki wsparciu partner wydarzenia BNP Paribas Bank Polska, a także zaangażowaniu Łukasza Turleja, wiceprezydenta FIDE i Andrzeja Matusiaka, prezesa Śląskiego Związku Szachowego, którzy zorganizowali przyjazd Karpowa do Polski.
Michał Kanarkiewicz – doradca strategiczny największych korporacji w Polsce i na świecie, wykładowca MBA, autor 5 książek, ekspert mediów, mówca inspiracyjny, utytułowany szachista i ambasador królewskiej gry w Polsce.
https://michalkanarkiewicz.com/
BNP Paribas Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bank oferuje klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów (m.in. mieszkaniowych oraz konsumenckich). Przedsiębiorstwom (mikro, MŚP i korporacjom) dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Bank kieruje swoje usługi również do przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponuje kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci Banku mogą również korzystać z usług doradztwa inwestycyjnego. Misją BNP Paribas Bank Polska jest oferowanie w sposób odpowiedzialny nowatorskich rozwiązań finansowych, które pomogą klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę. Bank jest częścią wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Bank świadczy usługi poprzez sieć oddziałów bankowych oraz stoisk bankowych w centrach handlowych na terenie całego kraju. Produkty kredytowe dostępne są również za pośrednictwem punktów w sklepach partnerskich, także w wybranych sieciach dealerów samochodów.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.