Tomasz Frankowski zadbał o to, by Europosłowie mieli co czytać wnukom na święta
Znany pod pseudonimem „Franek, łowca bramek” polski piłkarz i polityk, aktualnie poseł do Parlamentu Europejskiego IX kadencji wczoraj zawiózł do Brukseli bajkę dla dzieci. Książka trafiła do skrzynek podawczych wszystkich europosłów, do przedstawicieli Polski po polsku, do przedstawicieli innych krajów w wersji anglojęzycznej. Bajka nosi tytuł „Rycerz Mikołaj pokonuje SMokA”.
Bajka, którą europosłom na święta sprezentował Tomasz Frankowski, to historia małego chłopca, który aby pokonać smoka, musi otrzymać zbroję złożoną z 9 milionów serduszek. Jego rodzice sami nie są w stanie zapewnić mu takiej ochrony, dlatego wyruszają w świat, aby zebrać brakujące serduszka od dobrych ludzi.
Dlaczego Franek zawiózł tę bajkę z Polski do Brukseli?
Jako sportowiec Tomasz Frankowski występował na pozycji napastnika, był reprezentantem Polski, czterokrotnym królem strzelców polskiej ekstraklasy, w której strzelił łącznie 168 goli, stając się jednym z najskuteczniejszych graczy ligi. Największe sukcesy osiągnął z Wisłą Kraków, z którą pięciokrotnie zdobywał mistrzostwo Polski. Jednak jego rodzinnym miastem jest Białystok i to w białostockim klubie Jagiellonia stawiał swoje pierwsze kroki jako piłkarz. W Białymstoku poznał chłopca chorego na SMA (rdzeniowy zanik mięśni), którego rodzice zbierają pieniądze na najdroższy lek świata – ZolgenSMA kosztujący 9 mln zł.
Franek zaangażował się w zbiórkę dla 2-letniego Mikołaja Karelusa i wspiera jego rodziców na wszelkie możliwe sposoby. – „Pochodzę z Białegostoku i angażuję się w lokalne akcje charytatywne, bo czuję, że mam dług wdzięczności wobec białostockiej społeczności. To tutejsza Jagiellonia spełniła moje marzenia o piłkarskiej karierze. Mam świadomość, że kwoty 9 mln zł Białystok sam nie uzbiera. Chciałem, aby o zbiórce na rzecz Mikołaja dowiedział się cały świat. Będąc posłem w Parlamencie Europejskim mam możliwości dotarcia do wielu ludzi. Postanowiłem wykorzystać tę szansę i zwrócić uwagę innych europosłów na historię Mikołaja. Mam nadzieję, że to pomoże.” - tłumaczy Tomasz Frankowski.
Jak powstała książka?
Sama bajka powstała w niezwykły sposób. Kilkanaście nieznających się osób postanowiło bezinteresownie pomóc nieznajomemu chłopcu. 12 uzdolnionych grafików z różnych zakątków Polski zrobiło przepiękne ilustracje do tekstu bajki o dzielnym rycerzu, który musi pokonać smoka. Każda z ilustracji jest małym dziełem sztuki. Bajka wzrusza i wywołuje pozytywne emocje. Książka uczy empatii i tego, że pomaganie jest dobre. Dzięki niej można przekazać dziecku wartościowe idee i wesprzeć walkę małego Mikołaja Karelusa z jego prywatnym potworem - SMA. Cały dochód ze sprzedaży tej publikacji jest przekazywany na najdroższy lek świata, który uratuje życie Dzielnego Rycerza.
Jak kupić bajkę „Rycerz Mikołaj pokonuje SMokA” i wspomóc małego Mikołaja Karelusa?
Szczegóły: https://www.siepomaga.pl/ksiazka-o-mikolaju

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.